Podnoszenie mocy silnika 1.9 TD AAZ

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Postprzez falko29 » 19 kwi 2011, o 22:43

Poza wydajnym Ic, zapewne jeszcze trzeba silnika w świetnej kondycji i zasobnego portfela na wypadek urwania czegokolwiek w silniku :D

Czy ktos wie ile wytrzymuje ten silnik po modyfikacjach ? Ktoś ma doświadcznia z dużą ilością koni w tym silniku ?
Chyba nie ma reguły, prawda? Bo jednemu padnie silnik na 240 tys, a innemu na 540 tys :P
Mój diesel chyba jest popsuty :( - nie kopci... :D
falko29
Czytacz
 
Posty: 34
Dołączył(a): 9 mar 2011, o 12:58
Lokalizacja: Żory/Sohrau/Sari

 

Postprzez ferdek16v » 23 kwi 2011, o 20:08

Witam.Mam problem z boost pinem - otóż pin pochodzi z pompy z golfa 1.6 td i po założeniu do aaz nie pracuje w pełnym zakresie (robi ryske niewiele ponad połowe).Wydaje mi sie ze powinien bardziej sie wciskac poniewaz nie mam tam zadnej podkladki.Czy moze mam za małe ciśnienie na turbo i nie wciska go wiecej?Prosze o podpowiedz.
ferdek16v
Czytacz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 28 sty 2011, o 18:18
Lokalizacja: zach-pom

Postprzez garas1 » 23 kwi 2011, o 23:05

Pin jest asymetryczny więc go ustaw jak najbardziej agresywną-ściętą stroną. powinno pomóc :-)
Avatar użytkownika
garas1
Gaduła
 
Posty: 721
Dołączył(a): 29 wrz 2008, o 20:02
Lokalizacja: Węgliniec

Postprzez ferdek16v » 24 kwi 2011, o 00:05

Dokładnie tak mam ustawiony... i jest tak jak napisałem czyli niewiele ponad połowe rysuje ten pin.
ferdek16v
Czytacz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 28 sty 2011, o 18:18
Lokalizacja: zach-pom

Postprzez Biały1471 » 24 kwi 2011, o 17:39

witam mam pytanie jakie mam turbine w golfie 3 1.9 td z roku 1997 i czy trzeba ja odkrecac by zamontować mbc i miernik ciśnienia
Avatar użytkownika
Biały1471
Badacz tematu
 
Posty: 161
Dołączył(a): 10 kwi 2011, o 16:05
Lokalizacja: VW GRUP Pruszcz Gdanski

Postprzez garas1 » 24 kwi 2011, o 18:19

Biały1471 napisał(a): jakie mam turbine w golfie 3 1.9 td

Na turbinie jest tabliczka znamionowa i tam jest napisane z tego co mi wiadomo to do AAZ były montowane dwie turbiny kkk14 i garett T2
Avatar użytkownika
garas1
Gaduła
 
Posty: 721
Dołączył(a): 29 wrz 2008, o 20:02
Lokalizacja: Węgliniec

Postprzez polliv » 24 kwi 2011, o 18:40

garas1, była jeszcze k03 bodajże.

Biały1471 napisał(a):czy trzeba ja odkrecac by zamontować mbc i miernik ciśnienia


nie trzeba.

ferdek16v, może tak się dziać ponieważ:
- na pinie jest plastykowa tulejka, która ogranicza jego ruch,
- coś blokuje ruch pina (brud, opiłek itp),
- sprężyna pod pinem jest za mocno napięta i nie pozwala na dalszy ruch,
- przytkany lub pęknięty przewód ciśnieniowy,
- nieszczelności w układzie dolotowym (luźna opaska, pęknięty gumowy łącznik itp),
- jeżeli brałeś sam pin od 1.6 a membranę i resztę od 1.9 to może źle coś poskładałeś,
- padnięta turbina.
you can't always get what you want
>>mój GTD>>
Avatar użytkownika
polliv
Badacz tematu
 
Posty: 351
Dołączył(a): 24 kwi 2008, o 20:07
Lokalizacja: być, doką zmierzać...

Postprzez ferdek16v » 24 kwi 2011, o 21:16

Wiec tak - turbina nie ma luzow i czuc ze dosyc ladnie pompuje wiec chyba jest dobra.(tak mi sie wydaje).Co do sprezyny to zobacze w innym aaz ile powinna miec wysokosci i porownam z moja.Z 1.6 brałem sam pin a wezyk podcisnienia i dolot mam szczelny.Sprawdze czy cos mi tam nie wpadło i nie blokuje przypadkiem bo pin zakladany w duzym pospiechu. ,,polliv'' dzieki za podpowiedzi.kliknalbym ci ,,pomogl'' ale nie wiem gdzie.

[ Dodano: 2011-04-28, 16:22 ]
zauważyłem że ropka mi cieknie z odpowietrznika LDA (jestem w trakcie wymiany o-ringu) czy to może być przyczyną?aha i jeszcze mam malutką dziurkę w rurze łączącą filtr powietrza z turbiną.
ferdek16v
Czytacz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 28 sty 2011, o 18:18
Lokalizacja: zach-pom

Postprzez falko29 » 21 maja 2011, o 08:49

Podepnę się pod wątek :)
Mnie osobiście chyba zabieg z boost pinem, nie wyszedł na dobre. Bo auto nigdy dotychczas nie kopciło po przegazowaniu, teraz kopci jak szalony, osiągi nie zwiększyły się chyba w ogóle, a spalanie mam w granicach 7-8 litrów...
a mam wymienione filtry, olej , termostat itp.
co ciekawe, zimą gdy robiłem jednorazowo trasę 220 km, auto spalilo mi średnio 4.6-4.7 litra /100 km (z zepsutym termostatem !!! gdzie temp silnika była ledwie ponad 70*C !! )
Teraz gdy zrobiłem jednorazowo trasę około 180km, spalanie waha się w granicach 7.4-7.5
cośejst nie tak.. (temp silnika 80-85*C )
Mój diesel chyba jest popsuty :( - nie kopci... :D
falko29
Czytacz
 
Posty: 34
Dołączył(a): 9 mar 2011, o 12:58
Lokalizacja: Żory/Sohrau/Sari

Postprzez Marian0753 » 21 maja 2011, o 13:26

To i ja coś od siebie dodam, po wymianie pina i po dodaniu gwałtownie gazu strasznie kopci, co do osiągów jak wzrosły to mało zauważalnie ale spalanie przy spokojnej jeździe spadło :shock:

Czy przy zwiększeniu ciśnienia doładowania na ok 0.9-1bara kopcenie trochę się zmniejszy?
Czy seryjną turbinę można podnieść do takiego ciśnienia?? I czy manometrem można się wpiąć i wężyk idący do LDA???
Marianowe mk3 ZAPRASZAM KLIK!!!
Avatar użytkownika
Marian0753
Badacz tematu
 
Posty: 275
Dołączył(a): 30 lis 2010, o 15:08
Lokalizacja: Sochaczew

Postprzez viceroy89 » 21 maja 2011, o 14:42

Mój diesel chyba jest popsuty :( - nie kopci... :D
no to naprawiles :ok: Sprawdz jak ci turbo laduje, kopcic moze dla tego ze dostaje za malo powietrza.
"Życie jest zbyt krótkie by jeździć powoli..."
Avatar użytkownika
viceroy89
Czytacz
 
Posty: 45
Dołączył(a): 2 lut 2010, o 19:43
Lokalizacja: Żary

Postprzez Procent » 21 maja 2011, o 14:48

Marian0753, można ciśnienie podnieść nawet do 1,2 bara i nic się nie wysra o ile masz ok turbinę.a jakie masz ori ciśnienie??
Weźmiesz mnie na prostej?? A ja Cię zniszczę na zakręcie!!

Mój Goferek
Avatar użytkownika
Procent
Members
 
Posty: 1771
Dołączył(a): 1 lut 2009, o 19:06
Lokalizacja: (TLW) Włoszczowa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

cron