POMOCY Panowie moj TD nie chce odpalic

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Postprzez damvs » 1 lut 2012, o 00:37

slawek5t no to muszę uważać żeby nie było :-x dzwoniłem do mechanika dzisiaj i rozrusznik zrobiony i świece wymienione bo powiedział że 3 na 4 były kaput( a wymieniałem jakieś 1,5 roku temu i dałem 40 złotówek za sztukę :-x ) powiedział mi że jutro go będzie z rana odpalał i jak nie będzie żadnych problemów to do odbioru. i tu moje kolejne pytanie: może niech sprawdzi jeszcze czy pasek nie przeskoczył i kąt wtrysku czy wszystko jest git majonez ? jak myślicie?
damvs
 

 

Postprzez slawek5t » 1 lut 2012, o 01:42

Jak dobrze zapali to te dwie rzeczy będą okej.
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez damvs » 1 lut 2012, o 07:35

dzięki slawek5t :) oby wszystko dobrze banglało
damvs
 

Postprzez slawek5t » 1 lut 2012, o 13:28

Oby ten rozrząd był dobry
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

wtrysk

Postprzez pietrasiak2 » 1 lut 2012, o 13:48

Świece w dieslu są ważne , sprawdź jeszcze jak działają wtryski , bo miałem też taki przypadek
dwa lata temu świeczki wymienione , nawet założyłem pompkę ręczną na zasilaniu i nic to nie dało . Okazało się ,że wtryski zaczynały powoli lać . Wymieniłem i było ok .
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez damvs » 1 lut 2012, o 18:15

świece wymienione ale dla pewności fura stoi do jutra. Niby dzisiaj wszystko poskładane do kupy, ale dla pewności powiedziałem żeby go przetrzymał i jak rano będzie problem z odpaleniem to będzie wtryski wyciągał i kompresje się za jednym marasem sprawdzi. Teraz zostało mi tylko czekać na dobre wiadomości( w sumie jedna jest: ponoć jak auto odpalił to chodził dobrze a nie jak traktor :-) ) i szykować złotówki :-/
damvs
 

odpalanie

Postprzez pietrasiak2 » 1 lut 2012, o 18:42

Lepiej tak jak napisałeś ciśnienie i wtryski niech sprawdzi . W ciepłym go trzyma ? Być może masz coś w zbiorniku? Z Dieslami starszej generacji to miałem dużo do czynienia i nawet za miast świec płomieniowych tzw kopciuchy się robiło a teraz z ropą są cuda , a najczęściej na Bio
jak jeździsz . Mam roczną Oktawkę i z BIO latem miałem problem .
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez damvs » 2 lut 2012, o 00:09

co to znaczy tzw. kopciuchy? Ja na bio tylko przez jedno lato jezdzilem i jak zobaczylem przy wymianie filtra paliwa co sie na nim zatrzymywalo to :cenzura: nie wiem gdzie go trzyma. Moze w cieplym a moze na placu. Ale teraz to nawet na dworze przy takim mrozie nie ma co sie dziwic ze ciezej pali. Kumpel ma golfa IV silnik 1.8 rano jak do roboty jedziemy to ma auto w garazu i przy -5 stopniach fajnie pali ale wystarczy ze 8 godzin postoi pod robota na mrozie to juz mu dzisiaj kontrolki przygasly i zegary sie zresetowaly wiec wracajac do sedna moj ropniaczek tez bedzie mial ciezko a leje mu ultimate´a z bp.
Sorry za brak polskich znakow ale pisze z telefonu.
damvs
 

cięzkie odpalanie

Postprzez pietrasiak2 » 2 lut 2012, o 12:44

Kopciuchy stosowaliśmy by podgrzać zasysane powietrze w kolektorze ssącym.
Teraz wspomaga się to samostartem . Często taksówkarze tak pomagają zamarzniętym pożyczają prąd i jak to nie pomoże zdejmuje rurę od filtra i w trakcie kręcenia psika niewielką dawkę Samostartu i w 90% odpalają chyba że zamarza paliwo to lipa i w ciągu pary minut kasują 10 - 30 zeta. Co do dodatków niektórzy w takich temperaturach dolewają
PB 98 ok 1l na 10-15 l ON . Poprawia to start zimnego silnika :roll: i "ponoć " zmniejsza wytrącanie się parafiny z ON . :roll: :roll: :roll:
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez slawek5t » 2 lut 2012, o 18:24

damvs napisał(a):Kumpel ma golfa IV silnik 1.8 rano jak do roboty jedziemy to ma auto w garazu i przy -5 stopniach fajnie pali ale wystarczy ze 8 godzin postoi pod robota na mrozie to juz mu dzisiaj kontrolki przygasly i zegary sie zresetowaly

Niech kumpel odloży z wyplaty na nowy Akumulator ;)
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Re: cięzkie odpalanie

Postprzez damvs » 2 lut 2012, o 18:44

pietrasiak2 napisał(a):Kopciuchy stosowaliśmy by podgrzać zasysane powietrze w kolektorze ssącym.
Teraz wspomaga się to samostartem . Często taksówkarze tak pomagają zamarzniętym pożyczają prąd i jak to nie pomoże zdejmuje rurę od filtra i w trakcie kręcenia psika niewielką dawkę Samostartu i w 90% odpalają chyba że zamarza paliwo to lipa i w ciągu pary minut kasują 10 - 30 zeta. Co do dodatków niektórzy w takich temperaturach dolewają
PB 98 ok 1l na 10-15 l ON . Poprawia to start zimnego silnika :roll: i "ponoć " zmniejsza wytrącanie się parafiny z ON . :roll: :roll: :roll:

już wszystko pojąłem :-) goferek odebrany.stal u mechanika na warsztacie i nie było problemu z odpaleniem więc nie ruszał wtrysków(mój portfelik będzie miał więcej złotóweczek :-) ).

[ Dodano: 2012-02-02, 17:46 ]
slawek5t napisał(a):
damvs napisał(a):Kumpel ma golfa IV silnik 1.8 rano jak do roboty jedziemy to ma auto w garazu i przy -5 stopniach fajnie pali ale wystarczy ze 8 godzin postoi pod robota na mrozie to juz mu dzisiaj kontrolki przygasly i zegary sie zresetowaly

Niech kumpel odloży z wyplaty na nowy Akumulator ;)

tylko że kumpel kupował w zeszłym roku akumulator i w tym raczej nie zamierza znów zmieniać.

[ Dodano: 2012-02-02, 17:52 ]
podsumowując tą naprawę to wymienił świece i naprawił rozrusznik oraz wymienił jeszcze zaworek ten co jest na powrocie filtra paliwa bo był podejrzany o puszczanie powietrza. i zapłaciłem za wszystko 540 złotówek polskich. dużo ale jest zrobione i można lać i jeździć :-)
damvs
 

Poprzednia strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 28 gości