Pomocy

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Pomocy

Postprzez Szymon » 30 cze 2008, o 07:48

Witam!
Panowie mój problem przedstawia się tak: tydzień temu po trasie (około 150km) zapaliła mi się kontrolka od temperatury. Sprawdziłem o co chodzi i okazało się, że wylało mi część płynu chłodzącego zbiornikiem wyrównawczym. Jak ostygł silnik dolałem plynu i musiałem wracać do domu. Po powrocie do domu to samo. Następnego dnia sprawdziłem i okazało się, że nie włączał się wentylator. Wyminiłem czujnik i dalej to samo. Wczoraj wymieniłem termostat i dalej nic. Może mi ktoś pomóc?? O co tu chodzi? Ciągle wylewa mi płyn zbiornikiem wyrównawczym. Aha i nie wiem czy to normalne ale jak odkręcam ten zbiornik nawet po godzinie to jeszcze jest spore ciśnienie w nim i w momencie odkecenia zakrętki to powietrze i trochę płynu wypływa taką małą rureczką z boku zbiornika. Bardzo proszę o pomoc.
Pozdrawiam
Szymon
Czytacz
 
Posty: 62
Dołączył(a): 24 wrz 2007, o 08:59
Lokalizacja: Bydgoszcz

Pomocy

 

Postprzez SotoM » 30 cze 2008, o 09:07

a temperaturę jaka ci pokazuje na wskaźniku?? w tym korku znajduje sie zaworek.te korki sie chrzanią. a co do tego ze wentylator sie nie włacza to jak jesteś kumaty to możesz to sam zrobić jeśli nie to nic nie ruszaj tylko pojedz do jakiegos normalnego mechanika elektryka i niech on ci sprawdzi.-ale to sie robi tak - odepnij wtyczke z czujnika w chłodnicy , włącz zapłon i we wtyczce sa 3 piny - jeden jest innego koloru a 2 bedą czerwone z jakims paskiem. weś sobie kawałek kabelka obrób go z dwuch stron i jeden koniec przyłóż do pina z kabelkiem innego koloru a drugi koniec przytknij do pina z kabelkiem czerwonym z paskiem. wtedy powinien ruszyć wentylator. to ze są 2 kabelki czerwone to są 2 biegi wentylatora.jak dotkniesz jednego to szybko bedzie pracował a jak drugiego to wolniej. jesli dalej nie bedzie sie włanczał to odepnij wtyczke przy samym wentylatorze i juz weź 2 długie kabelki jeden przyłóż do -- AQ a drugi do + AQ. i drugie konce do styków we wtyczce silniczka wentylatora. i jak wtedy nie ruszy do juz musisz spr.instalacje miernik z piszczałką i jeden kbelek do wtyczki instalacji od czujnika a drugi kabel do wtyczki instalacji os wentylatora - we wtyczce dotykasz pokoleji kazdego z 3 pinów az miernik ci zapiszczy potem drugi kabelek i na trzech powinno piszczeć a jesli tak nie bedzie to gdzieś instalacja przerwana.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Szymon » 30 cze 2008, o 17:05

Witam!
Dzięki wielkie za odpowiedź i zainteresowanie. Niedokładnie opisałem problem, po wymianie czujnika wentylator się włącza i nowy termostat też dobrze działa. A o co chodzi z tą zakrętką?? Możę być przyczyną tego, że trochę płynu wyrzuca mi zbiornikiem wyrównawczym??
Pozdrawiam
Szymon
Czytacz
 
Posty: 62
Dołączył(a): 24 wrz 2007, o 08:59
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez SotoM » 30 cze 2008, o 19:09

tak chodzi mi własnie o korek od zbiorniczka wyrównawczego płyny chłodzącego. w nim jest zaworek jak w układzie jest za duże cisnienie to ten zaworek sie w korku uchyla i wypuszcza na zewnatrz a jak wiadomo cisnienie pojdzie z chłodziwem.

[ Dodano: 2008-06-30, 19:12 ]
a zrób jeszcze jeden myk - poluzuj z 2 obroty korek w zbiorniczku i patrz co sie bedzie działo. wiesz nie wykluczone ze moze masz strzelona uszczelke pod głowica i ci ciśnienie wali w układ chłodzenia... a nie widać jakiegos czarnego osadu w zbiorniczku - sadzy??
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Szymon » 1 lip 2008, o 10:20

Właśnie też myślałem, że to uszczelka pod głowicą ale podobno jest ok. Żadnych brudów, sadzy, ani niczego takiego nie mam w układzie chłodzenia. Pytałeś wcześniej o temperaturę jaką mi pokazuje. Mam chyba uszkodzony czujnik temperatury bo po 5 minutach jazdy pokazuje mi już 110 °C. Ale sprawdzałem i wcale nie jest taka temperatura. Kupiłem oryginalny termostat i on otwiera duży obieg po dłuższej chwili postoju na włączonym silniku, a wskaźnik dawno pokazuje 110. Spróbuje dziś z tą nakrętką...
Pozdrawiam
Szymon
Czytacz
 
Posty: 62
Dołączył(a): 24 wrz 2007, o 08:59
Lokalizacja: Bydgoszcz


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości