pompa ?

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

pompa ?

Postprzez elpadrino » 3 gru 2009, o 20:45

mam taki problem że pewnego razu podczas jazdy zabrakło ropy i zgasł, chciałem go jeszcze odpalić z biegu ale juz nie chwycił.. potem dolalem ropy i nie chcial odpalić, na zaciąg też nie..
Kręci i słychać jakby chciał odpalić ale nie łapie.. ropa dochodzi na pewno .

Myślicie że to pompa wtryskowa padła ?
Avatar użytkownika
elpadrino
Czytacz
 
Posty: 43
Dołączył(a): 21 paź 2008, o 21:32
Lokalizacja: Lipno Kujawsko Pomorskie

pompa ?

 

Postprzez Golfik1986 » 3 gru 2009, o 21:14

moze go zapowietrzyles i sa problemy z rozruchem
JAK RYCERZE ZAWSZE BRONIMY HONORU {Z}
Avatar użytkownika
Golfik1986
Ekspert
 
Posty: 1325
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 20:54
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez elpadrino » 3 gru 2009, o 22:52

Nie, już kiedys mi sie zapowietrzył.. ale teraz naprawde dużo razy był kręcony, ciągany i nic...
Avatar użytkownika
elpadrino
Czytacz
 
Posty: 43
Dołączył(a): 21 paź 2008, o 21:32
Lokalizacja: Lipno Kujawsko Pomorskie

Postprzez Repsol » 3 gru 2009, o 23:14

A może na pasku Ci przeskoczył? Generalnie Diesla nie powinno się palić na zaciąg (właśnie ze względu na ryzyko przeskoczenia paska rozrządu)
[shadow=red] Sprzedam 2 x Kawa ZX-6R, 2001r oraz 2004r (636 na wtrysku) [/shadow] Sprzęty w nienagannej kondycji... Więcej info na PW.
Avatar użytkownika
Repsol
Badacz tematu
 
Posty: 286
Dołączył(a): 9 lut 2009, o 20:28
Lokalizacja: Małopolskie

Postprzez morsdicti » 4 gru 2009, o 02:32

Golfik1986 napisał(a):moze go zapowietrzyles i sa problemy z rozruchem


Nie może tylko na pewno :) to diesel ... teoretycznie w instrukcji obsługi od Mk2 1.6 diesel jest napisane, że trzeba kręcić rozrusznikiem aż auto w końcu zapali "zaciągnie rope" ... rzeczywiście jednak weź i człowieku takim silnikiem zakręć 10 razy to Ci akumulator padnie :) jak masz dobry akumulator to nalej ropy (nie 2 litry tylko tak sporo z 10-15) i kręć aż zapali ... jak będzie telepotał i zgaśnie to można spróbować odpowietrzyć ... kolejność jest prosta zwalasz przewody z pompy ... kręcisz jak tryśnie ropą (oczywiście za pompą) zakładasz, potem to samo z wtryskiwaczami ... mówią też, że trzeba zalać filtr paliwa do końca i zobaczyć czy puszcza ropę ale to moim zdaniem bezcelowe jakby Ci nie puszczał przed "zapowietrzeniem" to byś już miał wcześniej problemy ...

Powiem Ci z autopsji ... tankuj diesla jak się zapali rezerwa bo jak wyjeździsz do końca to potem jest kaplica ...

na zaciąg też nie..


Na zaciąg to malucha można palić albo dużego fiata (chociaż tutaj też już nie wskazane) .. nie pali się samochodu na zaciąg. Zapal TDI na zaciąg to zobaczysz jakiej padaki dostanie. Ani benzyny ani diesla nie pali się na zaciąg.
morsdicti
Members
 
Posty: 625
Dołączył(a): 1 lis 2008, o 23:55
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez hellmut1 » 4 gru 2009, o 08:21

sprawdź bezpieczniki może ci sie spalił od elektrozaworu na pompie miałem taki przypadek ;-)
Avatar użytkownika
hellmut1
Czytacz
 
Posty: 60
Dołączył(a): 2 lip 2008, o 12:20
Lokalizacja: Mszczonów

Postprzez polliv » 4 gru 2009, o 10:42

morsdicti, dobrze pisze ;-)
ja po zmianie pompy też nie mogłem odpalić bo była zapowietrzona. paliwo szło do pompy i nadmiarem wracało a golf nie palił.
elpadrino, posadź kogoś za kierownicą i niech kręci rozrusznikiem a Ty weź w rękę klucz nr17 i gdy ta osoba będzie kęciła rozrusznikiem po kolei odkręcaj przewody od wtrysków. wystarczy poluzować aż pocieknie ropa.
you can't always get what you want
>>mój GTD>>
Avatar użytkownika
polliv
Badacz tematu
 
Posty: 351
Dołączył(a): 24 kwi 2008, o 20:07
Lokalizacja: być, doką zmierzać...

Postprzez morsdicti » 4 gru 2009, o 14:04

hellmut1 napisał(a):sprawdź bezpieczniki może ci sie spalił od elektrozaworu na pompie miałem taki przypadek ;-)


no to elektrozawór na krótko od plusa z aku dla pewności, chociaż to też można sprawdzić on po prostu pyknie po przekręceniu zapłonu można się wsłuchać.
morsdicti
Members
 
Posty: 625
Dołączył(a): 1 lis 2008, o 23:55
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez vision » 4 gru 2009, o 17:30

jeśli działa N109 odpal z plaka i podtrzymuj pracę tak długo aż zacznie pracować na ropie ;-)
uszczelnianie i modyfikacje pomp wtryskowych D/TD/TDI/SDI/mTDI , regulacja /czyszczenie/ wymiana wtryskiwaczy , pomiar sprężania/ciś oleju , vag
vision
Czytacz
 
Posty: 108
Dołączył(a): 22 wrz 2009, o 14:50
Lokalizacja: warszawa

Postprzez SotoM » 4 gru 2009, o 17:45

Sprawdź czy nie jest pusty filtr paliwa. jak jest zalej go ropą, poluzuj nakretki przewodów wysokiego cisnienia przy wtryskach i kręc az zacznie sikać ropą.odpowietrzy sie w chwile.
Bo tak to go mozesz kręcić ciągać do usranej śmierci...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez elpadrino » 4 gru 2009, o 18:24

ale rozumiecie że nie jest zapowietrzony...
auto stoi u mechanika, na pasku nie przeskoczyło bo sprawdzał i nawet przy okazji wymienil mi paski .
I on mówi że to prawdopodobnie pompa padła, ale nie jest pewien..
Dlatego chcialem zasięgnać Waszej opini..
Avatar użytkownika
elpadrino
Czytacz
 
Posty: 43
Dołączył(a): 21 paź 2008, o 21:32
Lokalizacja: Lipno Kujawsko Pomorskie

Postprzez swatu » 4 gru 2009, o 18:29

elpadrino napisał(a):I on mówi że to prawdopodobnie pompa padła, ale nie jest pewien..
to co to za mechanik jak sam nie wiem gdzie jest usterka sprawdzcie razem z tym wspaiałym mechnikiem odpowietrzyc tak jak koledzy mówie jesli nie pomoze ,to dla swietego spokoju kup nowa pompe.
Avatar użytkownika
swatu
VIP
 
Posty: 4695
Dołączył(a): 9 wrz 2008, o 16:18
Lokalizacja: TKN Końskie
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości