Pompa wody -wymiana

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Pompa wody -wymiana

Postprzez slawek5t » 29 lut 2012, o 19:23

Witam. Chodzi o wymiane pompy wody w tdi (1z) z klimą...
Jak sie do tego zabrać ? Trzeba ruszać rozrząd czy wystarczy zdjąć wspomaganie, alternator itd.?
Zamówiłem połówkę pompy z uszczelką....

Chyba najlepiej wyjąć całą pompe i wtedy wymieniać połówkę , prawda ?
Ale jak sie do tego zabrać?
Chciałbym wszystko wiedziec aby potem sprawnie i szybko poszło.
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Pompa wody -wymiana

 

Postprzez AdiK__ » 29 lut 2012, o 23:37

Tu masz wszystko dokładnie opisane ;) http://www.vwgolf.pl/porady/wymiana-pom ... k3-tdi-1z/ prosze mnie nie karcić za bliźniacze forum :D
Avatar użytkownika
AdiK__
Members
 
Posty: 1637
Dołączył(a): 19 sty 2011, o 15:49
Lokalizacja: Sokółka
Rocznik: 2003
Silnik: AVF+
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez slawek5t » 1 mar 2012, o 00:22

AdiK__, widziałem tą porade :)
Gdy mam klime to da rade na tyle odchylić sprezarke abym mogł wszystko swobodnie odkrecić ? ?

Czytałem wiele godzin na ten temat i niektórzy pisali że trzeba rozpinać rozrząd i odkrecic koło posrednie aby dojść do śrub które są na poniższym foto

Obrazek


A gdy da rade z tą sprezarką i gdy odkrece wspomaganie , alternator i tak dalej to może nie bedzie trzeba odkrecac tych nie dostepnych śrub ?
Może wtedy poprostu bede mogł odkrecic CAŁĄ pompę ? ?
Tylko pytanie co z tą sprężarką bo mam nabitą klimatyzację....


Jak to jest ?
Niech jakis fachowiec się wypowie :)

Tylko dlaczego niektórzy piszą że musieli rozrząd zwalać..... (przy 1z)

Wolałbym miec Całą pompę na stole....
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez Snejk18 » 1 mar 2012, o 00:35

Rozrząd trzeba rozpinać, jeżeli wymieniasz tylko "wkład" pompy.

Kiedy moją pompę trafił szlak, a nie miałem ochoty dać zarobić mechanikowi stwierdziłem, że sam ją sobie wymienię.

Wyjąłem puszkę filtra (wtedy jest lepszy dostęp), zdjąłem paski klinowe, odkręciłem alternator, sprężarkę klimy (jeżeli masz pełny układ, to przewodów nie odkręcaj, sprężarkę można przesunąć na bok, będzie trochę przeszkadzać, ale da się to zrobić), pompę wspomagania i łapę alternatora i klimy.

Dopiero wtedy miałem swobodny dostęp do całej pompy wody i wyjęcie jej nie niosło ze sobą konieczności rozpięcia rozrządu (nawet osłony nie musiałem zdejmować :)). Płynu spuszczać wtedy nie musiałem, bo popa rozwaliła się w taki sposób, że cały płyn został na drodze... :wstyd:

Potem poszło już z górki :), Pompa na stół, rozłożyłem ją, stary wkład poszedł do kosza.
Założyłem nowy wkład i uszczelkę, a dla dla pewności na stykach uszczelki i korpusu dałem silikon.

Jak już wszystko wyschło, zacząłem składanie w odwrotnej kolejności (przy zakładaniu pompy trzeba pamiętać, żeby wymienić oring na styku korpusu pompy i boku silnika, można tam też wcisnąć silikonu dla pewności)

Ogólnie zeszło mi się, jakieś 2 dni, ale raz, że się nie spieszyłem, bo samochód nie był mi wtedy potrzebny, a dwa, to nawet po złożeniu wszystkiego odczekałem jeszcze dzień, żeby silikon wysechł.

Jak się sprężysz, to spokojnie zrobisz to w ciągu kilku godzin, ale i tak radzę odczekać jeszcze z dzień zanim zalejesz układ płynem, żeby silikon zdążył wyschnąć.
Avatar użytkownika
Snejk18
Fanatyk
 
Posty: 1105
Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 22:19
Lokalizacja: Nasielsk

Postprzez Daante » 1 mar 2012, o 00:55

tylko ciekawe co jest gorsze, rozbierać rozrząd czy sciagać cały osprzęt
Avatar użytkownika
Daante
Czytacz
 
Posty: 65
Dołączył(a): 15 lut 2012, o 02:02
Lokalizacja: Gdynia, Rzeszów

Postprzez Snejk18 » 1 mar 2012, o 01:03

Daante napisał(a):tylko ciekawe co jest gorsze, rozbierać rozrząd czy sciagać cały osprzęt


Ze ściągnięciem osprzętu na pewno jest więcej roboty, ale po pierwsze nie znam się na rozrządzie, więc wolałem go nie ruszać, a po drugie, jak już masz całą pompę na stole to wymiana jest dużo łatwiejsza, wszystko masz dobrze widoczne, nie musisz leżeć pod samochodem i nic Ci nie kapie na głowę...
Avatar użytkownika
Snejk18
Fanatyk
 
Posty: 1105
Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 22:19
Lokalizacja: Nasielsk

Postprzez Daante » 1 mar 2012, o 01:09

widzisz ja takiego problemu nie mialem dwa dni temu zmienialem rozrzad to zmienialem cały razem z pompa, no i nie kapało mi na głowę bo mam podnośnik. w sumie to jakieś 3h i wszystko zrobione.
Avatar użytkownika
Daante
Czytacz
 
Posty: 65
Dołączył(a): 15 lut 2012, o 02:02
Lokalizacja: Gdynia, Rzeszów

Postprzez slawek5t » 1 mar 2012, o 01:22

Teraz juz wszystko wiem :)

Snejk18, dzięki!! - konkretna odpowiedź!

Wklad pompy idzie juz do mnie kurierem.
Dam znać jak juz złoże.

Czyli musze tylko zdjąć alternator, wspomaganie itp


edit :

Teraz juz sie chyba domyślam czemu ostatnio wspomaganie zaczelo słabiej dzialać.
Nie dość że pasek pewnie juz wytarty to jeszcze pompa dostała luzów i przez to pasek nie był dość napięty.
Ten pasek napędza wspomaganie i pompe wody.

Po montażu pompy założe nowy pasek i napne go dobrze. Powinno pomóc.
Ostatnio edytowano 1 mar 2012, o 01:30 przez slawek5t, łącznie edytowano 1 raz
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez Snejk18 » 1 mar 2012, o 01:29

Daante napisał(a):bo mam podnośnik.


I tu jest pogrzebany przysłowiowy "pies". mam co prawda w garażu kanał, ale wtedy był zalany wodą a pompka wyzionęła ducha... :wstyd:

Daante napisał(a):nie kapało mi na głowę


Chodziło mi o to, że coś tam zawsze w układnie zostanie tego płynu i lubi skapywać człowiekowi na głowę... :P

slawek5t napisał(a):Czyli musze tylko zdjąć alternator, wspomaganie itp


Pompa wody styka się bezpośrednio z blokiem silnika, więc wszystko co masz z przodu (cały osprzęt) musisz zdemontować aby się do niej dobrać.
Avatar użytkownika
Snejk18
Fanatyk
 
Posty: 1105
Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 22:19
Lokalizacja: Nasielsk

Postprzez slawek5t » 1 mar 2012, o 01:31

Snejk18 napisał(a):Pompa wody styka się bezpośrednio z blokiem silnika, więc wszystko co masz z przodu (cały osprzęt) musisz zdemontować aby się do niej dobrać.

OK :)

Teraz juz sie chyba domyślam czemu ostatnio wspomaganie zaczelo słabiej dzialać.
Nie dość że pasek pewnie juz wytarty to jeszcze pompa dostała luzów i przez to pasek nie był dość napięty.
Ten pasek napędza wspomaganie i pompe wody.

Po montażu pompy założe nowy pasek i napne go dobrze. Powinno pomóc.
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez Daante » 1 mar 2012, o 01:35

Avatar użytkownika
Daante
Czytacz
 
Posty: 65
Dołączył(a): 15 lut 2012, o 02:02
Lokalizacja: Gdynia, Rzeszów

Postprzez slawek5t » 1 mar 2012, o 02:02

Widziałem ten film
Fajnie dyktował kody silników :)
1Z... AHU... AHyHy... :D

Nie był to może jakiś szpec ale w miare okej wszystko opisał :)

Może w piątek dojdzie pompa to się pobawie i w sobote dam znac jak poszło
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie


- - - https://luchspolska.pl/pl/57,51,regeneracja-silownikow-hydraulicznych-gliwice



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości