Pompa wtryskowa

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Pompa wtryskowa

Postprzez yuby8203 » 22 paź 2008, o 17:43

Panowie mam takie pytanie czy na wszystkich przewodach doprowadzajacych paliwo do wtryskiwaczy powinno być jednakowe ciśnienie paliwa???bo u mnie na trzech jest większe niż na jednym co to moze oznaczać???walnietą pompe??
yuby8203
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 29 lis 2007, o 14:20
Lokalizacja: oklice warszawa

Pompa wtryskowa

 

Postprzez leopard » 22 paź 2008, o 18:10

napisz mi tylko proszę jak to zmierzyłeś :szok:
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez marcinkoz2910 » 22 paź 2008, o 21:54

tylko na wężu dolotowym powinno być ciśnienie około 3bar, a na reszcie nie bo jeden jest od powrotu a drugi jeszcze tam od czegos....


a kto ci tak powiedział ?? :szok:

[ Dodano: 2008-10-22, 21:54 ]
lub od 80 do 120 kPa
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez leopard » 23 paź 2008, o 02:50

marcinkoz2910 napisał(a):tylko na wężu dolotowym powinno być ciśnienie około 3bar, a na reszcie nie bo jeden jest od powrotu a drugi jeszcze tam od czegos....


no dobra - a teraz spokojnie i po polsku prosze ...

jak sprawdziłeś ciśnienie na przewodach (sztywnych)

odpowiem na twoje pytanie - tak ciśnienie powinno być równe - V.A.G kompletuje zaworki (zwrotne w pompie) oraz wtryskiwacze po 4 szt. tak żeby był komplet wtryskiwaczy/zaworków otwierający się przy jednakowym ciśnieniu
międzyinnymi wygibasy na przewodach wtryskowych (sztywnych) są dla wyrównania ciśnienia - chodzi o to żeby straty w podawaniu paliwa były takie same na kazdym wtryskiwaczu
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez yuby8203 » 23 paź 2008, o 17:56

Mój mechanik na pracującym silniku po kolei luzował te sztywne przewody na wtryskiwaczach i na trzech waliło paliwem jak niewiem a na jednym ledwo co i stwirdził że może być popsuta pompa.Dlatego pytam co wy o tym sądzicie???

[ Dodano: 2008-10-23, 18:07 ]
A wogóle to wam napiszę cały mój problem z autkiem.Kupiłem golfa z silnikiem 1.9 TDI
i wyglądało na to że silnik pracuje bardzo dobrze ale jaja zaczeły sie juz jak pierwszy raz po całkowitym ostygnięciu próbowałem go odpalic.Zapalił dopiero po pjątej próbie.
no i odrazu skojarzyłem że świece żarowe nie grzeją i dlatego nie chciał zapalić,ale to
tylko mój domysł oddałem samochód do mechanika i okazało się że była rozwalona głowica tzn.dwa zawory tylko trzymały i wszystkie końcówki wtryskiwaczy (lały)Już myślałem że to przyczyna tego ciężkiego odpalania z rana ale pomimo zrobienia tej głowicy wymiany wtryskiwaczy nic się nie poprawiło.Dalej mi ciężko pali po nocy i już niewiem co z tym robić
bo jak jeszcze trzasła pompa to już wogóle tylko sie załamać bo pompy jak wiecie nie sa tanie.Sory za Błedy ale pisałem to w pośpiechu.Pozdrawiam.
yuby8203
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 29 lis 2007, o 14:20
Lokalizacja: oklice warszawa

Postprzez SotoM » 23 paź 2008, o 18:41

czyli robiłes auto w warsztacie który nie jest wyposarzony w komputer diagnostyczny...tak??i pewnie tez nie sprawdzali kata wtrysku ani dawki paliwa. ja mysle ze to moze byc wina czujnika temperatury uchładu chłodzacego-systemowy lub przestawiony poczatek kąta wtrysku...ze on ci tak ciazko pali.odepnij wtyczke od tego czujnika i zobacz jak bedzie palił.on znajduje sie w krućcu wodnym na środku głowicy-górny gruby wąż z chłodnica sie łaczy.Kwadratowa kostka na 4 piny.
zazwyczaj wtryski od TDI nie działają po regeneracji jak powinny...w polsce z tego co mi wiadomo jest nie wiele firm które robia profesjonalnie te wtryski... ja też miałem wtryski na wykonczeniu i nie bawiłem sie w regeneracje czy coś bo mam o tym takie a nie inne zdanie tylko kupiłem uzywane wtryski od mocniejszego silnika 110konnego i jeszcze sie poprawiła praca silnika zrobił sie bardziej zwawszy...

[ Dodano: 2008-10-23, 18:44 ]
a co do tryskania paliwa z pod nakrętek- moze słabiej leciało paliwo bo moze za słabo luzował nakretki a po za tym te przewody są sztywne moze akurat ten przewód mocniej siedział we wtrysku przecież sa storzki na koncach...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez yuby8203 » 25 paź 2008, o 08:19

Kolego SotoM niemoge znaleśc takiej kostki na 4 piny znalazem jakis czujnik wkrecony w gowie ale 1 przewodowy i to od strony akumu.A i jeszcze jedno jak bym znalazl tą kostke na 4 piny i ją odpiol to co się stanie???świece sie powinny wlączyc??bo nie bardzo wiem co to niby
ma dac że ja mu odepnę ta kostke.Pozdrawiam :-)
yuby8203
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 29 lis 2007, o 14:20
Lokalizacja: oklice warszawa

Postprzez Reiven » 25 paź 2008, o 08:23

Kolego SotoM, z całym szacunkiem ale jeśli już to kąt początku wtrysku a nie początek kąta :) Tak na logikę skoro wyprzedzenie kąta podaje się w stopniach przed GMP :p
VW Power
Avatar użytkownika
Reiven
Gaduła
 
Posty: 462
Dołączył(a): 26 wrz 2008, o 10:48
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez SotoM » 25 paź 2008, o 10:19

yuby8203, ten czujnik znajduje sie w krućcu ktory jest przykręcony do głowicy na wysokości miedzy 3 a 4 culindrem. i ten czujnik jest na dole po prawej stronie krućca jak na niego patrzysz za przewodem-odmy komory korbowej.CZARNA KOSTKA.
Kolego Reiven, nie mnasz juz do czego sie przyczepiać....jesteś okrutnym teoretykiem...żuć czytanie :lol: ;-)
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Reiven » 25 paź 2008, o 14:19

Nie czepiam się tylko jakiś zieleniak który nie ma pojęcia przeczyta i potem krążą jakieś dziwne teorie o ustawianiu "kąta początku wyprzedzenia wtrysku" lub tym podobne :)
VW Power
Avatar użytkownika
Reiven
Gaduła
 
Posty: 462
Dołączył(a): 26 wrz 2008, o 10:48
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 11 gości