Pompa wtryskowa?

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Pompa wtryskowa?

Postprzez wroblev » 1 mar 2009, o 14:13

Panowie. Od jakiegos czasu z pod maski mojego gofra ( 1.9 GTD) czuć mocno zapach ropy. pompa jest cala wilgotna (od wycieku? ). co robic?
wroblev
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 1 mar 2009, o 13:38
Lokalizacja: Bolesławiec

Pompa wtryskowa?

 

Postprzez lukas217 » 2 mar 2009, o 19:06

to kolego musisz jechac do mechanika ktory sie zajmuje dieslami i Ci to zrobi ja mialem wyciek w gornej czesci pompy to sie obylo bez jej wyciagania i nawet taniutko mnie to wyszlo i teraz jest ok
lukas217
Czytacz
 
Posty: 29
Dołączył(a): 10 lis 2008, o 21:08
Lokalizacja: Trzemeśnia

Postprzez Arus086 » 2 mar 2009, o 22:21

Zgadzam się z Lukasem... A najlepiej jak byś pojechał do mechanika specjalizującego sie tylko w pompach... Mój kumpel jezdził na czerwonym i zajechał pompe :-( Regeneracja go trochę kosztowała... :-/
Avatar użytkownika
Arus086
Czytacz
 
Posty: 26
Dołączył(a): 13 gru 2008, o 02:46
Lokalizacja: Belchatów

Postprzez SotoM » 2 mar 2009, o 23:29

Arus086 napisał(a):Mój kumpel jezdził na czerwonym i zajechał pompe :-( Regeneracja go trochę kosztowała... :-/
a kumpel też ma TDI?? zapamietujacie sobie to raz na zawsze - opał jest może czystrzy ale jest tak czysty ze ma za mało tłuszczu w sobie i to zabija pompy wtryskowe ze względu na brak jej nie odpowiednie smarowanie...na opale moze jeździ sie tanio - ale to tanio to póżniej wychodzi na druga pompe... D , TD...to zwykłe kapcie to one nawet mogą na nie wiem czym jeździć ale juz pompa od TDI...jest na to baaardzo czuła...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez lysutki » 3 mar 2009, o 00:29

leopard napisał(a):no to proponuję dość ciekawy artykuł który na innym forum "dizlowym" zamieścił mój kolega ...

co prawda długi i ciężko przez niego przebrnąc - ale dla dociekliwych rozjaśni kilka kwestii w sprawie ON vs OO ...

Mam nadzieję że komuś uda się przebrnąć przez moje wypociny .
Źródłem ich są tabele, normy, raporty z pomiarów parametrów oraz w największym stopniu praktycznie nieograniczona wiedza mojego teścia w tym temacie oraz moja skromna wiedza w dziedzinie motoryzacji.
Zanim będzie odpowiedź co z tego wynika to najpierw spróbuję przytoczyć parę informacji technicznych które - mam nadzieję - rozwieją wątpliwości co do różnic miedzy olejem napędowym (ON) a olejem opałowym (OO) oczywiście tak zwanym lekkim bo tylko ten możemy sensownie porównać.
W praktyce OO i ON pochodzą z tej samej frakcji destylacji ropy naftowej - to tak bez zagłebiania sie w istotę sprawy samej destylacji. Pochodzą z tej samej frakcji ponieważ osobne "destylowanie" nie miałoby sensu ekonomicznego.
Produkt pochodzący z tego procesu w zależności od tego czym ma być ostatecznie podlega odpowiednim obróbkom aby spełniał normę określoną dla OO i ON. Bazową normą dla paliwa ON jest PN-EN 590:2005 (U) "Paliwa do pojazdów samochodowych. Oleje napędowe. Wymagania i metody badań".
Dla OO jest PN-EN 14213:2005 (U)
"Oleje opałowe (...) Wymagania i metody badań" . Dodatkowo istnieje kilkaset innych norm określających metody i warunki pomiaru parametrów, niektóre z nich są wspólne dla ON i OO (np. PN-EN 116:2001 "Oleje napędowe i oleje opałowe lekkie. Oznaczanie temperatury zablokowania zimnego filtru").
Zasadniczo podstawowych (normatywnych) parametrów pomiaru ON jest 16 a dla OO 11.
I tu powoli dochodzimy do sedna sprawy: podstawowym i nadrzędnym parametrem dla ON jest liczba cetanowa, indeks cetanowy i gęstość w temp 15 st. C. Wydawałoby się, że również parametrem nadrzędnym powinna być wartość opałowa a tu niespodzianka: normy dla ON nie przewidują w ogóle takiego parametru ! Jeśli jest on określany to tylko i wyłacznie na życzenie zlecającego badanie (brak sensu takiego badania), dla pogłebienia wiedzy i zaspokojenia ciekawości przez laborantów w laboratoriach analiz paliw lub przez wymóg wewnętrznych norm producentów paliw.
Dla OO analogicznymi parametrami nadrzędnymi są gęstość i wartość opałowa . Liczby cetanowej nie określa się ponieważ OO nie jest z założanie paliwem napędowym więc nie ma takiej potrzeby. W tym przypadku również laboranci mogą dla własnej wiedzy lub na życzenie zbadać ten parametr.
Pozostałe parametry normatywne i nienormatywne OO i ON w części pokrywają się ze sobą i dzięki temu można porównać oba paliwa.
I zaraz wszystko będzie jasne.
Ten kto przebrnął do tego przez tą kupę tekstu i nie usnął z nudów a na dodatek uważał to już wie że z głównych parametrów normatywnych OO i ON możemy porównać gęstość. Tak się składa że ten parametr najwięcej różni oba paliwa i ma największe znaczenie przy zastosowaniu OO jako paliwa napędowego do silników diesla.
Gęstość ON wg normy to zakres od 820 do 845 kg/m3
Gęstośc OO to od 855 kg/m3 w górę
OO jest gęstszy od ON od około 5% wzwyż.
Aby z destylacji uzyskać produkt pod nazwą ON należy dodać odpowiednie dodatki powodujące obniżenie gęstości do wymaganej normą dla ON (pierwsza różnica w składzie chemicznym)
Gdy zbadać pozostałe główne parametry OO i ON i je porównać, to okazuje się że liczbę cetanową dla ON określoną w normie na minimum 51, olej opałowy ma tą samą lub większą.
Wartość opałowa OO to nie mniej niż 42,6 Mj/kg i po zbadaniu okazuje się że ON ten parametr ma w praktyce ten sam.
A teraz ważniejsze porównywalne parametry normatywne OO i ON:
Temperatura zapłonu OO: min 56 st. C; ON min. 55 st. C (1st. różnicy w normie, aby ciecz po destylacji stała się ON to w procesie produkcyjnym dodaje się kolejny dodatek obniżający temp. zapłonu do wymaganej normą).
zawartość siarki: ON nie więcej jak 50mg/kg; OO nie więcej jak 0,2 %/m/m (niestety inne jednostki ale łatwo porównać - zadanie dla matematyków.
w normie z 2003 zawartość siarki dla ON wynosiła jeszcze 350 mg/kg.
Pozostałość po koksowaniu (z 10% pozostałości destylacyjnej): ON i OO tak samo czyli max 0,3 %/m/m;
Zawartość popiołu max. 0,01%/m/m dla OO i ON;
Zawartość wody max 200 mg/kg;
Lepkość kinematyczna dla ON: min. 2,0, max 4,5 mm2/s w temp 40st. C; dla OO: max 6,0 w temp. 20 st. C;
Skład frakcyjny:
- do 250 st. C destyluje max 65 %/V/V
- do 350 st. C destyluje max 85 %/V/V
oba parametry identyczna dla OO i ON
Dodatkowo OO zawiera po ok 6 mg/l znaczników: "Solvent Yellow 124"i "Solvent Red 164" lub "Solvent Red 19". To są znaczniki barwiące na czerwono dla odróżnienia od ON, które to są neutralizowane przez oszustów słynną metodą dodawania kwasu siarkowego do OO.
Tyle chemii, na razie nie komentuję, wnioski pozostawiam czytającym

Co do aut to praktycznie jest tak jak to opisał autoszmat - im starszej generacji motor tym bardziej rybka co się wleje. W tłumaczeniu na nasz oznacza to że wszystkie silniki z wysokociśnieniowymi układami wtrysku (common raile, DTI, TDi, Dti, Tdci czy jak tam je zwał) ze względu na róznicę głównego parametru czyli gęstości, narażone są na wyższe ciśnienia paliwa w układzie wtryskowym od tych które przewiduje producent. Wnioski pozostawiam.
Jeśli chodzi o układy starszej generacji tzw. niskociśnieniowe to różnicę robi jedynie parametr lepkości. Im starszej generacji układ tym mniejsze znaczenie.
Inną rzeczą będzie natomiast to co się w realu zatankuje. Nawet jeśli do supernowoczesnego silnika przez przypadek nalejemy czystego OO to
skutki tego będą żadne jak gdybyśmy podjechali pod dystrybutor ON a tam zalejemy do baku odbarwiany kwasem siarkowym OO z neutralizatorami wapiennymi.

Cały wywód dotyczy jedynie lekkich olejów opałowych sprzedawanych w kraju. Inną bajką są ciężkie oleje opałowe bądź te pochodzące zza wschodniej granicy (ciężkie lub z gigantyczną zawartością siarki).
uff, doczytał ktoś do końca? i nie umarł z nudów?


[ Dodano: 2009-03-02, 23:37 ]
konstrucja TDI ma dobre kilkanascie lat, normy sa w porownaniu do silnika nowiutkie, wiec "nowoczesny" opał a "bardzo czuła" pompa od starego TDI...
Ale dobrze, dobrze, trzeba namawiac ludzi, zeby nie łamali prawa!!
(Ja jezdze na ON - zeby nie bylo ze promuje cokolwiek nielegalnego :D)

[ Dodano: 2009-03-02, 23:47 ]
aha, jeszcze jedno, OO zasila wysokosprawne, bardzo zaawansowane technologicznie (wtrysk bezposredni) i niezwykle drogie piece (koszt pieca na olej od kilku do kilkudziesieciu tysiecy zł - zaleznie od mocy). OO nie moze wiec byc kiepskiej jakosci, bo piece sa drozsze niz silniki i działają nieco dłużej bez remontow: 24 h/d przez 15 lat np. :D
Avatar użytkownika
lysutki
Badacz tematu
 
Posty: 294
Dołączył(a): 8 mar 2008, o 23:58
Lokalizacja: Łódź

Postprzez SotoM » 3 mar 2009, o 09:42

no dobrze...ale nie porównujmy silnika do pieca. ludzie.... jakość materiału sie liczy...piec ma stworzone czesci z jakiegoś tam materiału który jest specjalnie dobrany do paracy na paliwie OO a dizel-silnik(pompa wtryskowa) zrobione ma czesci z innego materiału z innego stopu metali itd.które są przystosowane do ON... k :cenzura: wa czy to tak cięzko zrozumieć....?
tak samo z olejami silnikowymi czy do mostów i przekładni napedowych - np: skrzynia - czemu nie wlejecie gestego oleju i taniego do swojej skrzyni...??bo bedzie problem z biegami a moze tryby pogubia zęby...a może bo co...dlaczego??
czemu do silnika z przebiegiem ponad 200,300 lub wiećej tysięcy kilometrów nie nalejecie oleju 0W30 tylko lejecie 10W lub 15W40...?? bo co, bo silnik sie rozczelni bedzie ciekło z każdej strony ,silnik sie zatrze,a moze bedzie głosna jego praca czyli klepał...?? no czemu??
tak samo z paliwem.- jest to dizel :-) i {cenzura}... ma jeździć na ropie a nie na opale zmieszanym z dykta czy benzyną... smieje sie z takich prymitywnych istot które sie podniecają swoim autem mówia ze dbają... lanie morderczej taniochy to jest dbałośc...? :-|
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Reiven » 3 mar 2009, o 23:11

A ja powiem tak leje opał od początku i do TDI i do D i nic się z nimi nie dzieje a opał mam właśnie z elektrociepłowni gdzie aparatura wtryskowa jest dużo droższa i bardziej zaawansowana niż pompa w jakimś parchowatym AFN-ie
VW Power
Avatar użytkownika
Reiven
Gaduła
 
Posty: 462
Dołączył(a): 26 wrz 2008, o 10:48
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez SotoM » 5 mar 2009, o 11:16

Reiven napisał(a):A ja powiem tak leje opał od początku i do TDI i do D i nic się z nimi nie dzieje a opał mam właśnie z elektrociepłowni gdzie aparatura wtryskowa jest dużo droższa i bardziej zaawansowana niż pompa w jakimś parchowatym AFN-ie

jak narazie....do czasu...jak sie stanie to sie i tak nie przyznasz co by sie nie oś :lol: mieszyć
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez To_mas » 5 mar 2009, o 11:23

Reiven napisał(a):A ja powiem tak leje opał od początku i do TDI i do D i nic się z nimi nie dzieje a opał mam właśnie z elektrociepłowni gdzie aparatura wtryskowa jest dużo droższa i bardziej zaawansowana niż pompa w jakimś parchowatym AFN-ie
podziwiam ale nie długo na tym pociągniesz.
Najlepiej to kup sobie TDI PD(pompowtrysk) to będzie krótka piłka wtedy ;P

[ Dodano: 2009-03-05, 10:29 ]
wroblev, zlokalizuj wyciek bo jak sie domyślał leje sie z dzźwigienki gazu
tam jest taki malutki oring koszt w motoryzacyjnym ok 20gr 3a go poprostu wymienić chyba ze dodatkowo tulejka wyrobiona to tez by wypadało :)

Roboty troche jest jak sam sie boisz to zawieź auto do jakiegoś serwisu diesla gdzie sie goście na tym znają :) koszt ok 80 zł
gg 6794125 lub PW

- Diagnostyka VAG (głównie silniki TDI)
- Blacharka Lakiernictwo i mechanika pojazdowa !!

- Polerowanie aluminium - felgi / pokrywy itp!!!!
- Podniesienie moc w twoim TD :)
Avatar użytkownika
To_mas
Czytacz
 
Posty: 66
Dołączył(a): 5 mar 2009, o 01:27
Lokalizacja: Żywiec

Postprzez Reiven » 5 mar 2009, o 12:53

No ciekawe bo obydwa mają przejechane grubo ponad 150 000 na opale
ale skoro tak mówicie to odkładam na nową pompę
A co do PD to nie rozmawiamy teraz o pomyłkach konstrukcyjnych tylko o pompach
VW Power
Avatar użytkownika
Reiven
Gaduła
 
Posty: 462
Dołączył(a): 26 wrz 2008, o 10:48
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez To_mas » 5 mar 2009, o 13:35

Reiven napisał(a):A co do PD to nie rozmawiamy teraz o pomyłkach konstrukcyjnych tylko o pompach
a czemu uwazasz ze pomyłka ? bo nie da sie jeździć na opale ?
gg 6794125 lub PW

- Diagnostyka VAG (głównie silniki TDI)
- Blacharka Lakiernictwo i mechanika pojazdowa !!

- Polerowanie aluminium - felgi / pokrywy itp!!!!
- Podniesienie moc w twoim TD :)
Avatar użytkownika
To_mas
Czytacz
 
Posty: 66
Dołączył(a): 5 mar 2009, o 01:27
Lokalizacja: Żywiec

Postprzez Reiven » 5 mar 2009, o 14:00

no bez przesady
po prostu porównaj awaryjność systemów wtrysku z pompą i z PD
ale to moja subiektywna opinia
VW Power
Avatar użytkownika
Reiven
Gaduła
 
Posty: 462
Dołączył(a): 26 wrz 2008, o 10:48
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości