POMPA WTRYSKOWA

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

POMPA WTRYSKOWA

Postprzez arek7812 » 30 sty 2010, o 19:52

Witam panowie.Problem mój polega na tym ,ze 3 dni temu przy moim passacie b5 1,9 tdi zmieniałem pompę bo poprzednia padła i otóż problem wygłąda następująco:samochód po nocnej przerwie w jeżdzie pali bez problemu ale jeśli postoi w ciągu dnia około 1,5 godziny to nie chce odpalić od pierwszego kopa.Trzeba go odpalić rozrusznikiem czyli łapie aż załapie i chodzi.Dodam że sprawdzałem świece żarowe i są wszystkie dobre, filtr paliwa nowy,zaworek zwrotny zapobiegający cofaniu się ropy jest nowy ,więc jaka może być przyczyna ?Może ktoś spotkał się z czymś takim?
arek7812
Czytacz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 2 sty 2008, o 20:36
Lokalizacja: sierpc

POMPA WTRYSKOWA

 

Postprzez Pietrolocal » 30 sty 2010, o 20:05

uszkodzony czujnik temperatury w pompie wtryskowej
Pietrolocal
Berbeć
 
Posty: 12
Dołączył(a): 12 sty 2010, o 23:37
Lokalizacja: Polska

Postprzez arek7812 » 30 sty 2010, o 20:07

a gdzie ten czujnik sie znajduje i jaki kosz naprawy tego
arek7812
Czytacz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 2 sty 2008, o 20:36
Lokalizacja: sierpc

Postprzez vision » 31 sty 2010, o 09:52

arek7812 napisał(a):ale jeśli postoi w ciągu dnia około 1,5 godziny to nie chce odpalić od pierwszego kopa.Trzeba go odpalić rozrusznikiem czyli łapie aż załapie i chodzi

- to luknij na przewody paliwowe czy coś się nie dzieje bo zimne paliwo uszczelnia
- wypnij przewód od czujnika temp. i odpal auto i jak efekt
- podpiąć pod Vag może jakieś błędy wywali i kąt wtrysku
- G81 czujnik temp paliwa jest w nastawniku to na żółto http://www.dieselgeek.com/catalog/DCP_6380.JPG
uszczelnianie i modyfikacje pomp wtryskowych D/TD/TDI/SDI/mTDI , regulacja /czyszczenie/ wymiana wtryskiwaczy , pomiar sprężania/ciś oleju , vag
vision
Czytacz
 
Posty: 108
Dołączył(a): 22 wrz 2009, o 14:50
Lokalizacja: warszawa

Postprzez arek7812 » 31 sty 2010, o 21:35

Czujnik temperatury moge wypiac ale nie wiem ktory to jest
arek7812
Czytacz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 2 sty 2008, o 20:36
Lokalizacja: sierpc

Postprzez leopard » 1 lut 2010, o 15:43

Pietrolocal napisał(a):uszkodzony czujnik temperatury w pompie wtryskowej


uszkodzony czujnik pokazuje temperaturę -5,4'C wiesz po co ??

AFN/1Z - co to za silnik - podaj numer ECU - sprawdź błędy VAG'iem...
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez vision » 1 lut 2010, o 17:45

arek7812 napisał(a):Czujnik temperatury moge wypiac ale nie wiem ktory to jest
4 pinowy i model silnia by ułatwił
uszczelnianie i modyfikacje pomp wtryskowych D/TD/TDI/SDI/mTDI , regulacja /czyszczenie/ wymiana wtryskiwaczy , pomiar sprężania/ciś oleju , vag
vision
Czytacz
 
Posty: 108
Dołączył(a): 22 wrz 2009, o 14:50
Lokalizacja: warszawa

Postprzez arek7812 » 1 lut 2010, o 20:28

silnik 110 koni AFN
arek7812
Czytacz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 2 sty 2008, o 20:36
Lokalizacja: sierpc

Postprzez vision » 1 lut 2010, o 21:12

arek7812 napisał(a):silnik 110 koni AFN
jest na króćcu z głowicy do chłodnicy czujnik czarny z żółtym(otokiem , opaską ) 4 pin

[ Dodano: 2010-02-01, 20:41 ]
arek7812 napisał(a):ze 3 dni temu przy moim passacie b5 1,9 tdi zmieniałem pompę bo poprzednia padła
a masz tą pompę
uszczelnianie i modyfikacje pomp wtryskowych D/TD/TDI/SDI/mTDI , regulacja /czyszczenie/ wymiana wtryskiwaczy , pomiar sprężania/ciś oleju , vag
vision
Czytacz
 
Posty: 108
Dołączył(a): 22 wrz 2009, o 14:50
Lokalizacja: warszawa

Postprzez leopard » 2 lut 2010, o 00:18

vision napisał(a): to luknij na przewody paliwowe czy coś się nie dzieje bo zimne paliwo uszczelnia

wiekszych bredni już dawno nie czytałem ...
vision napisał(a):wypnij przewód od czujnika temp. i odpal auto i jak efekt

zawsze pozytywny - tylko co na to świece żarowe - które w trybie awaryjnym grzeją na maxa ~ 15 sekund
vision napisał(a):podpiąć pod Vag może jakieś błędy wywali i kąt wtrysku

co doradzisz jak kąt będzie ksiązkowy ??
vision napisał(a):G81 czujnik temp paliwa jest w nastawniku to na żółto

patrz mój post wyżej - na który nie zechciałes (nie wiedziałeś) odpowiedzieć ...

a teraz trochę konkretów - nie wnikając w szczegóły "padu" poprzedniej pompy - "nowa" pompa ma gorsze pasowanie części od starej - przez to oraz być może 2 dodatkowe czynniki zewnetrzne auta ma problemy z zapalaniem ...
1- pompa
2- słabe AQ
3- słaby rozrusznik
4-mapa zapłonu (taki wymysł konstruktorów V.A.G.

słabo pali na ciepłym bo dawka paliwa powyżej ~ 10'C (temp. paliwa) podczas kręcenia rozrusznikiem do ~ 250 obr/min jest zerowa

zapobiec temu możesz w 2 sposoby :
1- remont/regeneracja rozrusznika/pompy + doładowanie AQ (zazwyczaj wystarcza na krótki okres czasu)
2- modyfikacja mapy startowej silnika - większośc tunerów w polsce świadczy takie usługi - rozwiązanie załatwia sprawę raz na zawsze

BTW - możesz zrobic test - przekoduj silnik na automat - powinien zapalac bez problemu na ciepłym silniku ... jeśli tak będzie - szukaj tunera z okolicy - załatwi sprawę raz na zawsze
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez vision » 2 lut 2010, o 17:45

leopard napisał(a):co doradzisz jak kąt będzie ksiązkowy ??
leopard napisał(a):2- modyfikacja mapy startowej silnika
korekta dawki paliwa :lol:
leopard napisał(a):zawsze pozytywny - tylko co na to świece żarowe - które w trybie awaryjnym grzeją na maxa ~ 15 sekund
wystarczy :lol:
leopard napisał(a):wiekszych bredni już dawno nie czytałem ...
fizyka
leopard napisał(a):patrz mój post wyżej - na który nie zechciałes (nie wiedziałeś) odpowiedzieć ...
arek7812 napisał(a):a gdzie ten czujnik sie znajduje i jaki kosz naprawy tego
czytaj ze zrozumieniem i leopard owocnego klikania :ok:
uszczelnianie i modyfikacje pomp wtryskowych D/TD/TDI/SDI/mTDI , regulacja /czyszczenie/ wymiana wtryskiwaczy , pomiar sprężania/ciś oleju , vag
vision
Czytacz
 
Posty: 108
Dołączył(a): 22 wrz 2009, o 14:50
Lokalizacja: warszawa

Postprzez arek7812 » 2 lut 2010, o 20:59

Czyli wystarczyło by podpięcie komputera i ustawienie pompy jak dobrze rozumiem?Czy jakaś zmiana w oprogramowaniu jest potrzebna?
arek7812
Czytacz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 2 sty 2008, o 20:36
Lokalizacja: sierpc

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości