Powazny problem ;| z TDi 90KM ..

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Postprzez rysiek162 » 15 lis 2009, o 21:20

90 ka...nie wiem..moze trzeba przeczyscic a moze wymienic...a tak zapytam czy mozna to samemu wyczyscic?
:]
RYNIU:)
rysiek162
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 9 cze 2009, o 23:31
Lokalizacja: Łowicz

 

Postprzez Golfik1986 » 15 lis 2009, o 21:58

kaczmarr_ napisał(a):To ta metalowa kostka kolo filtra powietrza do ktorej wchodza 3wezyki o ile dobrze pamietam tak
JAK RYCERZE ZAWSZE BRONIMY HONORU {Z}
Avatar użytkownika
Golfik1986
Ekspert
 
Posty: 1325
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 20:54
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez kaczmarr_ » 28 lis 2009, o 23:09

>> USUNIĘTO <<
Ostatnio edytowano 15 wrz 2010, o 10:25 przez kaczmarr_, łącznie edytowano 1 raz
kaczmarr_
Berbeć
 
Posty: 19
Dołączył(a): 5 wrz 2009, o 11:37
Lokalizacja: Rumunów

Postprzez Murel » 29 lis 2009, o 12:10

ja myslalm ze to filtr paliwa poprzednim razem pomoglo ale 2 x w roku co 6 m-cy???? to chyba przesada i ja tez mam 90-ke wiec musze sprawdzic ten N75
Nie sztuką jest zabić komara przednią szybą... Sztuką jest to zrobić boczną
Avatar użytkownika
Murel
Czytacz
 
Posty: 114
Dołączył(a): 24 cze 2008, o 13:30
Lokalizacja: Ostrowiec Sw./Łódź

Postprzez SotoM » 1 gru 2009, o 18:41

nic dziwnego. taka jakośc paliwa na niektórych tanich stacjach.
teoretycznie f.paliwa w dieslu powinno sie zmieniac co 2gą wymiane oleju.
a praktycznie jesli ktos nie załuje kapuchy to wymienia za kazdym razem co by unikną i wykluczyć taką możliwość ze to moze właśnie przez filtr nie chce auto jeździć - co przekonałem sie na własnej skurze. 3 miesiące szukłaem przyczyny a filtr woziłem w gabażniku. a sie z Leopardem naszukaliśmy nacudowaliśmy... i co najlepszy był błąd przepływomierza - napiecie spadało do 3200obr auto miało szał a potem detka jechało bo jechało...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Murel » 10 gru 2009, o 10:04

SotoM ja sie tankuje tylko na BP a inna sprawa bo patrzylem ten zawor N75 i myslicie ze jak go wrzuce do nafty na kilka h to caly syf wyplynie? czy moze jakims sprezonym powietrzem , moze wd40??, inna sprawa, jak zmienialem filtr paliwa i zdjolem ta gume co idzie od filtra powietrza to na koncowce ,na ktora sie zaklada ta gume byla tlusta maz prawdopodobnie olej :cry: :cry: co to moze znaczyc :?: :?: :?:
Nie sztuką jest zabić komara przednią szybą... Sztuką jest to zrobić boczną
Avatar użytkownika
Murel
Czytacz
 
Posty: 114
Dołączył(a): 24 cze 2008, o 13:30
Lokalizacja: Ostrowiec Sw./Łódź

Postprzez Jake88 » 10 gru 2009, o 11:17

Ja zrobiłem dokładnie tak jak piszesz napsikałem do niego wd40 odczekałem chwile wydmuchałem sprężonym powietrzem potem jeszcze raz to samo i pomgło.Dodam że miałem problemy z notlaufem, po wyczyszczeniu problem znikł.

Murel napisał(a):jak zmienialem filtr paliwa i zdjolem ta gume co idzie od filtra powietrza to na koncowce ,na ktora sie zaklada ta gume byla tlusta maz prawdopodobnie olej co to moze znaczyc


Chodzi ci o rure łączącą filtr powietza z turbiną? Jeśli tak to ja bym się zbytnio nie martwił,jeśli tego oleju nie ma za dużo. Nasze wozidła nie są
pierwszej młodości i turbina troszeczke może puszczać w dolot powietrza
tego oleju.A powiedz na filtrze powietrza masz ślady oleju?
Avatar użytkownika
Jake88
Czytacz
 
Posty: 139
Dołączył(a): 13 kwi 2009, o 10:07
Lokalizacja: GRD

Postprzez Robertuss » 10 gru 2009, o 11:50

Murel napisał(a):zdjolem ta gume co idzie od filtra powietrza to na koncowce ,na ktora sie zaklada ta gume byla tlusta maz prawdopodobnie olej co to moze znaczyc

Walą opary z odmy - gumowy wąż idący z pokrywy zaworów i wchodzący do rury łączącej filtr powietrza z turbiną. Po wyłączeniu silnika garące opary stygną, osadzają się na ściance tej rury no i po jakimś czasie nazbiera się tego tyle, że spływa nie tylko turbiny ale także w kierunku przepływki i filtra powietrza :) To niestety skraca żywotność przepływki.
Jednym z rozwiązań jest odłączenie węża odmy i zamontowanie ustrojstwa które nazywa się "catch oil tank" :) (mam to u siebie, fotki w moim temacie)
Albo likwidacja przedmuchów z odmy, czyli remoncik silnika ;-)
Avatar użytkownika
Robertuss
Members
 
Posty: 1234
Dołączył(a): 10 lip 2008, o 08:00
Lokalizacja: Świecie
Rocznik: 1999
Silnik: 2.8 AQD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez SotoM » 10 gru 2009, o 13:06

to ja bym pomyslał poprostu nad wymianą tej odmy okragłej -tzw separatora oleju...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Murel » 14 gru 2009, o 19:05

Jake88 napisał(a):Chodzi ci o rure łączącą filtr powietrza z turbiną?

Tak dokladnie ( niestety brak nazewnictwa fachowego ;-) )

Jake88 napisał(a):A powiedz na filtrze powietrza masz ślady oleju?

na szczescie nie ma oleju na filtrze lecz jest strasznie ufajtany i musze go wymienic.
A inne pytanie czy to moze byc przyczyna tego ze mi silnik zamula?? tzn jek w temacie dochodzi do 3000 obr/min a predkosc 120 - 130 km/h i czuc jak traci mioc wczesniej bylo na 4,5 biegu a teraz probowalem wyprzedzac, redukcja do 3-go i to samo nie ma czym sie zebrac no poprostu :-o klapacze na ziemie bo niedliugo mnie maluch wyprzedzi ;-)
Nie sztuką jest zabić komara przednią szybą... Sztuką jest to zrobić boczną
Avatar użytkownika
Murel
Czytacz
 
Posty: 114
Dołączył(a): 24 cze 2008, o 13:30
Lokalizacja: Ostrowiec Sw./Łódź

Postprzez Robertuss » 15 gru 2009, o 08:43

Murel, było milion razy :) przyczyny mogą być różne
wpisz w wyszukiwarkę "notlauf"
Avatar użytkownika
Robertuss
Members
 
Posty: 1234
Dołączył(a): 10 lip 2008, o 08:00
Lokalizacja: Świecie
Rocznik: 1999
Silnik: 2.8 AQD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Jake88 » 15 gru 2009, o 11:14

Murel napisał(a):3000 obr/min a predkosc 120 - 130 km/h i czuc jak traci mioc wczesniej bylo na 4,5 biegu a teraz probowalem wyprzedzac, redukcja do 3-go i to samo nie ma czym sie zebrac no poprostu


Z pewnością notlauf,przyczyn może być wiele sprawdź ten zaworek n75
tak jak pisałem kilka postów wyżej wyczyść lub podmień od innego 1Z.
Przypatrz się też przepływce,odepnij od niej wtyczke i się przejedź,jak
będziesz czuł różnice to przepływka do wymiany,no i podstawowa sprawa
wymień filtry,czasem filtr paliwa czy powietrza mogą tworzyć takie "kwiatki"
że ho ho.Posprawdzaj również wężyki podciśnieniowe czy nie są
poprzecierane.
A najlepiej to podłącz do VAG-a i wyciągniesz wszystkie "grzeszki" ;-)
Avatar użytkownika
Jake88
Czytacz
 
Posty: 139
Dołączył(a): 13 kwi 2009, o 10:07
Lokalizacja: GRD

Poprzednia strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości