Powrót trybów awaryjnych

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Powrót trybów awaryjnych

Postprzez R4VE » 4 lut 2017, o 23:50

Witam.
Jakieś 3 miesiące temu starannie wyczyściłem zmienną geometrię suszarki. Przy okazji wyczyściłem kolektory i wymieniłem ich uszczelki. Wpadł też świeży filtr powietrza i nowe wężyki podciśnienia. Przepływka wymieniona jakiś rok temu na Pierburg.
Golf zaczął zbierać się jak nigdy, aż nie chciało się wyłączać silnika. Niestety, radość trwała krótko, bo do dziś. Zaistniała potrzeba nagłego przyspieszenia, but, 100km/h i notlauf. Powtórzyło się to kilkadziesiąt kilometrów dalej. Zrobiłem więc logi, spisałem błędy i proszę o pomoc w ich interpretacji.

Dodam, że przy 3800obr/min samochód okresowo tracił i zyskiwał moc. Przyspieszał - zwalniał - przyspieszał - zwalniał. Delikatnie słychać też szum powietrza, ale pochodzi on raczej z okolic wydechu (plecionka wygląda nieciekawie).

W czasie wykonywania logów samochód wpadł 1 raz w tryb awaryjny. Było to w trakcie logowania w grupie 10-tej.

Błędy:
00575 - Intake Manifold Pressure, 17-10 - Control Difference - Intermittent
00625 - Vehicle Speed Signal, 27-10 - Implausible Signal

Logi:
Dynamiczny:
Grupa 010:
Grupa 011:
Grupa 008:
Grupa 004:
(brak 003 - nie zapisał się poprawnie)

Basic settings:
Grupa 004:
Grupa 003:
Grupa 000:

Statyczny:
Grupa 013:
Grupa 001:
Avatar użytkownika
R4VE
Czytacz
 
Posty: 29
Dołączył(a): 13 mar 2015, o 23:29
Lokalizacja: Wrocław
Rocznik: 1997
Silnik: 1.9TDi AFN
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Powrót trybów awaryjnych

 

Re: Powrót trybów awaryjnych

Postprzez szymekk » 5 lut 2017, o 21:50

2.2 bar to nie jest przypadkiem ciśnienia przy którym komp wchodzi w tryb awaryjny i odcina na chwile dawkę paliwa? Według logu grupy 011 przy 2200 rpm masz prawie 2.2 bara i nagle spadek do 1.6 bara więc obstawiał bym tu problem ze sterowaniem turbiną. Wygląda mi to albo na zawieszanie się zmiennej geometrii albo samego zaworu N75.

00575 Jest to błąd czujnika ciśnienia i błąd ten może się pojawić właśnie przy uszkodzonym zaworze N75 lub resztą układu regulacji ciśnienia doładowania więc proponuje zacząć od tego. Posprawdzać podciśnienia (choć raczej wątpie że to któryś wężyk ale nie zaszkodzi posprawdzać.), podmienić zawór n75 i wtedy zobaczyć jak auto będzie się zachowywało a na koniec sprawdzić jeszcze raz zmienną geometrie łopatek - może to akurat ona jest winna. Ważne by tego nie lekceważyć bo może się zdażyć że ecu nie zdąży odciąć dawki paliwa i może się to źle skończyć dla turbiny.
szymekk
Badacz tematu
 
Posty: 190
Dołączył(a): 18 kwi 2016, o 21:31
Rocznik: 1995
Silnik: AEA 1.6
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Re: Powrót trybów awaryjnych

Postprzez R4VE » 1 mar 2017, o 21:59

Wymieniłem kilka podejrzanych wężyków, zrobiłem test funkcyjny zaworu n75 (nie mam możliwości zamiany z n18).
Zawór "tyka" i porusza cięgnem gruszki.

Problem nadal występuje, nasilił się wręcz. Teraz tryb awaryjny pojawia się za każdym razem.
Wrzucam zrobione dzisiaj logi, w każdym z nich wystąpił tryb awaryjny.

Dynamiczny:
Grupa 003:
Grupa 010:
Grupa 011:

Błąd: 00575 - Intake Manifold Pressure, 17-10 - Control Difference - Intermittent
Avatar użytkownika
R4VE
Czytacz
 
Posty: 29
Dołączył(a): 13 mar 2015, o 23:29
Lokalizacja: Wrocław
Rocznik: 1997
Silnik: 1.9TDi AFN
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości