prawie zimna chlodnica

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Postprzez mani51 » 4 lis 2008, o 20:27

Golfik1986 napisał(a):a przy ilu stopniach sie wlacza wentylator wogole 1.9Tdi??


przy 92°C

opolanin napisał(a):no to Panowie proszę mi odpowiedzieć, po jeżdzie mam chłodnice całą ciepłą, nawet wentylator sie włącza a temp mam cały czas 90 stopni i wymieniony termostat, pompa wodna i chłodnica


yyy ale na co mamy odpowiedzieć? Najważniejsze jest wskazanie temperatury choć wskaźniki nie są zbyt dokładne i 2-3 stopnie mogą oszukiwać (u mnie 5°C), jak jest 90°C to jest ok i nie ma co szukać dziury w całym

a ten wentylator to włącza się w czasie jazdy czy już po zatrzymaniu samochodu?
Powiem tak, Temperatura chłodnicy nie jest ważna dopóki odpowiednia jest temperatura silnika tzn silnik ma mieć w miarę stałą temperaturę niezależnie od warunków zewnętrznych a temperatura chłodnicy może się zmieniać i zmienia się w zależności od warunków zewnętrznych i nigdzie nie jest napisane jaką ma mieć temperaturę a już na pewno nie będzie taka sama w różnych samochodach...tak jak pisałem nie szukajcie dziury w całym :-)
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

 

Postprzez Golfik1986 » 4 lis 2008, o 21:16

mani51 napisał(a):tak jak pisałem nie szukajcie dziury w całym :-)


wiesz teraz chodze kolo temp i patrze na kazdy szczegol... bo poprzedni samochod udalo mi sie przegrzac niestety
JAK RYCERZE ZAWSZE BRONIMY HONORU {Z}
Avatar użytkownika
Golfik1986
Ekspert
 
Posty: 1325
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 20:54
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez mani51 » 4 lis 2008, o 21:33

Golfik1986 napisał(a):wiesz teraz chodze kolo temp i patrze na kazdy szczegol... bo poprzedni samochod udalo mi sie przegrzac niestety


tzn jesteś przewrażliwiony. Obserwuj wskaźnik temperatury bo od tego jest i dopóki będzie tak jak jest to będzi git...no i poziom płynu od czasu do czasu sprawdzaj czy nie ubywa a myślę że nie przeoczysz żadnej usterki układu chłodzenia
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez Golfik1986 » 4 lis 2008, o 21:39

mani51 napisał(a):tzn jesteś przewrażliwiony

mozna tak powiedziec. ja to nazywam ze jestem bardziej dociekliwy :-P ale wiesz czujniki tesh lubia czasem sfiksowac...
JAK RYCERZE ZAWSZE BRONIMY HONORU {Z}
Avatar użytkownika
Golfik1986
Ekspert
 
Posty: 1325
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 20:54
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez mani51 » 4 lis 2008, o 21:47

Golfik1986 napisał(a):ale wiesz czujniki tesh lubia czasem sfiksowac...


czasem tak ale jeśli popsuje się czujnik to zacznie pokazywać inną temperaturę niż powinien więc zauważysz że coś jest nie tak...na pewno nie stanie sie tak że coś nawali w układzie chłodzenia i jednocześnie padnie czujnik i będzie pokazywał że temperatura jest dobra
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez Golfik1986 » 4 lis 2008, o 22:03

wlasnie w mojej skodzince tzn poprzednim aucie padly naraz czujniki temp na panelu i czujnik wlaczania sie wentylatora i stale pokazywal 80 kilka stopni a w rzeczywistosci mial wiecej i nie wlaczal sie wentylator i doszlo do przegrzania ukladu :zly: ale to byla tylko skoda niby tesh robiona przez niemcow ale to jednak nie to samo
JAK RYCERZE ZAWSZE BRONIMY HONORU {Z}
Avatar użytkownika
Golfik1986
Ekspert
 
Posty: 1325
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 20:54
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez mani51 » 4 lis 2008, o 22:42

to ja juz nie wiem jak Cię uspokoić :-| ...poprostu jak coś Cię zaniepokoii to pisz na forum

a tak poza tym po jednym przegrzaniu silnik nie powinien klęknąć a przecież jak zagotowało płyn to napewno poszła para spod maski i raczej nie sposób tego nie zauważyć...mnie raz uratował zapach płynu chłodniczego. Kiedyś jechałem sobie 100/h i poczułem jego zapach, od razu na wskaźnik a temperatura rośnie, pobocze, awaryjne i pod maskę a tam wszystko w płynie ubabrane - wąż spadł bo dzień wcześniej zmieniałem króciec i żle założyłem opaskę :wstyd:...jednym słowem musisz być czujny jak pies podwójny :mrgreen:
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez Golfik1986 » 4 lis 2008, o 22:46

hhmm jak ci to powiedziec kolego bylem po wypicu duzej ilosci napojow energetyzujacych :-D i tak dostalem malpiego rozumu za chcialo mi sie poszalec po miescie kuleczka na recznym piski i te sprawy takie male katowanie i tak wlasnie do tego doszlo a to ze z samochodu wypadlem jak otworzylem drzwi to i mozna mi wybaczyc ze moglem pary nie zobaczyc :lol: ale co do pisania na forum to spoko zastosuje sie bo juz mi sie przydalo ono kilka razy ;-)
JAK RYCERZE ZAWSZE BRONIMY HONORU {Z}
Avatar użytkownika
Golfik1986
Ekspert
 
Posty: 1325
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 20:54
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez opolanin » 4 lis 2008, o 22:46

mani51, wentylator włącza mi się co chwilę na ok 20 sekund, jak jeżdzę i zaraz po zgaszeniu auta
opolanin
 

Postprzez mani51 » 4 lis 2008, o 22:56

opolanin napisał(a):mani51, wentylator włącza mi się co chwilę na ok 20 sekund, jak jeżdzę i zaraz po zgaszeniu auta


moim zdaniem trzeba zmienić włącznik termiczny wentylatora - to coś na chłodnicy z trzema kablami - jeden jest cały czerwony a dwa są czerwone w jakieś paski ale juz nie pamiętam jakie...nie ma nic innego co by sterowało pracą wentylatora

[ Dodano: 2008-11-04, 21:57 ]
chyba że masz klimę to już taki pewny nie jestem :looka:
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez SotoM » 5 lis 2008, o 00:14

opolanin, no to sie ciesz ze ci sie włancza czesto wentyl...gorzej jakby sie nie włanczał...
moze termostat do końca sie nie otwiera i jest słabszy przepływ cieczy chłodnica jest bardziej nagrzana i dlatego wentyl sie częściej włancza...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez mani51 » 6 lis 2008, o 00:16

SotoM napisał(a):no to sie ciesz ze ci sie włancza czesto wentyl


tyle że to raczej za często bo wątpię żeby temperatura w chłodnicy tak szybko się zmieniała tymbardziej gdyby coś było przytkane...ja stawiam na ten włącznik i lepiej go sprawdzić bo któregoś pięknego dnia może całkiem klęknąć i pozamiatane
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości