Problem 1.9td aaz nierówna praca silnika

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Problem 1.9td aaz nierówna praca silnika

Postprzez kostek678 » 8 maja 2012, o 01:29

A więc po wymianie rozrządu , koła na pas , napinacza , rolki , itp itd , po pewnym czasie przyszła kolej na pompe ponieważ ciekło z końcówek i silnik nie równo chodził ... po założeniu końcówek oryginalnych bo tamte były z 1.6 silnik zaczął pracować jak nowy czyli cicho i idealnie ... do momentu uzyskania temp 80* nagle zaczelo trzęść silnikiem i praca jest kulawa po zgaszeniu i ponownym odpaleniu znowu pracuje równo i po 10 sek... kuleje.... już nie wiem co robić dokręcałem wtryski sprawdzałem przelewy i dalej lipa autko śmiga lepiej niż nie jeden tdi ;-) 90km ... ale denerwuje mnie gdy staje na światłach i zamiast przyjemnej pracy silnika .. trzęsie mi budą i chodzi jak ciągnik ..... :-x :wstyd: czy to możliwe ze pompa już pada ? w sumie ma buta i raczej dobrze jeździ tylko ta nie równa praca silnika mnie martwi Prosze wszytstkich posiadaczy aaz o porade .,,,
kostek678
Czytacz
 
Posty: 127
Dołączył(a): 14 lis 2011, o 02:23
Lokalizacja: Bolesławiec

Problem 1.9td aaz nierówna praca silnika

 

Postprzez k0la » 8 maja 2012, o 14:22

Mi też trzęsie budą, ale ja mam coś około 115Km z AAZ i to mozliwe że na niskich tak będe miał , masz coś porobione przy silniku ? jakieś mody ?
Avatar użytkownika
k0la
Badacz tematu
 
Posty: 387
Dołączył(a): 17 lis 2009, o 12:40
Lokalizacja: Wolfsburg

Postprzez kostek678 » 8 maja 2012, o 14:34

hmm raczej nic wskaźnik założyłem turbo lekko podkręcone do 1.0
wkłady w pompie od 1.6 .. ale martwi mnie to bo odpalam i chodzi równo nagrzeje sie i chodzi tak jakby na 3 gary lub tak jak by powietrze dostawało sie do paliwa ale to wyeliminowałem już dawno ,,
"...oprócz szaleństwa i głupoty można dodać ciekawość i chęć przesunięcia granicy, cechy bez, których dalej siedzieli byśmy w jaskiniach i ganiali za ogniem:).."
kostek678
Czytacz
 
Posty: 127
Dołączył(a): 14 lis 2011, o 02:23
Lokalizacja: Bolesławiec

Postprzez k0la » 8 maja 2012, o 19:26

Sprawdzałeś kompresje na dogrzanym silniku ?
Avatar użytkownika
k0la
Badacz tematu
 
Posty: 387
Dołączył(a): 17 lis 2009, o 12:40
Lokalizacja: Wolfsburg

Postprzez kostek678 » 8 maja 2012, o 22:45

To chyba nie kompresja ,,, bo samochód jeździ normalnie myśle ze to pompa bo jak go kupiłem to z rana obroty były niskie i chodził tak jak by na 3 gary potem się rozgrzał i normalnie chodził a teraz jest odwrotnie pierwsze co to pompe przełożę :cwaniak: bo coś podejrzana jest ;] a co wpakowałeś do swojego aaz ze ma 110km ?
kostek678
Czytacz
 
Posty: 127
Dołączył(a): 14 lis 2011, o 02:23
Lokalizacja: Bolesławiec

Postprzez k0la » 9 maja 2012, o 20:03

boostpin, zwiekszone doładowanie, zwiekszona dawka, intercooler, wywalony katalizator, nowe zawory i uszczelka pod głowicą i głowica po regeneracji, kąt wyprzedzenia wtrysku 0.82...

teraz jest ponad 110 napewno bo w lipcu go hamowałem a wtedy nie było tego co jest pogrubione wyżej, moment obrotowy tez skoczył gdzies do 250

Za niecałe 3 tyg bede go hamował w Nysie wiec wszystko sie okaże
Avatar użytkownika
k0la
Badacz tematu
 
Posty: 387
Dołączył(a): 17 lis 2009, o 12:40
Lokalizacja: Wolfsburg

Postprzez kostek678 » 10 maja 2012, o 14:05

Hmm pina od 1.6 mam . mbc ;D jest nie chciało mi sie grzebać w turbinie ale będe musiał bo stał 4 miechy i chyba coś sie zastało bo nie pompuje juz 1bara ..... ic nie mam.... wywalony kat ... hmm jak dojde co go boli to załoze ic ,,, a kopci ci bardzo ? i ile ci pali bo mi sie wydaje ze mi teraz z 10 bierze ;D ale tak jak pisałem tdi 90 zostaje z tyłu ;D :szok: :cwaniak:

Hmm jutro zmienię pompę i zobacze czy coś to da ..;D
Kąt wyprzedzenia wtrysku 0.82 ? chodzi ci równo ?
I turbina masz: garett 003 , k14,k24 ?? robiłeś coś ?
kostek678
Czytacz
 
Posty: 127
Dołączył(a): 14 lis 2011, o 02:23
Lokalizacja: Bolesławiec

Postprzez k0la » 10 maja 2012, o 23:49

Turbo mam K14 podkręcone do 2 barów, kąt miałem wczesniej 0.70 ale zmieniłem na 0.82 bo za bardzo trzesło na niskich obrotach, teraz troche drga na niskich ale to jest normalne przy tej mocy co mam aktualnie.
Ja TDI 90 biore na dzien dobry :-D ze 110 już jest trudniej ale też je przeważnie robie, raz passata b5fl 131KM zrobiłem pod góre no ale wiadomo, masa troche dała mu po dupie.

Co do spalania to oscyluje około 7.2 l / 100km w trybie głównie miejskim lub mieszanym.

Sprzegło mi deczko slizga i pasowało by mi cos z tym zrobic :-|
Avatar użytkownika
k0la
Badacz tematu
 
Posty: 387
Dołączył(a): 17 lis 2009, o 12:40
Lokalizacja: Wolfsburg

Postprzez kostek678 » 12 maja 2012, o 00:46

2 bary ? robiłeś coś z wałem ? ponoć 1.1 to już jest dla niego niebezpieczne a co dopiero 2 ;D tez planowałem włożyć k14 lub 24 ale brak funduszy .. najpierw silnik zawiecha a potem mogę coś kminić :-)

A w pompie coś robiłeś oprócz pina ?
kostek678
Czytacz
 
Posty: 127
Dołączył(a): 14 lis 2011, o 02:23
Lokalizacja: Bolesławiec

Postprzez slawek5t » 12 maja 2012, o 01:02

a co ma wał do ciśnienia. chodzi o to że każda sprężarka jest inna i inaczej znosi wielkość doładowania
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez k0la » 13 maja 2012, o 00:35

Wał niema prawa sie wydyndac od 2 barów, jesli już to głowica.

Jeśli chodzi o 2 bary z k14 to jest to stanowczo duzo, ciśnienie porównywalne z 1.3-1.5 bara na T3 z tego co słyszałem, ale zadko do takiego doładowania ciągne, przeważnie 1.2 max bo wiecej nie potrzebuje, 2 bary to jedynie jak ktoś sie do mnie przystawia... :luka:

No pin z 1.6TD, zwiększyłem ogranicznik gazu śrubka na pompie i właściwie tyle.
Nie chce grzebac przy pompie bo tam jest wiele rzeczy które moga sie ...... :-)
Avatar użytkownika
k0la
Badacz tematu
 
Posty: 387
Dołączył(a): 17 lis 2009, o 12:40
Lokalizacja: Wolfsburg

Postprzez kostek678 » 13 maja 2012, o 02:29

Okazało się ze uszczelka na pompie puściła i koszt u pompiarza to 300 zł
Ale znalazłem na szrocie kilka ciekawych rzeczy czyli pompę od 1.6 i kilka pomp z tdi , ic z 1.6 , chłodniczke oleju i turbo z golfa 4 .. chyba właśnie k 14 nie jestem pewny ..
ale wiem ze średnica wlotu jest większa niż u mnie i brak luzów ;D pierwsze co w poniedziałek jadę przełożyć tłokorozdzielacz w pompie :lol: jak skończę budowę to wrzucę film z jazdy próbnej

[ Dodano: 2012-05-20, 22:18 ]
silnik się rozpadł pompiarz wymienił uszczelke nie zdązyłem założyć niczego przejechał 130km i coś strzeliło w silniku o dziwo od momentu gdy złożył mi pompe ani razu go nie pałowałem .... załozyłem nowy post ...
kostek678
Czytacz
 
Posty: 127
Dołączył(a): 14 lis 2011, o 02:23
Lokalizacja: Bolesławiec


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 36 gości