Problem po kolizji

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Problem po kolizji

Postprzez Jaron » 6 wrz 2008, o 12:47

Witam....
Panowie specjaliści proszę o pomoc!
Zacznę od tego, że problem dotyczy Golfa III 1,9 TDI, 90 KM, rok 97.
Jakiś czas temu miałem kolizję :-( .Uszkodzony zderzak i intercooler turbosprężarki. Wszystko wymienione a jednak pojawiły się problemy. Na zimnym silniku powstaje spore zadymienie / dym koloru biało-siwego/, mam wrażenie że autko pali nie na wszystkie cylindry. Przy około 25 -30 tys obrotów po zwolnieniu pedału gazu i ponownej próbie jego dodania silnik przez kilka sekund "dławi się" / nie wchodzi na obroty i słychać lekkie stukanie/
Nie mam pojęcia co go "boli" ?
Jaron
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 6 wrz 2008, o 12:25
Lokalizacja: Kraków

Problem po kolizji

 

Postprzez SotoM » 6 wrz 2008, o 17:35

jakis czas temu...ale problem sie pojawił odrazu po naprawie czy po jakimś czasie.?? nie zostaje ci nic ,jak wybarac sie do porządnego mechanika i pod komputer go podpiac...to moze byc kupa róznych przyczyn
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Jaron » 6 wrz 2008, o 23:23

Tak rzeczywiście mało precyzyjnie się wyraziłem. Zaraz po kolizji /uszkodzony intercooler i zderzak / silnik zaczął pracować głośniej i zdecydowanie zmniejszyła sie jego moc. Niestety z braku czasu przejeździłem bez intercoolera około dwa tygodnie. Do mechanika przejechałem dopiero wtedy gdy podczas kolejnej próby odpalenia "coś" strzeliło w silniku, zresetował sie komputer i na kilka minut przestał palić. Mechanik /rzemieślnik/ wymienił intercooler ale nie usunął powodów zadymienia.
Jaron
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 6 wrz 2008, o 12:25
Lokalizacja: Kraków

Postprzez SotoM » 7 wrz 2008, o 00:30

no to jeśli intercooler szlak trafiło to przy wypadku mogło coś zassać do cylindrów. jakis plastkik lub cześć radiatora. a bez tego IC jak jeździłeś?? miałeś normalnie turbo działajace?? jakoś ci przewody od turbo polączył jakąś rurą czy jak?? sprawdzałeś rozrząd czy jest prawidłowo ustawiony??coś mi sie zdaje ze chyba silnik coś zassał,cos sie zmieliło w cylindrze i coś szlak trafiło. wcale sie nie zdziwie jak bedziesz musiał zdejmowac głowice i patrzeć co sie dzieje w cylindrach...wiesz tak ciezko jest stwierdzić co jest w5 na odległość i czytając...to są moje przypuszczenia.nie sugeruj sie tym...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Driver100 » 7 wrz 2008, o 10:37

Witam ja myślę żebyś sprawdził jeszcze raz interculer i przewody gumowe które łączą kolektor ssący i turbinę z intelculerem bo chyba masz nie szczelne. Pozdrawiam
Mateusz
Driver100
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 23 kwi 2008, o 14:39
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez Jaron » 7 wrz 2008, o 11:35

Tak czy inaczej czeka mnie jakiś "dobry" mechanik . Sam nie poradzę.
Wszystkim dziękuję za pomoc.
Jaron
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 6 wrz 2008, o 12:25
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Driver100 » 7 wrz 2008, o 16:48

Jak masz dziurawy intelculer to będzie słuchać syczenie przy większych obrotach. A przewody możesz samemu sprawdzić . Pozdro
Mateusz
Driver100
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 23 kwi 2008, o 14:39
Lokalizacja: Zielona Góra


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości