Problem przy wymianie płynu chłodniczego

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Problem przy wymianie płynu chłodniczego

Postprzez MarcinP » 27 mar 2013, o 20:46

Witam wszystkich użytkowników!!
Mam problem z moim golfem. Dzisiaj postanowiłem wymienić płyn chłodniczy, który miał już swoje lata. Zamówiłem Dynagela + oczyszczacz chłodnicy Liqui Moly.
Najpierw uruchomiłem silnik na pare minut i wlałem wspomniany oczyszczacz. Czekałem, aż temperatura osiągnie 90 stopni (prawie godzinę!!). Następnie zgasiłem silnik i zabrałem się do odkręcania osłony silnika. Po kilku minutach odpiąłem dolnego węża od chłodnicy i odkręciłem korek zbiorniczka. Płyn ścieknął do wiaderka i zalałem nowy. Jednak zdziwiło mnie, że weszło ledwo ponad 3 litry, a wszędzie pisze że poj. ukł. chłodzenia to 6,3l.
Nie wiem dlaczego cały się nie wylał.
Może termostat jest padnięty bo strasznie długo się grzeje, i podczas jazdy średnia temp 70 stopni??

Byłbym wdzięczny za każdą poradę.
Pozdrawiam
MarcinP
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 27 mar 2013, o 20:27
Lokalizacja: małopolska

Problem przy wymianie płynu chłodniczego

 

Postprzez krzyś » 27 mar 2013, o 21:02

jeśli w czasie jazdy masz temperature 70stopni i wiecej nie idzie to termostat do wymiany. a ile tego płynu ci zleciało wiecej niz wlałeś? wszystko nigdy nie zleci bo w bloku zostaje spora ilosć
Vag diagnostyka,czyszczenie nastawników, uszczelnianie pomp wtryskowych Vp37, naprawa skrzyń biegów. Wszelkie info PW..
Avatar użytkownika
krzyś
Members
 
Posty: 888
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 18:58
Lokalizacja: Krosino
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Szheyk » 27 mar 2013, o 21:04

u mnie w TD mieści się około 4-5 L (nie pamiętam)
Musisz coś mieć z termostatem. Nie puścił i zleciało Ci tylko z chłodnicy.
Temperatura silnika dobra 70°C
Avatar użytkownika
Szheyk
Badacz tematu
 
Posty: 218
Dołączył(a): 26 wrz 2012, o 16:12
Lokalizacja: NEL

Postprzez MarcinP » 27 mar 2013, o 21:06

Mniej więcej tyle samo co wlałem co ściekło do wiadra.
Ok, czyli termostat do wymiany.
Powiedz mi w takim razie jak mam spuścić cały płyn (chłodnica + blok)??
MarcinP
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 27 mar 2013, o 20:27
Lokalizacja: małopolska

Postprzez kamilkol20 » 27 mar 2013, o 21:09

MarcinP napisał(a):Powiedz mi w takim razie jak mam spuścić cały płyn (chłodnica + blok)??


wykręć termostat
Avatar użytkownika
kamilkol20
Czytacz
 
Posty: 139
Dołączył(a): 25 gru 2010, o 14:32
Lokalizacja: Zamość (LZA .....)

Postprzez Szheyk » 27 mar 2013, o 21:10

NAjlepiej wymienić termostat , zalać płyn , odpowietrzyć i śmigać ;p
Nie powinno być innego problemu. W razie czego pisz
Termostat to tylko Wahlera
Avatar użytkownika
Szheyk
Badacz tematu
 
Posty: 218
Dołączył(a): 26 wrz 2012, o 16:12
Lokalizacja: NEL

Postprzez MarcinP » 27 mar 2013, o 21:16

Dzisiaj jest mój pierwszy dzień na tym forum i jestem mile zaskoczony szybkością odpowiedzi:)

Termostat tylko Wahlera.... tylko powiedzcie mi czy dużo jest roboty z wymianą?? Poradzę sobie sam?:)
MarcinP
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 27 mar 2013, o 20:27
Lokalizacja: małopolska

Postprzez Szheyk » 27 mar 2013, o 21:17

Cieszymy się miłą opinią , Nie znam twoich zdolności ale trzeba się bawić z pompą od wspomagania.

[ Dodano: 2013-03-27, 20:18 ]
http://www.golf3.pl/topics28/wymiana-te ... t16017.htm
Tu jest bodajże do benz ale dużo się nie różni.
Avatar użytkownika
Szheyk
Badacz tematu
 
Posty: 218
Dołączył(a): 26 wrz 2012, o 16:12
Lokalizacja: NEL

Postprzez kamilkol20 » 27 mar 2013, o 21:20

MarcinP napisał(a):tylko powiedzcie mi czy dużo jest roboty z wymianą?? Poradzę sobie sam?:)


Roboty masz jakieś 30 min,musisz wyjać pompę od wspomagania tu masz foto poradę

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&p=5209604
Avatar użytkownika
kamilkol20
Czytacz
 
Posty: 139
Dołączył(a): 25 gru 2010, o 14:32
Lokalizacja: Zamość (LZA .....)

Postprzez MarcinP » 27 mar 2013, o 21:22

Mechanikiem to ja nie jestem:)
Czasem coś zrobię, ale bardzo rzadko.
Co z tą pompą wspomagania?
MarcinP
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 27 mar 2013, o 20:27
Lokalizacja: małopolska

Postprzez krzyś » 27 mar 2013, o 21:26

trzeba ja odkrecic i odchylic na bok nastepnie odkrcic podstawe pompy wspomagania i ukarze nam sie termostat
Vag diagnostyka,czyszczenie nastawników, uszczelnianie pomp wtryskowych Vp37, naprawa skrzyń biegów. Wszelkie info PW..
Avatar użytkownika
krzyś
Members
 
Posty: 888
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 18:58
Lokalizacja: Krosino
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez kamilkol20 » 27 mar 2013, o 21:27

MarcinP napisał(a):Co z tą pompą wspomagania?


musisz ją wyjąć bo cala pompa jak i jej łapa zasłania dojście do termostatu
Avatar użytkownika
kamilkol20
Czytacz
 
Posty: 139
Dołączył(a): 25 gru 2010, o 14:32
Lokalizacja: Zamość (LZA .....)

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości