przez slawek5t » 29 gru 2012, o 23:27
Warto zrobić diagnostyke komputerem. Wtedy na 100 % będziesz wiedział czy można wykluczyć turbinę.
Należy również pamiętać o filtrze powietrza oraz paliwa który jest bardzo ważny w silniku turbo doładowanym diesla.
Nastawnik można sprawdzić poprzez odłączenie wtyczki ze skrzyni biegów.
Ale zdarza sie że pompa jest tak zabrudzona że nawet odpięcie wtyczki nic nie zmienia.
Główne objawy brudnego nastawnika = szarpanie na 4, 5 biegu przy około 1600-2200 obrotów.
Główne objawy złego działania turbiny = brak ciągu przy 120kmh na piątym biegu lub ogólna niska moc silnika, czasem również kopcenie z rury wydechowej.
Ale tak jak mówiłem , dobrze jest podpiąć komputer i odczytać błędy które zapisał sterownik silnika.
Pozdrawiam.
Mój golfik