PROBLEM Z DIESLEM SŁABNIE I PRZYSPIESZA

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

PROBLEM Z DIESLEM SŁABNIE I PRZYSPIESZA

Postprzez golfIIItd » 28 gru 2012, o 23:02

Witam mam problem z moim golfikiem 1.9 tdi ( 1Z ) jadac i przyspieszajac auto slabnie i przyspiesza i tak na zmiane jakby traci moc i zaraz przyspiesza. A czasami obroty dochodza do 3000 obr. i nie wiecej popuszcze gazu dodam ponownie i jest dobrze (ale nadal słabnie i przyspiesza). Prosze o pomoc walcze juz z tym dluzszy czas i nic. Z góry dziękuje. Pomóżcie proszę...
Matt
golfIIItd
Czytacz
 
Posty: 22
Dołączył(a): 22 lut 2011, o 10:27
Lokalizacja: znajomy

PROBLEM Z DIESLEM SŁABNIE I PRZYSPIESZA

 

Postprzez slawek5t » 29 gru 2012, o 17:22

Zapewne typowa usterka tego modelu.
Poczytaj sobie chociaz 3 pierwsze strony działu Diesel :)
Chodzi o tematy typu : ciągnie 120-130kmh, notlauf, n75, tdi traci moc.
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez palio » 29 gru 2012, o 17:45

Logi, logi i jeszcze raz logi. Podpiąć auto pod vaga i sczytać błędy. Polecam lekturę, którą podał kolega wyżej.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez golfIIItd » 29 gru 2012, o 19:52

Czytałem właśnie. no ale jak myślicie ze nastawnik??
Moze turbina?? agr mam zaslepiony moze dlatego??
Matt
golfIIItd
Czytacz
 
Posty: 22
Dołączył(a): 22 lut 2011, o 10:27
Lokalizacja: znajomy

Postprzez palio » 29 gru 2012, o 20:14

EGR nie ma nic do tego. Jakby to była wina nastawnika to auto szarpało by niezależnie od prędkości.

Z Twojego opisu wynika, że auto wpada w tryb awaryjny. Przyczyny tego mogą być różne: niesprawny N75, wężyki idące od zaworka.

Aby wykluczyć N75 należy zrobić bypass czyli połączyć wężyk niebieski z czerwonym za sobą i się przejechać. Jeżeli będzie jakaś poprawa to winny jest N75 i pomoże tylko jego wymiana.

Ale najlepiej podpiąć auto pod kompa sczytać błędy i zrobić logi dynamiczne i statyczne. Bo tak to można wróżyć z fusów co mu dolega.
Ostatnio edytowano 29 gru 2012, o 22:50 przez palio, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez golfIIItd » 29 gru 2012, o 20:18

aha fajnie dzieki. czyli jak polacze niebieski z czerwonym i nie bedzie poprawy to n75 jest winny tak??
Matt
golfIIItd
Czytacz
 
Posty: 22
Dołączył(a): 22 lut 2011, o 10:27
Lokalizacja: znajomy

Postprzez palio » 29 gru 2012, o 20:21

Winny będzie jak po zrobieniu bypassa będzie poprawa czyli będzie jechał powyżej tych 3000 obr to winny może być zaworek N75.

Najpierw posprawdzaj wszystkie przewody idące od N75 czy są całe nie sparciałe inie ucieka z nich powietrze.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez golfIIItd » 29 gru 2012, o 20:26

Rozumiem. tylko ze te obroty d0 3000 to zadko sie zdarza. ale caly czas mam tak ze on slabnie i przyspiesza i tak jest nieustannie. tak jakby lekko szarpal slabnac i przyspieszajac trzymajac pedal gazu w jednym miejscu.
Matt
golfIIItd
Czytacz
 
Posty: 22
Dołączył(a): 22 lut 2011, o 10:27
Lokalizacja: znajomy

Postprzez palio » 29 gru 2012, o 20:27

Poszarpuje na każdym biegu?
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez golfIIItd » 29 gru 2012, o 20:29

tak. kiedys to zadko sie to zdarzalo a teraz caly czas
Matt
golfIIItd
Czytacz
 
Posty: 22
Dołączył(a): 22 lut 2011, o 10:27
Lokalizacja: znajomy

Postprzez palio » 29 gru 2012, o 20:31

Więc możliwe, że to wina nastawnika. Musisz pojechać do rozgarniętego pompiarza, który to zrobi. Chyba, że masz zdolności i zrobisz to sam.

[ Dodano: 2012-12-29, 19:32 ]
Jest brudny i trzeba go wyczyścić.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez golfIIItd » 29 gru 2012, o 20:33

nie no sam za to sie nie biore wole oddac to w ogarniete rece. kurde oby to byl tylko nastawnik. kiedys to tylko na 4 i 5 biegu a teraz to juz na wszystkich sie mi wydaje. bardzo odczuwalne i denerwujace jest to przy wyprzedzaniu.

[ Dodano: 2012-12-29, 19:35 ]
a jezeli by szarpal tylko na 4 i 5 to co to mogloby byc??
Matt
golfIIItd
Czytacz
 
Posty: 22
Dołączył(a): 22 lut 2011, o 10:27
Lokalizacja: znajomy

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 184 gości

cron