Witam.
Moje autko to Golf III 1.9SDI 1995r. AEY
Zauważyłem że klapa gasząca znajdująca się między kolektorem ssącym a przepływomierzem podczas pracy silnika jest cały czas zamknięta.
Otwiera się tylko gdy obroty wzrosną do ok 2,5tyś. lub gdy zgaszę auto.
Autko niestety nie było rozgrzana, temperatura silnik to ok 48st.C
Podłączenie pod VAG nie pokazało żadnych błędów.
Wyczytałem na forum że ta klapa (przepustnica) zamyka się tylko podczas gaszenia na ok 3sec. a tak powinna być cały czas otwarta. - tak jest przynajmniej w silniku TDI.
Czy tak jest też w silniku SDI?
Sprawdziłem gruszka jest ok, zaworek sterujący też jest ok (po dołączeniu kostki klapa się otwiera).
Przy otwartej klapie łagodniej wchodzi na obroty i nie ma tego skoku który towarzyszy silnikowi w momencie otwarcia klapy i podania większej ilości powietrza.
Więc moje pytanie to czy to powinno być tak jak w TDI, że zamyka się tylko w momencie gaszenia?
Czy taki objaw jak występuje u mnie jest prawidłowy dla tego silnika?
Jeśli to nie prawidłowy objaw to jak temu zaradzić.
PS.
Jeśli to jest istotne to EGR (recyrkulacja spalin) zaślepiony i wężyk od niego odłączony i też zaślepiony.
Pozdrawiam.