Problem z klapą gaszącą.

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Problem z klapą gaszącą.

Postprzez kapsel2105 » 2 kwi 2010, o 19:10

Witam.

Moje autko to Golf III 1.9SDI 1995r. AEY
Zauważyłem że klapa gasząca znajdująca się między kolektorem ssącym a przepływomierzem podczas pracy silnika jest cały czas zamknięta.
Otwiera się tylko gdy obroty wzrosną do ok 2,5tyś. lub gdy zgaszę auto.
Autko niestety nie było rozgrzana, temperatura silnik to ok 48st.C
Podłączenie pod VAG nie pokazało żadnych błędów.

Wyczytałem na forum że ta klapa (przepustnica) zamyka się tylko podczas gaszenia na ok 3sec. a tak powinna być cały czas otwarta. - tak jest przynajmniej w silniku TDI.
Czy tak jest też w silniku SDI?

Sprawdziłem gruszka jest ok, zaworek sterujący też jest ok (po dołączeniu kostki klapa się otwiera).

Przy otwartej klapie łagodniej wchodzi na obroty i nie ma tego skoku który towarzyszy silnikowi w momencie otwarcia klapy i podania większej ilości powietrza.

Więc moje pytanie to czy to powinno być tak jak w TDI, że zamyka się tylko w momencie gaszenia?
Czy taki objaw jak występuje u mnie jest prawidłowy dla tego silnika?
Jeśli to nie prawidłowy objaw to jak temu zaradzić.

PS.
Jeśli to jest istotne to EGR (recyrkulacja spalin) zaślepiony i wężyk od niego odłączony i też zaślepiony.

Pozdrawiam.
kapsel2105
Berbeć
 
Posty: 17
Dołączył(a): 24 wrz 2008, o 17:10
Lokalizacja: Gdańsk

Problem z klapą gaszącą.

 

Postprzez leopard » 3 kwi 2010, o 00:22

kapsel2105 napisał(a):Więc moje pytanie to czy to powinno być tak jak w TDI, że zamyka się tylko w momencie gaszenia?

absolutnie nie tak jak w TDI
kapsel2105 napisał(a):Czy taki objaw jak występuje u mnie jest prawidłowy dla tego silnika

tak jest prawidłowy
kapsel2105 napisał(a):Jeśli to jest istotne to EGR (recyrkulacja spalin) zaślepiony i wężyk od niego odłączony i też zaślepiony

istetne i to bardzo ...

w SDI zastosowano przymkniętą klapę gaszącą żeby wymusić zasysanie spalin poprzez EGR - zaslepiając EGR pozbawiłeś silnik części "powietrza" po stronie dolotu ... można łatwo temu zaradzic - wystarcza modyfikacja jednej z map odpowiadającej za położenie klapy gaszącej i pracę EGR'u - klapa będzie otwierana od razu po zapaleniu silnika - a EGR będziesz mógł zaslepic na stałe

BTW - EGR jest otwarty aż do ~ 2200 rpm :wstyd: :-x
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez kapsel2105 » 3 kwi 2010, o 09:43

Dzięki leopard za szybką odpowiedź :-) .
Po znalezieniu informacji tylko o klapie gaszącej w TDI trochę się zmartwiłem.

Czy mógł byś powiedzieć coś więcej o tej modyfikacji (opisać jak ją należy wykonać), bo jednak chciałbym zostawić EGR zaślepiony.
Czy da się tego dokonać za pomocą VAGa gdzieś w ustawieniach (silnika -> adaptacji -> ?) ?
Czy jest to modyfikacja związana z przerobieniem czegoś pod maską?

Zaślepiając go kierowałem się tym by syf z wylotu nie szedł do dolotu.
Czy zaślepienie EGR w tym konkretnie silniku jest dobrym pomysłem, i czy nie będzie skutkowało to późniejszym uszkodzeniem silnika? (pomijając ekologię).
Wyczytałem gdzieś na forum że "EGR poprawia sprawność silnika i obniża temperaturę spalanie mieszanki - przez co zapobiega spalaniu stukowemu" - więc czy zaślepienie go jest dobrym pomysłem?
kapsel2105
Berbeć
 
Posty: 17
Dołączył(a): 24 wrz 2008, o 17:10
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez leopard » 4 kwi 2010, o 00:57

kapsel2105 napisał(a):Czy da się tego dokonać za pomocą VAGa gdzieś w ustawieniach

nie da sie z poziomu adaptacji otworzyc bardziej klapy gaszacej - musisz przeprowadzic korekte softu sterownika - plus takiej operacji to mozliwośc zamknięcia EGR'u z poziomu softu oraz otwarcia klapy gaszącej - przy czym nie trzeba odłączac węzyka - czyli klapa działa podczas gaszenia auta
kapsel2105 napisał(a):Czy zaślepienie EGR w tym konkretnie silniku jest dobrym pomysłem

tak - tak samo jak w TDI - możesz unieruchomić mechanicznie klapę gasząca w pozycji otwartej - odłączając węzyk podciśnieniowy - skutek uboczny to mocniejsze szarpnięcie silnikiem podczas gaszenia auta (zaślep węzyk)
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez kapsel2105 » 4 kwi 2010, o 21:20

Dzięki za odpowiedź leopard.
Odpięcie wężyka od klapy gaszącej zrobiłem już po tym jak zauważyłem że jest ona cały czas zamknięta.

Szkoda że wiąże się to ze zmianą w sofcie, miałem nadzieję że sam sobie z tym jakoś poradzę :-( .
Trochę przeraża mnie grzebanie w nim, tym bardziej że mam tylko kabel VAG OBD2 KKL na USB. Jedynie co udało mi się zrobić, to zczytać EPPROM przez polskiego vaga, ale nie wiem czy istnieje możliwość zapisu do ECU.
Pozatym trzeba się na tym znać, a ja nie chcę za mocno namieszać.

Szukałem trochę o tej klapie, ale niestety nie znalazłem za dużo :-(
Czy w TDI ( bo chciałem się dowiedzieć ) zamyka się gdy obroty spadną po niżej jakiejś wartości, czy gdy po prostu wyłączy się stacyjkę (silnik) ?
kapsel2105
Berbeć
 
Posty: 17
Dołączył(a): 24 wrz 2008, o 17:10
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez leopard » 5 kwi 2010, o 00:23

kapsel2105 napisał(a):Jedynie co udało mi się zrobić, to zczytać EPPROM przez polskiego vaga, ale nie wiem czy istnieje możliwość zapisu do ECU

eeprom to nie soft auta - to wszystkie informacje dotyczące samochodu - WIN/immo/osprzet etc


Czy w TDI ( bo chciałem się dowiedzieć ) zamyka się gdy obroty spadną po niżej jakiejś wartości, czy gdy po prostu wyłączy się stacyjkę (silnik) ?

w TDI zamyka sie przy wyłaczeniu silnika - tu jest turbina która wytwarza nadciśnienie w dolocie - nie potrzebne jest wymuszanie obiegu spalin klapą
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez kapsel2105 » 5 kwi 2010, o 11:07

Więc mam taki pomysł, tylko nie wiem czy dobrze myślę.

Wstawiając przekaźnik, przed ten elektrozaworek powodujący otwarcie podciśnienia i który zamyka klapę gaszącą.
Przekaźnik by negował działanie tego elektrozaworka. Znaczy gdy by silnik startował to by był rozłączony i nie powodował by zamknięcia klapy, dopiero po wyłączeniu stacyjki cewka by puszczała i zamykała styk elektrozaworka. Prąd potrzebny na zasilenie elektrozaworka skumulowany by był w kondensatorze.
Oczywiście elektrozaworek musiał by być odłączony od komputera i systemu, i jedynie sterowany był by z za stacyjki bo po przekroczeniu 2200rpm nie powodował odcięcia powietrza przez zamknięcie klapy.

Tylko nie wiem czy podciśnienie które, by zostało było by wystarczające do zamknięcia klapy.
Pewnie modyfikacja softu nie była by taka tania, a ja niestety nie mam narzędzi oraz odpowiedniej wiedzy. Bo rozumiem że kablem który mam tego nie uda mi się przeprowadzić.

PS:
Jest to tylko teoretyczna metoda modyfikacji którą mogę zrobić w warunkach domowych.
kapsel2105
Berbeć
 
Posty: 17
Dołączył(a): 24 wrz 2008, o 17:10
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez leopard » 5 kwi 2010, o 18:14

kapsel2105 napisał(a):Oczywiście elektrozaworek musiał by być odłączony od komputera i systemu, i jedynie sterowany był by z za stacyjki bo po przekroczeniu 2200rpm nie powodował odcięcia powietrza przez zamknięcie klapy

wygeneruje to błąd (miganie kontrolki świec)
kapsel2105 napisał(a):Prąd potrzebny na zasilenie elektrozaworka skumulowany by był w kondensatorze.

wątpię czy takim sposobem uruchomisz cały układ w odpowiednim czasie (czas zadziałania klapy)

moim skromnym zdaniem - odłącz podciśnienie z gruszki klapy (zaślep węzyk) - otwórz mechanicznie klapę na stałe ...
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez kapsel2105 » 5 kwi 2010, o 18:39

Dzięki za radę. Tak też zostawię.
Może kiedyś w chwili czasu podjadę do jakiegoś warsztatu wyposażonego w odpowiedni sprzęt, i porozmawiam o cenie i możliwościach takiej modyfikacji w sofcie. A puki co zostawię to odłączone i zaślepione.

1. A tak jeszcze przy okazji czy zimą nie będzie, przez zaślepiony EGR w tym modelu, problemu z odpaleniem auta?
2. Czy pozostawienie takiego stanu z odłączoną klapą nie spowoduje szybszego zużywania się poduszki pod silnikiem, bądź innych usterek?

PS: leopard dziękuję za zainteresowanie i szybką odpowiedź :-)
kapsel2105
Berbeć
 
Posty: 17
Dołączył(a): 24 wrz 2008, o 17:10
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez leopard » 5 kwi 2010, o 23:41

zimą nie będzie problemu ...
95 rok oparty jest o sterownik 16bitowy z 2ma epromami - w twoim przypadku wystarczy wylutowac je - wlutowac podstawki i zaprogramowac (zmodyfikować) nowe eepromy (flashe) ze zmienionym oprogramowaniem ...
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin


- - - slodkiepastele.pl/kategorie/glamour



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości

cron