problem z ładowaniem akumulatora

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

problem z ładowaniem akumulatora

Postprzez marcin2105 » 7 sty 2010, o 00:26

Witam dzisiaj pojawił sie problem z ładowaniem.
Po odpaleniu auta kontrolka ładowania nie zgasła jak dodałem gazu to zgasła. Przejechałem 10 km i zgasiłem silnik. Po odpalenie ponownie kontrolka ładowania się zapaliła ale już tak łatwo nie chciała zgasnąć dopiero przy większych obrotach ale w trakcie jazdy po około 5 km zaświeciła się i już nie zgasła.
Czy to szczotki się skończyły czy coś poważniejszego.
Proszę o pomoc
marcin2105
Czytacz
 
Posty: 135
Dołączył(a): 9 cze 2008, o 23:04
Lokalizacja: Potok

problem z ładowaniem akumulatora

 

Postprzez WASKIVR6 » 7 sty 2010, o 08:19

Pierwsza rzecz to zmierz czy jest napiecie ladowania bezposrednio przy zacisku na alternatorze jesli go nie ma alternator do naprawy (szczotki regulator- moze byc tez starty komutator) jesli na zacisku napiecie bedzie to masz uszkodzony przewod od alternatora do rozrusznika.Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
WASKIVR6
Czytacz
 
Posty: 36
Dołączył(a): 31 gru 2009, o 19:59
Lokalizacja: KRAKÓW

Postprzez Sivy » 7 sty 2010, o 09:33

Tak jak pisze WASKIVR6, to pierwsze najprostsze czynnosci diagnostyczne. Ja od siebie dodam tylko, zebys sprawdzil naciag paska klinowego. Najczesciej padaja szczotki, ostatnio w Vento wymiana ze szczotkotrzymaczem 35 pln.
Alten VW Fück Opel ~VAGSTYLE~
Avatar użytkownika
Sivy
Members
 
Posty: 880
Dołączył(a): 25 cze 2008, o 10:00
Lokalizacja: Güttstadt

Postprzez Pascal » 7 sty 2010, o 13:40

Na początek odepnij od alternatora niebieski cienki przewód.Weź żarówkę 5Wat podłącz ją do plusa w akumulatorze i ten niebieski kabel do żarówki.Jeśli się nie zaświeci alternator do sprawdzenia.Jeśli zaświeci to odpal silnik i powinna zgasnąć.Jeśli tak się stanie z alternatorem jest wszystko wporządku.Wtedy winą będzie licznik.Sprawdź też przy uruchomionym silniku włączonych światłach jakie napięcie daje Ci akumulator.Ma ono wynosić 13,9 -14,5.Powtórz tą czynność z 2 a nawet 3 razy tylko w odstępach czasowych typu jedziesz do pracy i po pracy.Podejrzewam regulator napięcia czyli tzw szczotki ale zrób to co Ci napisałem... ;-)
Avatar użytkownika
Pascal
Members
 
Posty: 1054
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 00:31
Lokalizacja: TJE

Postprzez marcinkoz2910 » 7 sty 2010, o 20:19

ja pulsują Ci światła / podświetlanie konsoli to szczotki lub regulator

sprawdź też okablowanie bo mogą być uszkodzone

reszta to tak jak koledzy pisza
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez Procent » 7 sty 2010, o 20:48

A ja mam ładowanie 14,8. Sprawdzałem kilkukrotnie
Weźmiesz mnie na prostej?? A ja Cię zniszczę na zakręcie!!

Mój Goferek
Avatar użytkownika
Procent
Members
 
Posty: 1771
Dołączył(a): 1 lut 2009, o 19:06
Lokalizacja: (TLW) Włoszczowa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez marcin2105 » 10 sty 2010, o 02:50

Znalazłem przyczyne. Brak jednej szczotki bo sie skończyła i wypalony jeden pierścień na tworniku. kupiłem nowe szczotki z regulatorem i nowe pierścienie na tworniku ale jest problem bo po odpaleniu jest ok ae jek dodam gazu i puszcze to zaczyna lekko mrugac kontrolka ładowania a jak włącze jakiś odbiornik (np nawiew) to przestaje. Czy to może mieć wpływ nie oryginalny regulator?? czy szczotki nie dotarte??
marcin2105
Czytacz
 
Posty: 135
Dołączył(a): 9 cze 2008, o 23:04
Lokalizacja: Potok

Postprzez Zico63 » 10 sty 2010, o 02:54

Pojeździć kilka, kilkanaście kilometrów i posprawdzać jeszcze raz napięcie. Tak jak Kolega przypuszcza: szczotki mogly się jeszcze nie dopasować, tym bardziej, że jest bardzo wyrobiony jeden z pierścieni wirnika!
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

Postprzez marcinkoz2910 » 10 sty 2010, o 12:04

niech to wszystko się dopasuje do siebie ;-)
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez bart_GT » 10 sty 2010, o 15:04

a zalozyles te pierscienie? po zalozeniu toczyles je ?
Mój golfik ===> moj-golf/golf-by-bart-gt-t18305.html

Zapraszam :)
Avatar użytkownika
bart_GT
Members
 
Posty: 483
Dołączył(a): 1 paź 2008, o 21:27
Lokalizacja: PGO

Postprzez marcin2105 » 10 sty 2010, o 15:46

pierścienie założyłem nowe ale ich nie toczyłem
marcin2105
Czytacz
 
Posty: 135
Dołączył(a): 9 cze 2008, o 23:04
Lokalizacja: Potok

Postprzez cannondale » 13 gru 2010, o 21:36

Witam ! Miałeś problem ze zdjęciem pierścieni? Dużo trzeba rozbierać?
Muszę wymienić regulator i myślę by wymienić odrazy pierścienie.
Regulator kupić ORG. czy jakiś zamiennik?
Pozdrawiam
cannondale
Czytacz
 
Posty: 26
Dołączył(a): 5 gru 2008, o 22:34
Lokalizacja: Poznań

Następna strona

- - - wino scaia



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości