Witam
Od 2 tygodni pojawił się u mnie golf 1.9tdi 90KM. Stan ogólny dobry, jednak od paru dni zaczyna sprawiać problemy.
Na dzień dobry , dostał co mu się należy czyli olej,rozrząd. Poprzedni właściciel źle ustawił pompę i uszkodził PIN-y w przepływce przez co auto nie miało mocy, i dymiło na niebiesko. Te usterki już zostały usunięte i od 2500/obr wkręca się aż miło. Teraz kilka słów o problemie z którym sobie nie radzę.
Silnik od czasu do czasu samoistnie zwiększa obroty do maxa, a kontrolka sygnalizuje błąd.Kiedy następuje ta awaria, nie reaguje pedał gazu.(pompa ze sterowaniem elektronicznym) Po zgaszeniu auta i ponownym uruchomieniu wszystko jest ok ,do czasu powtórki awarii.
Druga awaria to samoistne wył. się silnika na około 2 sek.W tym czasie obrotościomierz spada na 0, gasną wszystkie kontrolki . Dziś kiedy wracałem w nocy na długich światłach i miało to miejsce światła też zgasły na ok 2 sek.
Dodam jeszcze że zauważyłem wpięty dodatkowy przewód w wiązkę 4-ro pinową której jeden z przewodów biegnie do zaworu gaszącego silnik( ten na pompie wtryskowej- czarny z białym paskiem)
Jako że posiadałem ten zawór, podstawiłem go- brak rezultatu.
Może jakieś sugestie? z góry dziękuję.
I jeszcze jedno pytanie. Wersja mojego auta posiada złącze elektryczne do podgrzewania oleju w silniku, na jakie napięcie jest ta grzałka?
Pozdrawiam