Problem z obrotami i piskiem spod maski

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Problem z obrotami i piskiem spod maski

Postprzez 19PaLa45 » 18 gru 2013, o 18:50

Witam!

Posiadam Golfa III 1.9 TDI 90 KM z 1993r

Od jakiegoś czasu przy odpaleniu silnika (zimny czy ciepły, nie ma znaczenia ) słychać głośny pisk, często słyszany w starych dostawczych samochodach oraz wskazówka na obrotomierzu zatrzymuje się prawie przy zerze, dodając gazu wskazówka ani drgnie a pisk jest coraz głośniejszy. Po paru minutach po odpaleniu silnika pisk ustaje a wskazówka na obrotomierzu pokazuje równy tysiąc a dodając gazu normalnie porusza się jak powinna. Żadne kontrolki się nie odpalają, reszta działa jak powinna. Co to może być?
19PaLa45
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 18 gru 2013, o 18:42
Lokalizacja: Gliwice

Problem z obrotami i piskiem spod maski

 

Postprzez KrOlikkk » 18 gru 2013, o 18:59

wina paska od alternatora zobacz w jakim jest stanie i sprawdz jego naciag
Avatar użytkownika
KrOlikkk
Badacz tematu
 
Posty: 230
Dołączył(a): 20 maja 2013, o 11:19
Lokalizacja: Felinów

Postprzez 19PaLa45 » 18 gru 2013, o 19:17

pare dni temu wymienione zostały paski lecz dalej to samo
19PaLa45
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 18 gru 2013, o 18:42
Lokalizacja: Gliwice

Postprzez KrOlikkk » 18 gru 2013, o 20:48

ewentualnie kolo pasowe na alternatorze
moze napinacz jest na wykonczeniu i nie napina dobrze paska i sie pasek slizga
Avatar użytkownika
KrOlikkk
Badacz tematu
 
Posty: 230
Dołączył(a): 20 maja 2013, o 11:19
Lokalizacja: Felinów

Postprzez 19PaLa45 » 18 gru 2013, o 21:15

średnia cena napinacza ile wynosi?
19PaLa45
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 18 gru 2013, o 18:42
Lokalizacja: Gliwice

Postprzez KrOlikkk » 18 gru 2013, o 21:38

dobry napinacz to powyzej 100 zl tak mi sie wydaje
Avatar użytkownika
KrOlikkk
Badacz tematu
 
Posty: 230
Dołączył(a): 20 maja 2013, o 11:19
Lokalizacja: Felinów

Postprzez k0nr4d » 19 gru 2013, o 14:49

Napinacz to koszt około 130 zł za INA/Ruville. Zamiast pytać, co się stało, to podnieś maskę i popatrz, czy pasek stoi, czy rolka napinacza ta na wygiętym ramieniu się kręci, czy stoi.
Avatar użytkownika
k0nr4d
Gaduła
 
Posty: 424
Dołączył(a): 1 cze 2009, o 21:53
Lokalizacja: Łódź

Postprzez 19PaLa45 » 19 gru 2013, o 23:30

wczoraj pierwszym problemem jaki sie pojawił było odpalenie auta, akumulator padł. Włożyłem drugi, odpaliłem, przejechałem może z 500 metrów i auto zgasło, okazało się że pasek od alternatora wypadł ... Zadzwoniłem do mechanika który robił mi auto i okazało się, że wczesniej nie miałem napinacza a on zrobił coś na wzór takowego napinacza z tym, że nie miało to prowadnic i pasek mógł się ruszać w lewo i prawo przez co wypadł. Kupie napinacz i zobaczymy jak wtedy bedzie sie zachowywać

[ Dodano: 2013-12-20, 18:48 ]
jest ktoś w stanie wysłać mi link skąd moge kupić takowy napinacz, nie orientuje się dokładnie jaki to ma byc?
19PaLa45
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 18 gru 2013, o 18:42
Lokalizacja: Gliwice

Postprzez k0nr4d » 20 gru 2013, o 21:23

Tu masz tani: http://allegro.pl/napinacz-paska-caddy- ... 96184.html
Tu masz dobry: http://allegro.pl/napinacz-p-klinowego- ... 85216.html

I koniecznie załóż sprzęgło na alternator, bo bez niego napinacz i tak padnie za jakiś czas.
Avatar użytkownika
k0nr4d
Gaduła
 
Posty: 424
Dołączył(a): 1 cze 2009, o 21:53
Lokalizacja: Łódź

Postprzez rawracer » 21 gru 2013, o 22:55

borykam sie z podobnym problemem,ale nie piszczy az tak strasznie choc popiskuje zaraz po odpaleniu pozniej ustaje,ale przy wiekszym obciazeniu znow popiskuje.
Raz mi pasek wypalilo miedzy rowkami heh.
Problem lezy po stronie kola pasowego.
jest juz mocno wyslizgane.klekocik w koncu 0,5 miliona km lyknal ;)
rawracer
Czytacz
 
Posty: 47
Dołączył(a): 12 sie 2011, o 13:55
Lokalizacja: Kielce


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

cron