Problem z odmą, pokrywą zaworów i olejem

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Problem z odmą, pokrywą zaworów i olejem

Postprzez k0la » 31 sty 2012, o 22:52

Siema, mam problem z olejem w moim AAZ
Polega on na tym, że po regeneracji głowicy, wymianie uszczelki pod głowicą strasznie lał mi olej spod uszczelki pod pokrywą zaworów i nakrętek od jej mocowania na pokrywie.
Kupiłem zestaw składający się z gumowej uszczelki oraz 3 gumowych uszczelek oringów które mają za zadanie uszczelniać mocowania owej pokrywy przed olejem.
Na uszczelke nałozyłem niewielką warstwe silikonu żaroodpornego żeby sie nie lało bo bez niego mam fontanne.
Jednakże olej teraz wali mi z odmy (odma jest odpięta od dolotu i wypuszczona pod samochód) i dwóch nakrętek mocujących pokrywe (z lewej i prawej > bardziej z prawej).

Dodam iż wcześniej przed odpięciem odmy myslałem że sprężarka stwarza podciśnienie i zasysa olej ale po wypięciu odmy od dolotu dalej jest to samo.
Turbina jest sporo podkręcona, bardzo sporo.

Czym może być to spowodowane ? Ciśnieniem doładowania ?
Avatar użytkownika
k0la
Badacz tematu
 
Posty: 387
Dołączył(a): 17 lis 2009, o 12:40
Lokalizacja: Wolfsburg

Problem z odmą, pokrywą zaworów i olejem

 

Postprzez SotoM » 31 sty 2012, o 23:10

zmierz cisnienia sprężania. skoro tyle oleju ci wywala do góry to masz przedmuchy - pekniety tłok / zajechane pierscienie. przez zapchana odme nie bedzie ci sypało bo tam nic nie ma jest pusta...chyba ze motor pracował kiedys na maxa beznadziejnym oleju z czego powstał nagar w silniku i zanagarowało separator oleju ten na pokrywie w co watpie.
mierz cisnienia spreżania... szkoda ze "mechanik" dla pewnoscie nie sprawdził jak miał czapke zdjetą - tłoki na mijanke i nalac nafty w cylindry i obserwowac czy zostanie czy ubedzie i ile...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez k0la » 1 lut 2012, o 00:04

Garczki są podobno w bardzo dobrym stanie bo sam nawet widziałem, jest luz ale taki jaki powinien byc.
Turbina też nie ma zbędnych luzów.
Sam nie wiem co to może być.....
Avatar użytkownika
k0la
Badacz tematu
 
Posty: 387
Dołączył(a): 17 lis 2009, o 12:40
Lokalizacja: Wolfsburg

Postprzez SotoM » 2 lut 2012, o 13:18

jesli komory splania są 100% szczelne to nie ma prawa tak rzucac olejm do góry...
chyba ze w twoim silniku wystepuje uszczelka miski oleju z osłona/blacha i jej tam nie ma to wtedy moze bedzie rzucac...
ja bym sprawdził cisnienia sprezania - bo teraz tak - pierscienie moga byc w porzadku jesli zalewano cos w tłoki ok stało przez pierscienie nie przeszło alem moze byc niewielki pekniecie tłoka to dosłownie moze byc jak rysa zrobiona śrubokretem - płyn bedzie stał ale wytworzone zisnienie i do tego temperatura przejdzie przez ta szpare jak przez loche jeszcze z wytworzonym ciesnieniem sprezania.
bo jesli wszystko by było w porządku to nie ma prawa tak wywalac olej do góry.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości