Problem z odpalaniem , brak masy ? , stacyjka ?

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Problem z odpalaniem , brak masy ? , stacyjka ?

Postprzez kostek678 » 16 sty 2013, o 01:08

Nie chce opisać chaotycznie wiec napisze w punktach
Przed zima , wsiadam do samochodu przekręcam kluczyk greje świece i nic ... Rozrusznik nie drgnie nawet
Cofam kluczyk przyciskam bardziej do stacyjki i tak trochę w gore i odpala....
Zaparkowałem samochód za domem ...stał jakiś miesiąc , wsiadam przekręcam kluczyk grzeje świece i nic , myślałem że to masa wiec do akumulatora poruszałem sprawdziłem i dalej nic , spowrotem do samochodu kilka razy przekręciłem i rozrusnik zakręcił samochód odpalił .....Zaparkowałem w garażu i kaplica samochód umarł


1. sprawdziłem rozrusznik odpinam wtyczkę od rozrusznika ,przykładam kabel do plusa i do miejsca gdzie siedziała wtyczka.. rozrusznik kręci ...
2.sprawdziłem masę ..i połączenie przewodów ze soba ..
3. Próbowałem odpiąć od stacyjki kostkę i tam na krótko zapalić ale nie wiedziałem zbytnio co do czego wiec udało się tylko włączyć diody na konsoli ... grzanie świec itp...
4. przekaźniki działają gdy przekręcam kluczyk już w miejsce nr 3 czyli zapłon słychać tylko cyknięcie przekaźnika nr 18..
5 . akumulator sprawdzony , na drugim akumulatorze to samo.....
6. odpinam wtyczkę od rozrusznika i wkładam żarówkę 12v żarówkę do akumulatora i nic nie świeci .. wiem tylko tyle że problem leży gdzieś w samochodzie w środku ...

Kolega z forum stawia na kostkę od stacyjki ..
Ma ktoś jeszcze pomysł co może być przyczyną?
"...oprócz szaleństwa i głupoty można dodać ciekawość i chęć przesunięcia granicy, cechy bez, których dalej siedzieli byśmy w jaskiniach i ganiali za ogniem:).."
kostek678
Czytacz
 
Posty: 127
Dołączył(a): 14 lis 2011, o 02:23
Lokalizacja: Bolesławiec

Problem z odpalaniem , brak masy ? , stacyjka ?

 

Postprzez slawek5t » 16 sty 2013, o 02:07

No z Twego opisu wynika że na 90 % stacyjka a własciwie kostka.
Tutaj masz moj schemat jak zapalić auto "na kabelki" - chodzi o przewody przy stacyjce.
Dzieki schematowi bedziesz wiedział czy to aby na 100 % szwankuje kostka stacyjki.
Pozdro.

foto :

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/38e ... 6d35e.html

kable A do kupy = zapłon
kabel B dotykasz na moment do kabli A = rozrusznik
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez kostek678 » 16 sty 2013, o 02:15

Dzięki wielkie . o to mi chodziło ;D jutro sprawdzę co i jak ... jak coś dam znać ,
hmm jak się okaże że to kostka , to może zrobię sobie na pstryczek ukryty zapłon czy coś ;D ciągle gdzieś gubię kluczyk ..
"...oprócz szaleństwa i głupoty można dodać ciekawość i chęć przesunięcia granicy, cechy bez, których dalej siedzieli byśmy w jaskiniach i ganiali za ogniem:).."
kostek678
Czytacz
 
Posty: 127
Dołączył(a): 14 lis 2011, o 02:23
Lokalizacja: Bolesławiec

Postprzez pietrasiak2 » 16 sty 2013, o 08:49

Z opisu to nie 90 , a na bank kostka siedzi, a ukrytego to zrób na przekaźniku i np swetch-u jakimś i po problemie :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez scyzormks » 16 sty 2013, o 18:07

mam identycznie kolego jest to denerwujce wiec pacjent odwiedzi za niedługo warsztat na wymiane.

Wie ktos moze czy sa kostki roznych firm> tzn jakosciowo by byłu super :roll:
Avatar użytkownika
scyzormks
Gaduła
 
Posty: 637
Dołączył(a): 17 maja 2012, o 16:53
Lokalizacja: Wojkowice

Postprzez slawek5t » 16 sty 2013, o 21:02

Tak są zwykle na allegro za ok 20 zł i lepsze za ok 40 zł (lepsza firma)


edit :

Warto zrobić przekaźniki do świateł których w fabryce VW niestety nie zrobili.
Jakie bedą korzyści :
- lepsze światła
- kostka stacyjki juz nie powinna się psuć ponieważ będzie przenosiła na swoich plecach dużo mniej watów .
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez kostek678 » 18 sty 2013, o 08:00

kolego Sławek mam 4 małe kabelki i 2 grube xd pokombinuje i dam znać co jest ;-) Plusika daje za pomoc i schemat :cwaniak:

[ Dodano: 2013-01-18, 12:02 ]
Problem rozwiązany aczkolwiek smieszny :super: :lol:

Po zakupie samochodu zaintrygował mnie przekaźnik który wisiał sobie pod nogami czasami jak się rozłączył to nie można było samochodu uruchomić .. nie wiem jakim cudem padło zasilanie od niego , sprawdziłem ten przekaźnik i działał ale nie miał napięcia, tak nagle brakło ... dzisiaj jak szukałem przyczyny odpiąłem przekaźnik i zauważyłem po kablach od stacyjki że jest robiony na sztukę .. poskładałem tak jak powinno być i samochód działa .. przekaźnik nie był potrzebny potem sprawdziłem gdzie biegnie reszta przewodów od przekaźnika i doznałem szoku :lol: ktoś wpakował wyłącznik na sznureczku taki co się nad blatami wiesza w kuchni ... w lewym progu xD ... potem znalazłem przycisk koło ręcznego też przez kogoś robiony i pod nogami kierowcy..... największym zdziwieniem i zagadką jest dla mnie przycisk pod nogami pasażera z przodu wielki przełącznik który prowadzi do skrzynki bezpieczników podłączony jednym kabelkiem do 2 cienkich przewodów a drugi kabelek od przełącznika idze do tyłu samochodu aż do tego ssaka w baku ucięty na koncu nigdy nie wiedziałem co za kabelek , przełączyłem przycisk dotknąłem masy tym kabelkiem koło ssaka i jest napięcie ... tylko do czego to ?? ;-)
"...oprócz szaleństwa i głupoty można dodać ciekawość i chęć przesunięcia granicy, cechy bez, których dalej siedzieli byśmy w jaskiniach i ganiali za ogniem:).."
kostek678
Czytacz
 
Posty: 127
Dołączył(a): 14 lis 2011, o 02:23
Lokalizacja: Bolesławiec


- - - Przykuła moją uwagę oferta tej pomocy drogowej z Wałbrzych. Holowali moje auto wprost do najtańszego mechanika.



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 178 gości