problem z odpalaniem rano

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

problem z odpalaniem rano

Postprzez pawlik » 18 cze 2014, o 22:00

Witam forumowiczów, temat dość pewnie opisywany na forach ,ale chciałbym uzyskać porady i pomocy na mój problem , już opisuję : Autko mam od przeszło miesiąca kupiłem delikatnie po kolizji, uszkodzenia tylko blacharskie w dość dobrym stanie technicznym. Problem z odpalanie rozpoczął się ok tygodnia temu podczas porannego odpalania tak jakby sie zapowietrzał, a jak wkońcu zaskoczy puśzcza dość dużego dyma. Jak juz sie zagrzeje to problem znika i odpala bardzo dobrze. Opisywane jest odnośnie ustawienia kąta wtrysku ,i moje pytanie kto taki zabieg może zrobić i na czym to polega , dlaczego się przestawia, o ile to możliwe że rozrząd i kąt wtrysku może sie przestawić , gdzie leży przyczyna .I jeszcze jedno odnośnie grzania świec żarowych , jakie czas powinny sie grzać, zauważyłem u mnie że grzeją się może 2-3 sekund. dziękuję za wyrozumiałość i z góry dziękuje za pomoc . pozdrawiam
pawlik
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 17 cze 2014, o 22:16
Lokalizacja: Dęblin

problem z odpalaniem rano

 

Postprzez Banita95 » 18 cze 2014, o 23:15

pawlik, A więc tak kąt wtrysku możesz samemu ustawić albo jeżeli tego nie robiłeś pojechać do mechanika i on ci ustawi , sprawdź szczelność czy nigdzie nie ma przedmuchu wiesz kiedy były wymieniane filtry ? Grzanie świec jest ok kontrolka gaśnie i to tyle twoim problemem mogą być też padające świece żarowe
Avatar użytkownika
Banita95
Members
 
Posty: 860
Dołączył(a): 3 lis 2013, o 00:34
Lokalizacja: Pasłęk
Rocznik: 99
Silnik: 2.3
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez krzyś » 19 cze 2014, o 07:40

Kolego sprawdź czy koło pasowe na wale nie ma bić... może byc zerwany klin na wale, ale najpierw zastosuj się do wskazówek banity95 ;-) w szczególności co do układu paliwowego.


Banita95 napisał(a): twoim problemem mogą być też padające świece żarowe


w obecnych temperaturach TDI ma palić bez świec na dotyk..
Vag diagnostyka,czyszczenie nastawników, uszczelnianie pomp wtryskowych Vp37, naprawa skrzyń biegów. Wszelkie info PW..
Avatar użytkownika
krzyś
Members
 
Posty: 888
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 18:58
Lokalizacja: Krosino
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez pawlik » 19 cze 2014, o 09:27

Witam , świece sprawdzałem są ok, filtr paliwa nie wymieniałem ale czy jest sens wymieniać go teraz czy lepiej przed zimą, dojścia do filtra wydają się szczelne nigdzie \nie ma wycieku widocznego dla oka , a co do kąta wtrysku to jak mogę to zrobić sam ??. mam kabelek do diagnostyki ELM 327 ale z golfikiem nie komunikuje się . Czy często jest to bolączką trójeczek ,i czy często może się przestawić kąt wtrysku.

[ Dodano: 2014-06-19, 16:57 ]
i jak jest ustawienia kąta wtrysku u mechanika ???
pawlik
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 17 cze 2014, o 22:16
Lokalizacja: Dęblin

Postprzez johnypepelos » 19 cze 2014, o 19:55

Obrazek

Witam, u mnie przestawił się kąt wtrysku od wyrobionego "klina" (czy jak to nazwać) załączam zdjęcie.
Problem polegał na tym, że rano przy odpalaniu kręcił, kręcił, dusił się i w końcu zapalał, aż do dnia kiedy zdechł totalnie.
Z pomocą kolegów na tym forum doszedłem do tego winowajcy (patrz zdjecię). Nie mówie, że ciebie też to czeka ale może to być przyczyną twoich kłopotów.
johnypepelos
Czytacz
 
Posty: 35
Dołączył(a): 31 sty 2013, o 15:07
Lokalizacja: POLKOWICE
Rocznik: 1996
Silnik: AHU
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez pawlik » 19 cze 2014, o 21:15

kolego ale na którym wałku to najczęściej może się to robić

[ Dodano: 2014-06-19, 21:58 ]
I jeszcze dwa pytania dzisiaj sprawdziłem świece , czy dochodzi do nich prąd po zapłonie i wielkie zdziwienie prądu nie bylo, niby kontrolka sprężynka się zapala na chwilę ale prądu na świecach brak , i drugie pytanie czy scinanie klina na wałku w tdi tez sie zdarza czy bardziej w td , czytałem że zmora ścinania było w silnikach td . Pozdrawiam
pawlik
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 17 cze 2014, o 22:16
Lokalizacja: Dęblin

Postprzez johnypepelos » 20 cze 2014, o 07:43

pawlik, ja mam tdi silnik AHU 90kM i z tego co zauważyłem na tym forum jest to bolączka disel'ków.
Tak jak kolega krzyś, napisał te kółko jest na wale korbowodowym (na samym dole rozrządu). Żeby zobaczyć owe kółko trzeba zdemontować najpierw rozrząd później kółko bo niestety ten "klin" jest od strony bloku. Na oko można zobaczyć czy koła pasowe napędzające alternator i pompę wody się nie giba.

[ Dodano: 2014-06-20, 06:53 ]
co do świec to sprawdź przekaźnik 103 (najlepiej/najszybciej od kogoś kto ma podobny silnik).
johnypepelos
Czytacz
 
Posty: 35
Dołączył(a): 31 sty 2013, o 15:07
Lokalizacja: POLKOWICE
Rocznik: 1996
Silnik: AHU
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez pawlik » 20 cze 2014, o 08:04

Ten przekaźnik to nr 103 czy 109 , bo jak wczoraj wyjąłem 109 nie chciał odpalic i kontrolka śiwec też się nie paliŁA.
pawlik
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 17 cze 2014, o 22:16
Lokalizacja: Dęblin

Postprzez palio » 20 cze 2014, o 08:36

Wcale się nie dziwię, że nie chciał odpalić. Od świec jest przekaźnik 103. Wyjmuj go rozbierz i posprawdzaj zimne luty.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez pawlik » 20 cze 2014, o 15:37

Witam ponownie , dzisiaj trochę miałem wolnego czasu sprawdziłem 80 A bezpiecznik ok jest dobry i tak kupiłem nowy przekaźnik koszt nieduży ale jest nowy, grzania świeczek jak na ciepłym silniku sprawdzałem po załorzeniu nowego przekaźnika nie ma . Zdjąłem wtyczkę od czujnika temp. grzanie świec jest . Czyżby czujnik temp. nie wiem ale myślę że wina nie jest na przekaźniku tylko za załączenie grzania świeczek odpowiadam temp. płynu jak i temp zewnętrzna i zależna jest od ECU jak jest ustawione w programie. Chyba tak jak pisaliście wina pewnie będzie na tym kole od wału, zakupiłem kpl. rozrząd oraz to koło rozrządu na dole jutro sie zabiorę za to , chyba że ktoś ma jakieś pomysły jeszcze ????

[ Dodano: 2014-06-21, 11:59 ]
witam dzisiaj , odkręcony rozrząd oraz koło na wale na dole no i klin nie jest ściety tylko zastanawia mnie dlaczego tak lekko śruba sie odkręciła , nic więcej nie przychodzi mi do głowy ???
pawlik
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 17 cze 2014, o 22:16
Lokalizacja: Dęblin

Postprzez krzyś » 21 cze 2014, o 16:18

pawlik napisał(a):tylko zastanawia mnie dlaczego tak lekko śruba sie odkręciła


klin ścięty nie był na pierwszy rzut oka zapewne.. luźna śruba oznacza jedno ktoś kiedyś to źle dokręcił a powstający luz na obwodzie stopniowo luzował śrubę. Załóż to stare koło na wał i ruszaj ręką (jakbyś chciał obracać wałem)na boki zobacz jaki ma luz..
Vag diagnostyka,czyszczenie nastawników, uszczelnianie pomp wtryskowych Vp37, naprawa skrzyń biegów. Wszelkie info PW..
Avatar użytkownika
krzyś
Members
 
Posty: 888
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 18:58
Lokalizacja: Krosino
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez pawlik » 21 cze 2014, o 16:27

ok , może masz i rację jeszcze składam, do kupy to wszystko, , a i jeszcze jedno grzanie swiec od jakiej temp sie rozpoczyna ?????
pawlik
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 17 cze 2014, o 22:16
Lokalizacja: Dęblin

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 49 gości