Problem z odpaleniem na zimnym silniku 1.9TDI proszę o pomoc

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Problem z odpaleniem na zimnym silniku 1.9TDI proszę o pomoc

Postprzez bej21 » 27 maja 2014, o 10:52

Witam od paru dni mam problem z odpaleniem Golfa na zimnym silniku. Nadmienię iż problemu wcześniej nie było żadnego nawet w najgorsze mrozy auto paliło na szczał a teraz przy upalnych dniach jest problem. Po przekręceniu kluczyka i próbie odpalenia auto kręci i tak jak by nie umiał załapać zrobi 10 obrotów zapali nie umi wejść na obroty po sekundzie lub dwóch chodzi już normalnie a z rury wydechowej idzie dym jak ze starego ciągnika ursus ;( po chwili dym ustępuje silnik pracuje normalnie i po zgaszeniu zapala już normalnie. W czym może być problem czy może być to paliwo słabej jakość czy poważniejsza sprawa?
bej21
Czytacz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 13 sty 2013, o 20:52
Lokalizacja: Rogożnik

Problem z odpaleniem na zimnym silniku 1.9TDI proszę o pomoc

 

Postprzez palio » 27 maja 2014, o 19:52

A masz VAGA? Podłącz auto pod kompa i sprawdź początek kąta wtrysku. Nie cofa Ci się paliwo? Sprawdź czy w przewodach nie masz pęcherzyków powietrza.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez bej21 » 29 maja 2014, o 14:16

Byłem u kumpla podpoił mi go pod kompa i wyszedł błąd przekaźnik świec żarowych udałem się do sklepu kupiłem przekaźnik nr. 103 wymieniłem ale problem na drugi dzień się powtórzył dziwi mnie tylko to że w zimie auto paliło po dwóch obrotach silnika przy temp. ujemnych bez świec żarowych bo miałem spalone po wymianie na nowe palił od szczała a teraz nawet gdyby coś było z przekaźnikiem czy świecami to też powinien palić chyba że jest jeszcze inny przekaźnik
bej21
Czytacz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 13 sty 2013, o 20:52
Lokalizacja: Rogożnik

Postprzez palio » 29 maja 2014, o 18:39

Sprawdź przekaźnik 109, rozbierz go i sprawdź zimne luty. Możesz również odpiąć czujnik temperatury płynu chłodzącego (znajduje się w głowicy - świece powinny grzać cały czas) i próbuj odpalić.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez krzyś » 29 maja 2014, o 21:19

Kolega sprawdzi kąt wtrysku.. koło pasowe na wale nie ma bić??
Vag diagnostyka,czyszczenie nastawników, uszczelnianie pomp wtryskowych Vp37, naprawa skrzyń biegów. Wszelkie info PW..
Avatar użytkownika
krzyś
Members
 
Posty: 888
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 18:58
Lokalizacja: Krosino
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez pawlacz » 30 maja 2014, o 13:54

Mam caly czas taki sam problem..
Tu nawet mam filmik
https://www.youtube.com/watch?v=GkzWsI0fBgo
Po odpieciu czujnika odpalil od 2go obrotu
pawlacz
Czytacz
 
Posty: 133
Dołączył(a): 26 maja 2013, o 12:21
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez bej21 » 2 cze 2014, o 08:31

Dziś zawiozłem samochód na warsztat prawdopodobnie będzie tak jak kolega wspominał od koła pasowego bo pojawiło się bicie i mogło zerwać klin i przestawić zapłon jak już bedę wiedział na 100% to napiszę co było powodem moich cierpień ;)
bej21
Czytacz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 13 sty 2013, o 20:52
Lokalizacja: Rogożnik

Postprzez Rezik » 2 cze 2014, o 21:10

Podłączę się pod ten temat, mam również problem z odpalaniem na zimnym silniku, muszę kręcić kilka sekund zanim odpali, jak po naciskam pedał przyśpieszenia to odpala szybciej, po odpaleniu chodzi od razu ładnie. Autko z tego co wiem miało kiedyś tam zmienianą pompę paliwa być może coś jest nie tak z nią ?

Pozdrawiam.
Rezik
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 15 kwi 2014, o 22:40
Lokalizacja: Lubuskie

Postprzez bej21 » 3 cze 2014, o 10:09

Witajcie dziś odebrałem samochód i jak przypuszczał kolega Krzyś śruba na wale nie popuściła i przestawiła zapłon mam do was pytanie czy ta śruba sama w sobie mogła się popuścić czy był to błąd mechanika który wymieniał mi rozrząd bo nie wiem czy mam udać się do niego o zwrot kosztów naprawy
bej21
Czytacz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 13 sty 2013, o 20:52
Lokalizacja: Rogożnik

Postprzez krzyś » 3 cze 2014, o 16:30

Jeżeli demontował ci dolne koło to jest taka możliwość że źle dokręcił przy wymianie rozrządu a mogło być też tak że coś się działo wcześniej. niestety dość często dochodzi do zerwania klina w silnikach 1z na forach jest multum przypadków takich jak twój.. sam przerabiałem w ubiegłym tygodniu u siebie.. :-/

I dodam coś od siebie jeżeli widzicie że golf pali jakby trochu dłużej(nie na dotyk) niż zwykle szarpie kopci po odpaleniu.. NIE CZEKAJCIE czym prędzej sprawdzajcie a i warto obserwować pracę koła pasowego jego bicie już nam powinno dać do myślenia..
Vag diagnostyka,czyszczenie nastawników, uszczelnianie pomp wtryskowych Vp37, naprawa skrzyń biegów. Wszelkie info PW..
Avatar użytkownika
krzyś
Members
 
Posty: 888
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 18:58
Lokalizacja: Krosino
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Rezik » 4 cze 2014, o 17:21

A jak u mnie nie szarpie i nie kopci to co to może być ?

Pozdrawiam.
Rezik
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 15 kwi 2014, o 22:40
Lokalizacja: Lubuskie

Postprzez palio » 4 cze 2014, o 18:36

Rezik, zrób tak:
auto na luz podaj bezpośrednio z aku + na cienki kabel na rozruszniku. Jak odpali od strzała to kostka stacyjki do wymiany.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 46 gości

cron