Problem z odpaleniem

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Problem z odpaleniem

Postprzez dawidg87 » 27 lip 2010, o 11:07

Witam dawno mnie tu nie było, no ale wracam z problemem. Autko jak widać w opisie to mk3 1.9 TDI 1z. Pewnego razu zobaczyłem plamkę pod silnikiem, okazało się, że po ostrej jezdzie gdzieś olej lekko cieknie, więc postawiłem samochód i czekał na wizyte u mechanika. Postał tak kilka dni, i co się okazało, niechce zapalić, podczas prób migała kontrolka od oleju. Myśle sobie może oleju mało i nie pali, sprawdziłem, dolałem jak bozia nakazała na miarce, i nadal nic.
Kręci kręci kręci i jeszcze raz kręci i tyle, tak jak by nie dostawał paliwa, a jest ponad poł baku. Podczas kręcenia zero dymu z wydechu. Kontrolka od świec żarowych tak jak powinna, po przekręceniu kluczyka, zapala się i po chwili gaśnie. Jest jeszcze IMO, którego jak się uruchomi to trzeba z pilota wylaczyć, inaczej kontrolka od świec żarowych pali się na brązowo i nie gaśnie, więc chyba to nie imo się przywiesiło? Z włączonym nie zakręci, z wyłączonym kręci ale nie pali.

Jakieś podpowiedzi, co gdzie sprawdzić? niestety kabelka do laptopa jeszcze nie mam, by błędy szczytać :( może jakiś inny sposób na odpalenie?
dawidg87
Badacz tematu
 
Posty: 170
Dołączył(a): 26 gru 2007, o 14:52
Lokalizacja: Żywiec

Problem z odpaleniem

 

Postprzez SotoM » 27 lip 2010, o 23:22

co z tego ze paliwo masz ale czy dochodzi do pompy...?? stoi paliwo w przezroczystych przwodach miedzy F.paliwa a pompą wtryskowa...??
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez dawidg87 » 28 lip 2010, o 08:39

SotoM napisał(a):co z tego ze paliwo masz ale czy dochodzi do pompy...?? stoi paliwo w przezroczystych przwodach miedzy F.paliwa a pompą wtryskowa...??


nie mam pojęcia, gdyby tylko te przewody były przezroczyste:(, więć sugerujesz sprawdzenie filtra paliwa? dziś kupie nowy i ewentualnie zapytam o przezroczyste przewody i wymienie, by mieć na to jakiś wgląd.
dawidg87
Badacz tematu
 
Posty: 170
Dołączył(a): 26 gru 2007, o 14:52
Lokalizacja: Żywiec

Postprzez SotoM » 28 lip 2010, o 10:39

weź w bańkę nalej ropy , podłącz 2 węże zasilanie i powrót paliwa z pompy zeby pompa ciagnęła bez posrednbio z butli paliwo i bedziesz widział czy paliwo idzi i czy odpali...
chyba ze zaworek STOP w pompie kucnał on sie znajduje koło nastawnika na końcu pompy od góry i podłaczony jest do niego 1 kabelek przykrecony nakretka na klucz 8mm
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez dawidg87 » 31 lip 2010, o 20:26

SotoM napisał(a):weź w bańkę nalej ropy , podłącz 2 węże zasilanie i powrót paliwa z pompy zeby pompa ciagnęła bez posrednbio z butli paliwo i bedziesz widział czy paliwo idzi i czy odpali...
chyba ze zaworek STOP w pompie kucnał on sie znajduje koło nastawnika na końcu pompy od góry i podłaczony jest do niego 1 kabelek przykrecony nakretka na klucz 8mm


Dzięki wielkie SotoM bardzo mi pomogłeś i naprowadziłeś na problem :) po pierwsze dokładniej poczytałem na necie o tym zaworku STOP o którym napisałeś i znalazłem, że chodzi o elektrozawór N109. Powinno być po przekręceniu kluczyka na nim 12V, przekaźnik tak jak by wyskoczył jedna strona, docisnąłem, sprawdziłem miernikiem i było 12V na zaworku na pompie, no a do tego filtr paliwa zapchany, odpalił dopiero ze słoiczka :mrgreen:
Poza tym przyszedł kabelek, sprawdziłem błędy i jakieś tam dwa były, z opisem chyba SPORADYCZNIE, zamiast sprawdzić co to za błędy skasowałem, ale już się nie pojawiły po odpaleniu.
Musze się jeszcze nauczyć jak te logi odczytać, wtedy wkleję na forum by ktoś oblukał i mniej więcej powiedział czy coś w nich może być nie tak.

Pozdrawiam i dzięki SotoM.
dawidg87
Badacz tematu
 
Posty: 170
Dołączył(a): 26 gru 2007, o 14:52
Lokalizacja: Żywiec

Postprzez SotoM » 31 lip 2010, o 21:56

Fajnie ze ci sie udało... no w logach i vag'u juz ci nie pomoge... ja juz od tego mam Leopard'a... :-) on diagnozuje ja robie... :-D
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 20 gości