problem z pękającymi wężami chłodzenia

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

problem z pękającymi wężami chłodzenia

Postprzez kamyki107 » 18 gru 2010, o 22:18

Witam , proszę o pomoc co 2- 3 miesiące pęka mi trójnik od chłodzenia, który idzie od pompy wody do chłodniczki oleju i do góry do bloku. Ciśnienie w zbiorniczku jest ok, nic nie wyrzuca, płynu nie ubywa , w oleju też nie widać płynu.Przewody też nie są jakoś mocno twarde, temperatura jest max 90 stopni i tak trzyma, chłodnica się nagrzewa- jednym słowem wszystko w porządku , tylko już 3 raz zmieniałem ten trójnik. Jak nie pęknie u góry to u dołu- wygląda jak by je rozsadzało.Po założeniu nowego znowu robię parę tysięcy kilometrów i spokój ,nagle jadę i ciach. Nie wiem już gdzie szukać , myślałem że może głowica , ale czemu nic się nie dzieje w zbiorniczku wyrównawczym , w spalinach też nic nie czuć nawet jak dam mu fest po garach to przewody nie są jakoś mocno twarde- pomocy!!!!
kamyki107
Berbeć
 
Posty: 17
Dołączył(a): 16 cze 2008, o 00:14
Lokalizacja: jelenia góra

problem z pękającymi wężami chłodzenia

 

Postprzez SotoM » 18 gru 2010, o 22:36

ciśnienie jakie by się wytworzyło w ukł.chłodzenia by na bank nie rozsadziło tej podstawy pompy wody(jeśli dobrze rozumiem-ten 3nik o który ci sie rozchodzi -bo innego nie ma :looka: )
powiedz mi - czy wymieniasz to sam...??
chodzi mi czy ta podstawa pompy jest przykręcona na pewno w czterech punktach jak twórca przykazał... - bo tylko to mi przychodzi do głowy z mojego doświadczenia- ja sadze ze komuś okręciła się szpilka mocująca podstawę pompy do bloku- co z powodu drgań silnika jest poluzowane i peka.
W KOŃCU jakis ciekwy temat do rozgryzienia :drynienie:
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez kamyki107 » 20 gru 2010, o 17:27

Pękają węże gumowe , które idą od pompy wody do chłodniczki oleju i do góry do bloku przy czujniku temperatury cieczy. Rozrywa je mniej więcej w połowie i tak jak mówię nie są mocno twarde i przede wszystkim są nowe. Chodzi o te u góry.



http://moto.allegro.pl/pompa-wody-do-vw ... 49555.html
kamyki107
Berbeć
 
Posty: 17
Dołączył(a): 16 cze 2008, o 00:14
Lokalizacja: jelenia góra

Postprzez SotoM » 22 gru 2010, o 18:57

na pewno sie nigdzie o siebie nie ociera 1 o 2gi i opaski tez nie dotykają sąsiednich przewodów...??
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez kamyki107 » 22 gru 2010, o 23:18

nie ,ale zastanawiam się czy może ma coś na rzeczy ,że na nie kapie mi ropa z pompy , po za tym są koło bloku ale nie ocierają o nic . Jeżdżę sobie i nic się nie dzieję aż tu nagle ciach i płynu już nie ma.2 lata jeździłem nic sie nie działo , aż tu nagle w tamtym roku walło i tak co 2 - 3 miechy.Może te prywaciażowskie są takie słabe, bo na ori nic sie nie działo.
kamyki107
Berbeć
 
Posty: 17
Dołączył(a): 16 cze 2008, o 00:14
Lokalizacja: jelenia góra

Postprzez leopard » 22 gru 2010, o 23:50

kamyki107 napisał(a):ale zastanawiam się

ropa rozmiękcza gume ...
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Reiven » 23 gru 2010, o 19:03

Zdecydowanie od ropy pękają.
VW Power
Avatar użytkownika
Reiven
Gaduła
 
Posty: 462
Dołączył(a): 26 wrz 2008, o 10:48
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez SotoM » 23 gru 2010, o 19:06

kamyki107 napisał(a): kapie mi ropa z pompy ,
szkoda ze odrazu wszystkiego nie napisałes co zauwazyłes przy tym... to juz wiesz od czego.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez kamyki107 » 23 gru 2010, o 22:59

Ok zgadza się z tą ropą tylko czemu przez dwa lata na nie leciało i nic a teraz to co 2 - 3 miechy bum . Ropa sączy się z pompy wtryskowej, z odpowietrznika -temat znany na forum, ale mi nie przeszkadza ,straty ropy prawie żadne.Po za tym niżej też jest wąż gumowy od pompy i nie ma z nim problemu choć tez jest lekko zaropiały.Od mechaników słyszałem : 1- korek od zbiorniczka chłodzenia lub 2 zapchana chłodnica.Szczerze to w to wątpię choć nie wykluczam korka.Jeśli to faktycznie od ropy to tyłek blady bo uszczelnienie jej trochę kosztuję a sam łap nie pcham do pompy ,a na warsztatach to kroją za taką usługę że ho ho. Sam wąż kosztuje 48 zeta na razie jeżdżę na sztukówce ( mix ze wszystkich wcześniej pękniętych ) ale nie wiem jak długo.
kamyki107
Berbeć
 
Posty: 17
Dołączył(a): 16 cze 2008, o 00:14
Lokalizacja: jelenia góra

Postprzez SotoM » 24 gru 2010, o 00:39

korek - wątpię aby to przez niego. korek max 1,5bara utrzyma w układzie. 120-150bar jest jego otwarcie- czyli wypuszcza ciśnienie na zewnątrz.
co do najsłabszego punktu gdzie pojawi sie nieszczelnosc czy cos pusci ze zbyt duzego cisnienia to bedzie kanał w pompie wody.
moze te weze które sztukujesz to z jakiegos słabszego materiału sa bardziej podatnego na rozpuszczanie berzez paliwo...
moze to paliwo ci nie cieknie z pompy tylko np z samych przelewów. a ropa potrafi sie tak rozejsc ze sprawia wrarzenie nie złej usterki. nie wiem jak to jest u ciebie- przypuszczenia moje bo jasnowidzem nie jestem...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez kamyki107 » 30 gru 2010, o 22:46

Paliwo leci na pewno z odpowietrznika, natomiast węże kupuję nowe. W tej chwili jeżdżę na sztukówce, ale tak to kupuję nowe. Na razie nic się nie dzieje , nie wiem może zdążę go "oddać "do ludzi nim znowu wystrzeli.
kamyki107
Berbeć
 
Posty: 17
Dołączył(a): 16 cze 2008, o 00:14
Lokalizacja: jelenia góra


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości