Problem z silnikiem 1.9 TDI 1Z

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Problem z silnikiem 1.9 TDI 1Z

Postprzez Golfer19TDI » 12 lip 2016, o 13:37

Witam. Posiadam Golfa III z 1.9 TDI 1Z przebieg 52940 (podejrzewam że licznik się przekręcił przy 300 tyś ) i mam następujące problemy z silnikiem.
Gdy jest zimny (np jak przestoi noc) to strasznie dymi na niebiesko ( dodaję zdjęcie). Po zagrzaniu się do 70 jest już ok nie dymi na niebiesko tylko jak na diesla przystało na czarno ;)
Drugim problemem jest to że nie mogę go zapalić bez wciśnięcia pedału gazu, tzn za którymś razem załapie i zapali bez gazu, i na zimnym muszę dłużej kręcić z wciśniętym pedałem żeby zapalił
Trzecim problemem jest szarpanie przy delikatnym dodawaniu gazu(1600-2200 zakres obrotów ) a gdy wcisnę do podłogi idzie płynnie bez szarpania
Czwarty problem to po przekręceniu zapłony nie grzeją w ogóle świece i też nie wiem czy to może być spowodowane, dodam że świece sam osobiście zaraz po kupnie założyłem nowe Boscha
Ostatnim problemem związanym z silnikiem jest troszkę za duże spalanie jak na diesla ( pali 8-9 litrów w trasie :( ). Wybierałem się nim na SCP 2016 z Limanowej do Katowic na tą imprezę trasa około 300 km wyszła i spalił mi za 140 zl ropy :( Co może powodować tak duże spalanie ?
Załączniki
<
WP_20160501_004.jpg
Golfer19TDI
Czytacz
 
Posty: 36
Dołączył(a): 11 lip 2016, o 21:11
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

Problem z silnikiem 1.9 TDI 1Z

 

Re: Problem z silnikiem 1.9 TDI 1Z

Postprzez jabol01 » 12 lip 2016, o 18:03

Pierwszy, drugi i trzeci problem wskazuje na pompę wtryskową trzeba będzie regenerować albo kupić dobrą używkę a czwarty problem to najprawdo podobniej przekaźnik świec żarowych.
jabol01
Czytacz
 
Posty: 52
Dołączył(a): 10 maja 2016, o 21:27
Rocznik: 1995
Silnik: 1.9 AAZ+
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Re: Problem z silnikiem 1.9 TDI 1Z

Postprzez jabol01 » 12 lip 2016, o 18:06

a na tym stożku jak długo jeździsz??
jabol01
Czytacz
 
Posty: 52
Dołączył(a): 10 maja 2016, o 21:27
Rocznik: 1995
Silnik: 1.9 AAZ+
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Re: Problem z silnikiem 1.9 TDI 1Z

Postprzez Golfer19TDI » 12 lip 2016, o 18:56

na stożku jeździ już 2 miesiące a przejechane ma około 4-5 tysięcy na nim.
Przekaźnik w skrzynce bezpieczników po stronie kierowcy ten o numerku 102 ?
kolego a orientujesz się może ile bedzie kosztować regulacja pompy ?
Golfer19TDI
Czytacz
 
Posty: 36
Dołączył(a): 11 lip 2016, o 21:11
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

Re: Problem z silnikiem 1.9 TDI 1Z

Postprzez jabol01 » 12 lip 2016, o 19:13

102 - przekaźnik świec żarowych
103 - przekaźnik świec żarowych
104 - przekaźnik świec żarowych (bez żadnej elektroniki) takie są przekaźniki świec w vag-ach w moich stronach regeneracja pompy to koszt ok 700zł proponował bym jeszcze podjechanie do kogoś kto ma komputer i sprawdzić błędy może jakieś są. Jak masz od kogo pożyczyć sprawny przepływomierz to wepnij do siebie bo może twój wysiadł, a jeśli nie masz od kogo to ja mam mogę ci go oddać za 25zł z tym że ma urwane jedno mocowanie.
jabol01
Czytacz
 
Posty: 52
Dołączył(a): 10 maja 2016, o 21:27
Rocznik: 1995
Silnik: 1.9 AAZ+
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Re: Problem z silnikiem 1.9 TDI 1Z

Postprzez Golfer19TDI » 12 lip 2016, o 20:20

Golf był podpinany pod program VAG-COM i żadnych błędów nie wykazało związanych z pompą. Przepływomierz ten co mam teraz założony jest sprawny na 100% bo wcześniej był oryginalny filter z przepływką identyczną co teraz i golf chodził tak samo więc wydaje mi się że to nie problem przepływomierza. Muszę sprawdzić jutro te przekaźniki. Gdzieś słyszałem że to dymienie może być spowodowane tym że bierze olej ale według miarki nie ubywa ani odrobinkę, będę jutro u mechanika i spróbujemy wyregulować tą pompę i zobaczyć czy będzie coś lepiej. Kolega a miałbyś te przekaźniki w razie czego ?
Golfer19TDI
Czytacz
 
Posty: 36
Dołączył(a): 11 lip 2016, o 21:11
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

Re: Problem z silnikiem 1.9 TDI 1Z

Postprzez jabol01 » 12 lip 2016, o 20:32

Mam 103. pompy za bardzo nie wyregulujesz bo masz elektroniczną już tylko może ci ustawić kąt wtrysku. Jeśli możesz to zrób zdjęcie pompy żeby było widać jak jest ustawiona względem silnika.
jabol01
Czytacz
 
Posty: 52
Dołączył(a): 10 maja 2016, o 21:27
Rocznik: 1995
Silnik: 1.9 AAZ+
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Re: Problem z silnikiem 1.9 TDI 1Z

Postprzez Golfer19TDI » 12 lip 2016, o 21:24

Na tą chwilę posiadam takie zdjęcia. Dokładniejsze zrobię jutro jeśli będzie trzeba
Załączniki
<
IMG_0336.JPG
<
IMG_0332.JPG
<
IMG_0331.JPG
Golfer19TDI
Czytacz
 
Posty: 36
Dołączył(a): 11 lip 2016, o 21:11
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

Re: Problem z silnikiem 1.9 TDI 1Z

Postprzez jabol01 » 13 lip 2016, o 10:30

Jak możesz to zrób zdjęcie od boku
jabol01
Czytacz
 
Posty: 52
Dołączył(a): 10 maja 2016, o 21:27
Rocznik: 1995
Silnik: 1.9 AAZ+
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Re: Problem z silnikiem 1.9 TDI 1Z

Postprzez Golfer19TDI » 13 lip 2016, o 11:03

czy takie zdjęcia mogą byc ?
Załączniki
<
IMG_0352.JPG
<
IMG_0351.JPG
<
IMG_0349.JPG
<
IMG_0348.JPG
<
IMG_0347.JPG
Golfer19TDI
Czytacz
 
Posty: 36
Dołączył(a): 11 lip 2016, o 21:11
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

Re: Problem z silnikiem 1.9 TDI 1Z

Postprzez jabol01 » 13 lip 2016, o 12:38

teoretycznie pompę masz dobrze ustawioną ale najlepiej to kąt wtrysku u ciebie sprawdzić vagiem cgyba że już to robiłeś i jest ok (jeśli nie to-aby sprawdzić czy mamy prawidłowy kąt wtrysku podłączamy interfejs do auta, uruchamiamy program diagnostyczny:
np. VAG-COM -> Engine -> Measure Settings -> grupa 000 Później przełączamy na Basic Settings i tam obserwujemy drugą pozycje od lewej, jeśli wartość wacha się pomiędzy 049-051 mamy wzorcowo ustawiony kąt, kilka stopni w jedną czy druga strony nie wpływa znacząco, ale gdy kąt jest powiedzmy 20 czy niżej warto go ustawić. jeśli będzie ok to pompa do regeneracji. A tu masz cały temat jak ustawia się kąt wtrysku http://www.turbo-diesel.pl/zrob_to_sam/25/
jabol01
Czytacz
 
Posty: 52
Dołączył(a): 10 maja 2016, o 21:27
Rocznik: 1995
Silnik: 1.9 AAZ+
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Re: Problem z silnikiem 1.9 TDI 1Z

Postprzez Golfer19TDI » 13 lip 2016, o 12:54

dokładnie tak robiłem jak opisuję na forum turbo-diesel.pl i odczyt z vaga miałem 59 wiec myślę że do przyjęcia jest jeszcze, regeneracja pompy to kosmiczne pieniążki :( chciałbym tego uniknąć jesli jest jaki "domowy sposób" na polepszenie palenia i zmniejszenie niebieskiego dymu na zimnym silniku
dodam ze jak tak pracuje rano na wolnych widze po wskaźniku paliwa jak ubywa i to mnie tez nie pokoi bo jak na słowa uzytkowników TDI mój egzemplarz pali wiecej niz głosi legenda.
Kolego powiedz jak mogę sprawdzić czy te przekazniki mam dobre?
Bo jedni mówią że pod maską ma być jeszcze jakiś przekaźnik a drudzy że nie i teraz pytanie komu wierzyć ? :(
Golfer19TDI
Czytacz
 
Posty: 36
Dołączył(a): 11 lip 2016, o 21:11
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości