Problem z silnikiem 1,9 TDI 90KM 1Z

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Postprzez respekt » 17 sty 2010, o 16:48

Witam wszystkich, od pewnego czasu mam taki problem. W wakacje wymieniłem filtry i olej, i dzień po wymianie zaczęło mi szarpać autem. Gdy tylko samochód łapał 2000 obr zaczynał szarpać. Byłem u trzech osób które posiadają VAG'a. Pierwsza osoba sprawdzała tylko samochód na postoju przy włączonym silniku, niby przepływomierz coś dawał o połowę mniej powietrza niż powinien (nie znam się więc pisze to co mówił). Dla pewności pojechałem do drugiej osoby która powiedziała mi że na pewno przyczyna jest w filtrze paliwa, a konkretnie w zaworku zwrotnym. Jako że dwie osoby sprawdzały i każdy powiedział coś innego postanowiłem się wybrać do trzeciej osoby która zajmuje się CHIP Tuningiem, Sprawdził podczas jazdy, czyli logi dynamiczne i wyszło że jeździ Golf jak 80KM. Powiedział że rozrząd przeskoczył i że kąt jest opóźniony. Trzy osoby każda coś innego, pomyślałem że sprawdzę ten zaworek. Kupiłem nowy, założyłem i szarpać przestało, ale jak pełnej mocy nie miał tak nie ma dalej. Okazało się że miejsce z którego się wypuszcza nieczystości z filtra było odkręcone przez co się zapowietrzał. Poprawiłem wszystko, problem zniknął z szarpaniem, ale zostało dalej brak pełnej mocy. Ostatnio jakoś zaczęło już bardziej jej brakować. Po przejechaniu się po mieście na luzie gdy dodaję powoli gazu wskaźnik obrotomierza zatrzymuje się na 1500 obr i zaczyna spadać, a gaz mogę sobie wcisnąć do końca, a wskaźnik i tak się nie podniesie, dopiero jak puszczę gaz i jeszcze raz przygazuję jest normalnie, ale nie zawsze się to zdarza. Ostatnio jechałem za wrocław, i postanowiłem przeczyścić katalizator, więc była ostrzejsza jazda, 1,2,3 na tych biegach przyspieszenie jest nawet dobre, ale na 4 już tego przyspieszenia się nie odczuwa, nie mówiąc o 5 biegu gdzie bardzo wolno się rozpędza a do tego przy 130km/h nagle czuć spadek mocy (tak jakby przechodził na