Problem z silnikiem 1,9 TDI 90KM 1Z

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Problem z silnikiem 1,9 TDI 90KM 1Z

Postprzez respekt » 17 sty 2010, o 16:48

Witam wszystkich, od pewnego czasu mam taki problem. W wakacje wymieniłem filtry i olej, i dzień po wymianie zaczęło mi szarpać autem. Gdy tylko samochód łapał 2000 obr zaczynał szarpać. Byłem u trzech osób które posiadają VAG'a. Pierwsza osoba sprawdzała tylko samochód na postoju przy włączonym silniku, niby przepływomierz coś dawał o połowę mniej powietrza niż powinien (nie znam się więc pisze to co mówił). Dla pewności pojechałem do drugiej osoby która powiedziała mi że na pewno przyczyna jest w filtrze paliwa, a konkretnie w zaworku zwrotnym. Jako że dwie osoby sprawdzały i każdy powiedział coś innego postanowiłem się wybrać do trzeciej osoby która zajmuje się CHIP Tuningiem, Sprawdził podczas jazdy, czyli logi dynamiczne i wyszło że jeździ Golf jak 80KM. Powiedział że rozrząd przeskoczył i że kąt jest opóźniony. Trzy osoby każda coś innego, pomyślałem że sprawdzę ten zaworek. Kupiłem nowy, założyłem i szarpać przestało, ale jak pełnej mocy nie miał tak nie ma dalej. Okazało się że miejsce z którego się wypuszcza nieczystości z filtra było odkręcone przez co się zapowietrzał. Poprawiłem wszystko, problem zniknął z szarpaniem, ale zostało dalej brak pełnej mocy. Ostatnio jakoś zaczęło już bardziej jej brakować. Po przejechaniu się po mieście na luzie gdy dodaję powoli gazu wskaźnik obrotomierza zatrzymuje się na 1500 obr i zaczyna spadać, a gaz mogę sobie wcisnąć do końca, a wskaźnik i tak się nie podniesie, dopiero jak puszczę gaz i jeszcze raz przygazuję jest normalnie, ale nie zawsze się to zdarza. Ostatnio jechałem za wrocław, i postanowiłem przeczyścić katalizator, więc była ostrzejsza jazda, 1,2,3 na tych biegach przyspieszenie jest nawet dobre, ale na 4 już tego przyspieszenia się nie odczuwa, nie mówiąc o 5 biegu gdzie bardzo wolno się rozpędza a do tego przy 130km/h nagle czuć spadek mocy (tak jakby przechodził na tryb awaryjny) i auto nie chce nic więcej jechać. Brak mocy mam już od dłuższego czasu. Co ciekawe jest jeszcze to że gdy obrotomierz łapie 2000 słyszać głośny szum powietrza. Pomyślałem że może gdzieś się zrobiła dziura w rurach od IC ale mniej więcej obejrzałem i nic nie widzę. Jak myślicie co to może być? Turbina, n75, zawór przy turbinie, filtry, przepływomierz? Wiem że bez diagnozy komputerem można tylko domyślać się co to może być, więc niedługo jadę podłączyć auto pod komputer i sprawdzić co jest nie tak. Ale może ktoś miał taki problem, i doradzi na co zwrócić uwagę pod maską, bo może tylko coś się poluzowało i obejdzie się bez jazdy po mechanikach. Auto na mrozie pali bez problemu, chodzi równo, jedyne co po odpaleniu na większych minusach przez 3 sekundy ma obroty z 1100 - 1200 ale zaraz przechodzi i jest wszystko ok. Świece zmieniłem na BOSCH.

Tutaj filmik na którym widać zawieszenie się wskaźnika obrotomierza. (gaz cały czas wciskany, a wskaźnik spada).

http://img94.imageshack.us/img94/2825/v ... 300001.mp4

Może jest ktoś z Wrocławia albo okolic co posiada taki sam silnik, żeby można było przełożyć rzeczy i sprawdzić czy będzie lepiej czy nie.

Pozdrawiam i dziękuje za pomoc.
Avatar użytkownika
respekt
Members
 
Posty: 374
Dołączył(a): 7 wrz 2009, o 13:30
Lokalizacja: Wrocław/Trzebnica
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Problem z silnikiem 1,9 TDI 90KM 1Z

 

Postprzez Golfik1986 » 17 sty 2010, o 17:16

ja bym stawial na n75 tesh go wyczyscilem i byl loozik ale teraz pojawil sie problem jade na 5 biegu obroty mam male predkosc gdzies troche ponad 60 kiedys dynamicznie nacisnalem gaz i sie odpychal a teraz zaczyna szarpac odpuszcze gaz znow wdusze i idzie ladnie. pojechalem do majstra pompiarza i stwierdzil ze nastawnik na pompie jest do czyszczenia
JAK RYCERZE ZAWSZE BRONIMY HONORU {Z}
Avatar użytkownika
Golfik1986
Ekspert
 
Posty: 1325
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 20:54
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez respekt » 17 sty 2010, o 17:18

Golfik1986, a jak go wyczyściłeś? Ściągnąłeś wtyczkę, przeczyściłeś i założyłeś? Można psiknąć we wtyczkę WD-40?
Avatar użytkownika
respekt
Members
 
Posty: 374
Dołączył(a): 7 wrz 2009, o 13:30
Lokalizacja: Wrocław/Trzebnica
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Golfik1986 » 17 sty 2010, o 17:28

JAK RYCERZE ZAWSZE BRONIMY HONORU {Z}
Avatar użytkownika
Golfik1986
Ekspert
 
Posty: 1325
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 20:54
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Snejk18 » 17 sty 2010, o 17:32

Upewnij się i napisz, jakie konkretnie błędy Ci pokazało na VAGu. Zaworek N75 w 1Z-cie jest nierozbieralny, jak się popsuje, to odrazu się go wymienia.

Jak będziesz miał listę błędów, to ją tu wklej, wtedy będziemy mogli Ci pomóc. Po samych objawach, to może być wszystko co wymieniłeś, a równie dobrze jeszcze co innego. Bez wykazu błędów, ani rusz.
Avatar użytkownika
Snejk18
Fanatyk
 
Posty: 1105
Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 22:19
Lokalizacja: Nasielsk

Postprzez Golfik1986 » 17 sty 2010, o 17:34

sory puscilem porade od afna ja ogolnie czyscilem go sprezonym powietrzem i napsiakalem w niego wd40 bo strasznie mi cykal z rana w te mrozy
JAK RYCERZE ZAWSZE BRONIMY HONORU {Z}
Avatar użytkownika
Golfik1986
Ekspert
 
Posty: 1325
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 20:54
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez respekt » 17 sty 2010, o 17:37

A jak np. połączę wężyk czerwony z niebieskim od n75 i się przejade. Gdzieś czytałem że jeśli nie odetnie i będzie jechał normalnie to zaworek, a jak odetnie to wężyki. Nic się nie stanie jak sprawdzę w ten sposób?
Avatar użytkownika
respekt
Members
 
Posty: 374
Dołączył(a): 7 wrz 2009, o 13:30
Lokalizacja: Wrocław/Trzebnica
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Golfik1986 » 17 sty 2010, o 17:39

tu dokladnie: N75 mozna sprawdzic tak zdiac przewody z zaworka i gdy silnik nie jest uruchomniony to dmuchajac w dolny kruciec to powiertze powinno wychodzic bocznym tóry idzie do geuszki ktora steruje zaworem a na uruchomionym silniku na biegu jalowym dmuchajc w dolny powietrze powinno uchodzic górnym wyjsciem które idzie do filtra czyli jak masz napiecie na zaworze 12V to on nie puszcza cisnienia na gruszke ktora porusza zawór tylko idzie do filtra powietrza zas przy nadcisnieniu napiecie jest odcinane na zaworze N75 który przelancza na króciec boczny z którego nadicisnieni idzie do gruszki która porusza sztanga a ta porusza zawór i spalinki uciekaja :mrgreen: a najpierw sprawdz omomierzem zawór n75 <piwo>

[ Dodano: 2010-01-17, 16:48 ]
ale mysle ze latwiejsza opcja bedzie podmienic od kogos kto ma 1z i sprawa zalatwiona
JAK RYCERZE ZAWSZE BRONIMY HONORU {Z}
Avatar użytkownika
Golfik1986
Ekspert
 
Posty: 1325
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 20:54
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez respekt » 17 sty 2010, o 17:54

no szukam też kogoś kto jest w mojej okolicy z 1z
Avatar użytkownika
respekt
Members
 
Posty: 374
Dołączył(a): 7 wrz 2009, o 13:30
Lokalizacja: Wrocław/Trzebnica
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Golfik1986 » 17 sty 2010, o 17:56

troche daleko bo bym ci pomogl :-P ale mysle ze jak go wyczyscisz to mu nie zaszkodzi. a nowy kosztuje 160zl troche duzo ;-)
JAK RYCERZE ZAWSZE BRONIMY HONORU {Z}
Avatar użytkownika
Golfik1986
Ekspert
 
Posty: 1325
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 20:54
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez respekt » 17 sty 2010, o 18:25

No to w weekend wpadam do garażu, sprawdzam go VAG'iem i zobaczę ten zawór. Może uda się go naprawiać ;)
Avatar użytkownika
respekt
Members
 
Posty: 374
Dołączył(a): 7 wrz 2009, o 13:30
Lokalizacja: Wrocław/Trzebnica
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Snejk18 » 17 sty 2010, o 19:19

Golfik1986 napisał(a):nowy kosztuje 160zl troche duzo ;-)

lekko przesadziłeś :p

http://moto.allegro.pl/item874905513_za ... rburg.html

aha, jak byś kupował, to tylko Pierburga, taki siedzi oryginalnie. Niby można dostać tańsze podróby, ale kilkunastozłotowa różnica w cenie, nie jest warta utraty jakości.
Avatar użytkownika
Snejk18
Fanatyk
 
Posty: 1105
Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 22:19
Lokalizacja: Nasielsk

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości