Problem z silnikiem

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Problem z silnikiem

Postprzez krazil » 26 sty 2009, o 10:46

Problem jest tego rodzaju: Rano, lub po kilkugodzinnym postoju, silnik zanim zapali to trochę się ''zastanawia''. Trzeba pokręcić kilka sekund. W końcu załapie, ale słychać wyraźnie, że ''przebiera'' w cylindrach przez kilka sekund. Nie ma znaczenia czy jest duży mróz, czy dodatnie temperatury. Za każdym razem tak samo odpala. Dodatkowo w zakresie 1200 - 1600 obr./min ma tendencje do dymienia na biało - niebieski kolor niezależnie od temp. silnika. Słychać wtedy również wypadanie niektórych zapłonów. Kumpel robił test wersją demo VAGa i nic szczególnego nie wyszło. Oprócz 10-cio krotnie za wysokiej wartości w polu EGR (ok 3850) nic nie wykazał. Po rozgrzaniu, przy około 4000 obr/min silnik nagle stracił obroty, zaczął pracować przez jakiś czas na dwa (chyba) cylindry, po czym zgasł. Zaznaczam, że chmury, to puszcza konkretne. Auto jest bardzo ''żywe'', lecz czasem mam wrażenie, że się zamula. Okresowo traci w jakiś sposób moc. W zasadzie to traci moc na dwa sposoby: czasem jest wyraźnie słabsze, lecz płynnie przyspiesza w całym zakresie obrotów, czasem natomiast traci przyspieszenie zupełnie, szczególnie przy większych podjazdach - w tym przypadku podejrzewam N75. Zanim pojadę do jakiegoś znachora, podpowiedzcie proszę od czego zacząć i co to może być. Co podejrzewacie?

Aha... nie wiem czy to istotne ale prąd pobierany przez rozrusznik to ok. 650A. Chyba dużo za dużo....
krazil
Czytacz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 17 lis 2008, o 09:25
Lokalizacja: kielce

Problem z silnikiem

 

Postprzez leopard » 26 sty 2009, o 11:21

masz VAG'a daj logi z
01->08->001
01->08->013
01->08->004
01->08->007
bieg jałowy na ciepłym silniku (minimum 80'C)
---------------------------------------------------------------
01->08->003
01->08->008
01->08->011
pod obciązeniem - 4ty bieg - pedał gazu w podłodze - rozpędzaj auto od 1800 obr/min do 4000 obr/min
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez krazil » 26 sty 2009, o 13:38

Ok. Przy najbliższej okazji zrobię te logi.

Aha... Planuję w tym tygodniu zmienić olej. Jeżdżę na mobilu półsyntetyku. Z kim bym nie gadał to stanowczo odradza. Każą zalać mineralny. Niby wiem, że przy około 270 tys pasuje zalać 15W40 ale czy ten półsyntetyk naprawdę mu zaszkodzi?
krazil
Czytacz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 17 lis 2008, o 09:25
Lokalizacja: kielce

Postprzez leopard » 26 sty 2009, o 21:50

krazil napisał(a): Każą zalać mineralny

absolutnie nie ... i nie słuchaj takich pierdół ... lej pół-syntetyk tak jak miałeś do tej pory (firmę sam wybierz )
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości