Problem z TD

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Problem z TD

Postprzez mazi30 » 23 maja 2009, o 21:04

Witam!
Ostatnio wymieniłem świeczki bo chciałem poprawić rozruch samochodu. Po przejechaniu 100 km prędkością ok 100-130 stanęłem na cpn na 7 minut, gdy zaczęłem go odpalać strasznie ciężko kręcił jakby nie miał zapalić, ledwo go zapaliłem, dodam akumulator jest nowy! Jak jest zimny pali mniej więcej dobrze, jak ciepły muszę dłużej pokręcić i wyciągnąć czasami przyśpieszać. Co jest nie tak??? Może to być wina rozrusznika??

[ Dodano: 2009-05-24, 11:48 ]
pomocy panowie
Moje dwie miłości!!!
Zapraszam do mnie
http://www.golf3.pl/topics2/golf-by-maz ... 45a1#86099
Avatar użytkownika
mazi30
Czytacz
 
Posty: 126
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 16:42
Lokalizacja: Nowogard

Problem z TD

 

Postprzez morsdicti » 24 maja 2009, o 20:52

Rozrusznik raczej nie ale pompa już bardziej pewne :) Jak pomaga zmienienie kąta zapłonu (przyspieszacz) i wtedy pali ... to sprawdź ciśnienie na wtryskach jak jest dobre to w takim silniku innego wyjścia nie ma jak pompa ... stara nieszczelna może do regeneracji może do wyrzucenia. A to że masz wrażenie, że na ciepłym silniku rozrusznik gorzej działa to moim zdaniem po prostu większy opór przy rozgrzanych tłokach (większe tarcie w większym cieple, chyba tak na fizyce mnie uczyli he). Sprawdź pompe. W nowszych konstrukcjach można szukać przyczyn w elektronice ale w takim silniku jak Twój wątpie .... może ktoś jeszcze się wypowie i potwierdzi moją tezę to wtedy tak jak pisałem ... pompa zaniemogła :)
morsdicti
Members
 
Posty: 625
Dołączył(a): 1 lis 2008, o 23:55
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez SotoM » 24 maja 2009, o 22:35

pojedź na regulacje kąta początku wtrysku...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez michal55yh » 12 mar 2011, o 18:49

Szukałem na forum ale nic nie znalazłem, albo znalazłem ale o tym nie wiem nawet. Tak więc po kolei. Niedawno kupiłem Golfa 1.9TD z 93 roku. Wiedziałem że nie miał ładowania, że aku walnięte (przy okazji nie działał obrotomierz i świeciła się kontrolka oleju). Zrobiłem alternator, aku wymienione, ładowanie dobre, trzyma prąd. Obrotomierz zaczął na wyższych obrotach wskazywać jakieś wartości, później znów opada. Od początku także miał problemy z odpaleniem po dłuższym postoju (długo kręcił a jak odpalił - trzeba było dodawać mu gazu - to puszczał białe bąki i po chwili przestawał kopcić). Wymieniłem parę dni temu rozrząd (firmy LUK) oraz olej wraz z filtrem. Po wymianie auto paliło, również z problemem. Ale dziś po postoju (ok 15 godzin) nie chciał w ogóle zapalić. Kręcił, kręcił i nic. Wymieniłem filtr paliwa (oczywiście zalałem go paliwem), bo wyglądał na stary i nie miałem pewności czy w przewodach jest paliwo, ale dalej nie chciał odpalić, kręcił i nic... Dopiero na pych zapalił. Po tym odpaleniu za każdym razem odpala, ale mam wrażenie jakby rozrusznik troszkę słabo kręcił, i nie odpala na dotyk tylko chwilkę kręci. Zapewne po dłuższym postoju znów będą problemy z odpaleniem. Świece teoretycznie grzeją. Od czego zacząć? Pozdrawiam wszystkich!
michal55yh
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 21 lut 2011, o 11:12
Lokalizacja: Bolesławiec

Postprzez garas1 » 12 mar 2011, o 19:48

Świece teoretycznie grzeją

Po czy czym stwierdzasz ??
Avatar użytkownika
garas1
Gaduła
 
Posty: 721
Dołączył(a): 29 wrz 2008, o 20:02
Lokalizacja: Węgliniec

Postprzez michal55yh » 12 mar 2011, o 20:30

Opierałem się na kontrolce (tak jak to ma miejsce w MB). A że nie jestem pewien, dlatego napisałem "teoretycznie". W poniedziałek podskoczę gdzieś, aby ktoś to zobaczył lub wymienił, bo sam nie dam chyba rady wymienić ich...
michal55yh
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 21 lut 2011, o 11:12
Lokalizacja: Bolesławiec

Postprzez garas1 » 13 mar 2011, o 10:07

a nie lepiej wykręcić świeczki i podłączyć pod aku i zobaczyć czy grzeją ;-)
Avatar użytkownika
garas1
Gaduła
 
Posty: 721
Dołączył(a): 29 wrz 2008, o 20:02
Lokalizacja: Węgliniec

Postprzez polliv » 13 mar 2011, o 11:05

jak zmieniałeś rozrząd to było ruszane koło na wale?

proponuje sprawdzić klin na wale i to jak najszybciej, te objawy są mi znane i uwierz kończą się bardzo źle.
you can't always get what you want
>>mój GTD>>
Avatar użytkownika
polliv
Badacz tematu
 
Posty: 351
Dołączył(a): 24 kwi 2008, o 20:07
Lokalizacja: być, doką zmierzać...

Postprzez michal55yh » 13 mar 2011, o 14:32

Czy było ruszane koło na wale to nie wiem. Oddałem mechanikowi wymianę... Nic nie wskazywało na klin podczas pracy silnika. Przyspieszenie także takie jakie winno być. Tylko problem z rozruchem jak zimny... Jak ma jakąś temp to jeszcze jako tako odpali a jak się wystudzi to koniec, nie odpala. I dziś właśnie znów problem. Wystudził się i nie zapali. Obstawiam świece, oby to one były.

[ Dodano: 2011-03-16, 18:14 ]
Problem rozwiązany, wszystkie świece były spalone. Wymienione na Febi. Pali na dotyk, bez najmniejszych problemów.
michal55yh
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 21 lut 2011, o 11:12
Lokalizacja: Bolesławiec


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości