Problem z temperaturą - przegrzewa się silnik

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Problem z temperaturą - przegrzewa się silnik

Postprzez brzoza » 29 lip 2008, o 21:22

Witam
W tym temacie było już sporo na forum ale nie znalazłem podobnego problemu jak u mnie.
Mam golfa III 1,9 TD i straszne problemy z temperaturą. Samochód przegrzewa się prawie zawsze. Zimą miałem problem bo temperatura nigdy się nie podnosiła z minimum. Wymieniłem wtedy termostat i płyn przy okazji, samochód zaczął się rozgrzewać do 80-85st. Teraz mam znowu problem w drugą stronę. Samochód grzeje się bardzo mocno: w korkach do około 100-105st. , a na trasie, jeżeli jadę szybciej niż 120km/h to temperatura skacze do 95st. Jeżeli trochę przycisnę i rozpędzę się do 150km/h do odrazu mam 100st.
Co to może być? Pół roku temu wymieniłem termostat i płyn. Czy może to być pompa wody (czy to prawda że powinno się ją wymieniać przy każdej wymianie paska rozrządu?), druga sprawa to czy może to być wina starej i pozapychanej chłodnicy? A może czujnik temperatury? Wentylatory włączają się chyba przy 115st.
Pomocy :)
brzoza
Berbeć
 
Posty: 12
Dołączył(a): 4 maja 2008, o 18:52
Lokalizacja: Mysłowice

Problem z temperaturą - przegrzewa się silnik

 

Postprzez mflisek » 29 lip 2008, o 23:22

z mojego niewielkiego doswiadczenia wiem ze jesli jedziesz po trasie z wieksza predkoscia a temperatura wciaz rosnie to najprawdopodobniej masz zamulona chlodnice !! a poza tym teoretycznie na w czasie dluzszej jazdy np na trasie ped powietrza powinien ci schlodzic plyn wiec wentylator nie musi sie wlaczyc ! pzdr
mflisek
Berbeć
 
Posty: 1
Dołączył(a): 29 lip 2008, o 23:18
Lokalizacja: warszawa

Postprzez SotoM » 30 lip 2008, o 00:30

a ja sadze ze to wina termostatu. mimo ze go wymieniłes pół roku temu. on moze sie delikatnie uchylać i jest mały obieg ale nie odpowiedni aby chłodnica miała taką temperaturę aby czujnik dał sygnał aby włączyć wentyla... wiec ja twierdze tak. choć chłodnicę tez mozna podejrzewać.
BEZ OBRAZY dla wszystkich...w pracy miałem walkę z układem chłodzenia tylko ze w oplu :roll: astrze. - temperatura skakała do czerwonego i dopiero włączał sie wentyl i to nie zawsze. woda wrzała az czuć było dotykając co kolwek przy komorze silnika. wymieniłem włącznik wentylatora . czujnik podajacy temp.na zegr. dalej wrzało. podłączyłem wentylator na krutko dalej nic...wrze .sprawdziłem chłodnice czy nie zapchana - obieg pikampelek, a wąż od termostatu gorący wiec oczywiście termostat- dooobryyy... potem dobrałem sie do pompy wody - gicio. wieć co...?? wyjołem termostat i wrzuciłem go do wrzącej wody efekt -otworzył sie ale na milimetr - wymieniłem termostat - efekt, wentyl zaczoł sie włanczać przy 97st. dziekuje... a i termostat panstwu wymieniano 10000km temu razem z rozrządem.długo pojeździł nie...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez robi » 6 wrz 2008, o 21:45

to nie koniecznie jest wina termostatu moze byc to wina uszczelki pod glowica wiem to na wlasnym przykladzie
Dobry traktor nie jest zły
robi
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 6 wrz 2008, o 21:13
Lokalizacja: prudnik

Postprzez robercik » 8 wrz 2008, o 18:58

to moze byc wina termostatu,czasem badziewie sie kupi,wymien go nieduzy wydatek, a jak to nie pomoze, to wyjmuj chlodnice i plukaj ja przedmuchaj powietrzem zeberka moze to pomoze
robercik
Badacz tematu
 
Posty: 313
Dołączył(a): 23 sie 2008, o 19:06
Lokalizacja: łuków

Postprzez Tomas21 » 17 wrz 2008, o 20:44

ja mam podobny problem i sadze ze to jest termostat. Mi w korku skacze do 105st a wentylator ani drgnie.
Tomas21
Czytacz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 31 sty 2008, o 13:59
Lokalizacja: Łukta

Postprzez Adam20 » 17 wrz 2008, o 20:47

sprawdźcie czujnik on może być uszkodzony i wentylator się niewłączy
Avatar użytkownika
Adam20
Czytacz
 
Posty: 83
Dołączył(a): 16 sie 2007, o 21:39
Lokalizacja: Wodzisław Śl

Postprzez KaTe » 19 wrz 2008, o 13:42

masz ten problem od tamtej zimy i jeszcze nic z tym nie zrobiłeś :-o

Miałam ten sam problem, z tym że u mnie silnik brał wode i musiałam cały czas dolewać :P tak jak mówisz w korku od razu 105 st :/ było to spowodowane wadliwą uszczelka pod głowicą. Po wymianie problem nie zniknął, dalej temperatura rosła jak nienormalna. Okazało się że pompa wody jest do wymiany, przy okazji wymieniałam termostat. Czujnik wentylatora najprawdopodobniej był w porządku, jak mi to tłumaczył kolega czujnik ten pobiera temperature z głowicy, do której przez wadliwą pompe nie dochodziła woda, ale jak to mówia dmucha się na zimne więc i czujnik poszedł do wymiany. Teraz wszystko smiga jak nalezy poza jedna rzecza ;) Przez to ze kilka razy zagotowała sie woda czujnik który jest odpowiedzialny za pokazywanie temperatury na kokpicie lekko przekłamuje (podobno jest to typowe). Pokazuje mniej niz jest w rzeczywistości. Czujnik ten znajduje sie w tym grubym przewodzie który odchodzi od zbornika wyrównawczego, niby mozna wymienić, ale jesli wentylatorki śmigają tak jak trzeba (bo maja swój czujnik) to nie widze potrzeby. Czasami dla pewności sprawdzam czy nie ejst gorący.

Podkreslam że kompletnie nie znam się na samochodach (pewnie widać to z mojej wypowiedzi), mówie tylko jak było u mnie :) pozdrawiam
KaTe
Berbeć
 
Posty: 1
Dołączył(a): 19 wrz 2008, o 13:24
Lokalizacja: Bytom


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości

cron