Problem Z temperaturą silnika i płynem

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Problem Z temperaturą silnika i płynem

Postprzez GrzesiekBRK » 12 mar 2013, o 10:06

Witam. Moja opowieść wygląda tak. Niekiedy mój TD łapał temp powyżej 90 C około dwóch miesięcy temu złapał prawie 100 ale szybko zgoniło do 90 C . Wczoraj podczas trasy 100 km po przejechaniu już około 30 km temp wskoczyła na poziom 98 C i tak musiałem odbyć podróż. Kupiłem nowy termostat koszt 25 zł . Wymieniony jak należy wszystko dobrze poskładane , podczas pierwszego odpalenia tak jak wyczytałem wentylator ustawiłem na max ciepło i na 4 poziom by układ się odpowietrzył temp rosła i rosła układ się odpowietrzał w samochodzie ciepło płyn uzupełniany a temp 100 C . Wąż górny ciepły a na dole zimny. Przy okazji wywaliło też trochę płynu zbiorniczkiem. Wymieniłem w sklepie na nowy termostat znów wszystkie czynności tak samo . Niby po odpowietrzeniu i dolaniu płynu temp utrzymywała się na 85 C lecz po przejechaniu się na krótkim odcinku znów temp wzrosła tym razem tak na 95 - 98 C . Znów został wyrzucony płyn przez zbiorniczek. Po uzupełnieniu braków przejechałem się nim na dłuższą trasę i temp 95 cały czas się utrzymywała. Czy to może być wina korka lub nieszczelnego zbiorniczka wyrównawczego ? Bo gdzieś bokiem za takim plastikiem G11 wyrzucało płyn lub przez korek centralnie. Lub czy to jest wina dwóch rzeczy tego korka i zbiorniczka bo układ nie może mieć takiego ciśnienia jak powinien. ?
GrzesiekBRK
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 17 maja 2011, o 22:05
Lokalizacja: Łosice

Problem Z temperaturą silnika i płynem

 

Postprzez Piaggio » 12 mar 2013, o 15:56

Rzecz pierwsza i podstawowa- włącza sie wentylator? bo przy takiej tem, juz powienien, byc może czujnik w chłodnicy szwankuje, więc spradz go na krótko! co do termostatu- sa one tak zbudowane że zazwyczaj jezeli szwankuja to sie nie zamykaja i silnik nie nagrzewa sie do optymalnej temperatury, no ale roznie bywa, u Ciebie mże sie nie otwierac, najłatwiej jest wsadzić go do garnuszka z woda i gotować, więc jeżeli bedziesz juz mial pewność że termostat działa (otwiera sie i zamyka), wentylator rownież kręci a pomomo tego temp nadal jest wysoka i wywala płyn, to nie chce Cie starszyć ale prawdopodobnie poszal uszczelka pod głowicą
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1893
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Postprzez GrzesiekBRK » 12 mar 2013, o 18:06

A jak sprawdzić ten wentylator na krótko :?:
GrzesiekBRK
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 17 maja 2011, o 22:05
Lokalizacja: Łosice

Postprzez Piaggio » 12 mar 2013, o 19:25

W chłodnicy masz czujnik, jeśli ma 3 kable to łącz czerwony z czerwono-białym lub czerwono żółtym. Wentylator powinien zaskoczyć przy obu mostkach.
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1893
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Postprzez jakubek » 12 mar 2013, o 20:13

Podłączę się pod temat :D
Kupiłem nie dawno golfa 3 (auto z rodziny) i jakieś 1000 km temu była robiona uszczelka pod głowicą dodatkowo wymieniony został termostat i czujnik w chłodnicy wszystko ładnie pięknie robione w warsztacie wysokiej renomy. Ale auto dogrzewa się do 80 stopni i załącza się wentylator :szok: Czego to może być wina ? Stan płynu jest ok nowy termostat i czujnik a tu lipa. Dodam tylko, że czujnik jest firmy TOPRAN :-|
jakubek
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 9 mar 2013, o 21:47
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Paweu » 12 mar 2013, o 20:24

Jakiej firmy termostat?
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez Piaggio » 12 mar 2013, o 20:46

jakubek najprawdopodobniej czujnik w chlodnicy Ci szwankuje
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1893
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Postprzez jakubek » 12 mar 2013, o 21:19

Nie wiem dokładnie jakiej firmy termostat ale czujnik chłodnicy też jest nowy i może szwankować ? Chociaż TOPRAN więc nie wiadomo czego się po tym spodziewać :D
jakubek
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 9 mar 2013, o 21:47
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez siti07 » 12 mar 2013, o 22:57

a sprawdźcie sobie korek zbiorniczka płynu chłodniczego :)
Avatar użytkownika
siti07
Badacz tematu
 
Posty: 164
Dołączył(a): 1 paź 2008, o 23:20
Lokalizacja: Krosno

Postprzez jakubek » 12 mar 2013, o 23:43

siti07 napisał(a):a sprawdźcie sobie korek zbiorniczka płynu chłodniczego :)

Raczej jak wentylator chłodnicy włącza mi się przy 80 stopniach to korek nic nie będzie miał z tym wspólnego no chyba, że się mylę. A tak po za tym korek jest ok.
jakubek
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 9 mar 2013, o 21:47
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez siti07 » 13 mar 2013, o 00:07

a widzisz nie doczytałem dokładnie :P a może masz czujnik temperatury płynu zły?? bo są chyba rożne rodzaje na różne temp i różnią się kolorem... czujnik też możesz sprawdzić omomierzem i w autodacie znajdziesz wartości jakie ma mieć przy jakich temperaturach.
Avatar użytkownika
siti07
Badacz tematu
 
Posty: 164
Dołączył(a): 1 paź 2008, o 23:20
Lokalizacja: Krosno


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot], Google [Bot] i 18 gości