Problem z temperaturą.

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

temp

Postprzez din » 1 sty 2011, o 13:55

Mi jak jest zimno na dowrzu silnik nagrzewa sie na vagu do 80 stopni(jazda miejska), na zegarach pokazuje 90. Myslalem ze cos jest nie tak i wymienilem termostat(sprawdzony w garku z woda - otwarcie 92) potem czujnik - sprawdzony. Po prostu ten silnik tak ma i zima nagrzewa sie przy normalnej eksploatacji do 80 stopni. Latem jak jest gorąco łapie większe temp ale wtedy sie zalacza wiatrak i zbija. Na szczęscie mam u siebie dogrzewacz cieczy chlodzacej dzieki czemu silnik sie szybciej nagrzewa.
din ;))))
din
Badacz tematu
 
Posty: 159
Dołączył(a): 16 paź 2009, o 14:39
Lokalizacja: Gdynia

temp

 

Postprzez SotoM » 1 sty 2011, o 14:54

ten twój dogrzewacz o którym myslisz to chyba mówisz o króccu wodnym z 3ma swiecemi zarowymi - myslisz ze to działa w takcie jazdy - to musze cie zmartwic niestety nie. w momencie właczenia świateł grzałka przestaje działac. układ elektryczny tego urzadzonaka jest tak skonstruowany ze działa to w momencie gdy temp silnika jest mniejsza +3stC. jakbys jezdził bez swiateł owszem - dzialało by to ale w momencie właczenia swiateł masz grzałke na OFF i silnik grzeje sie od obrotów.
nic dziwnego ze sie słabo nagrzewa jak jezdzicie na 1500rpm. to nie ma sie co dziwic przy takiej tem. na zewnatrz - zapamietajcie sobie te objawy jakie macie teraz na przyszła zime zobaczycie ze sie to powtórzy.
bez przesady jexdzijcie normalnie krecicie ten silnik troszke do tych 2500-3000rpm nic sie nie stanie. przynajmnnije sie szybciej nagrzeje do bezpiecznej temp uzytkowania silnika.- to taka moja sugestia- ja bynajmniej tak uzytkuje i mi sie nic nie dzieje....
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Manfred » 1 sty 2011, o 14:54

Tyle że u mnie temperaturę musi łapać skoro wiatrak się włączają po jakiś 15-20 km lecz na zegarze dzieją się dziwne rzeczy gdy dmuchawa chodzi to wskazówka leży jeśli wyłączę się trochę podniesie i stoi ale obojętnie ile przejadę nie podniesie się do 90*C temperatury roboczej którą powinien osiągać już po przejechaniu 10km
Manfred
Czytacz
 
Posty: 23
Dołączył(a): 22 paź 2010, o 18:40
Lokalizacja: Podlasie

Postprzez SotoM » 1 sty 2011, o 15:17

dziwne ze w takie temp. załanczaja ci sie wentylator.
1. układ chłodzenia masz napewno odpowietrzony...??
2. na biegu jałowym jak silnik jest rozgrzany - wentylacja właczona na 2 temp na max to powietrze leci ciepłe a jak przytrzymasz go na obrotach to leci gorace??
ogolnie czujnik temp. mozna sprawdzic multimetrem
masz
http://img213.imageshack.us/img213/5169 ... ratqe0.jpg
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Manfred » 1 sty 2011, o 15:32

Powiem tak że obecnie siad mi opornik i chodzi tylko 4 bieg już jest zamówiony i na dniach powinien dojść. Co do wiatraków to chyba nic dziwnego że się włączają jeśli osiągnie wysoka temperaturę i termostat pości na chłodnice to wiatraki zbijają temperaturę. A jeśli chodzi o odpowietrzenie to ze zmiana termostatu zmieniałem płyn poprzedni co prawda był jeszcze w bardzo dobrej kondycji lecz zalałem płyn kulera dla pewności nalałem tak jak się ten zbiorniczek łączy to jest pomiędzy min a max przejechałem się z 20km podnoszę maskę i stan trochę spad czyli termostat się otworzył i poszło do chłodnicy uzupełniłem stan i obecnie tak się poruszam. A jakie objawy będą jeśli jest to czujnik temperatury zepsuty?
Manfred
Czytacz
 
Posty: 23
Dołączył(a): 22 paź 2010, o 18:40
Lokalizacja: Podlasie

Postprzez SotoM » 1 sty 2011, o 15:46

ogolnie ten czujnik jest czujnikiem 2w1 - on podaje temp do sterownika silnika i na blat.
po za tym temp silnika mozna sprawdzic VAG'iem.
chyba ze cos ci sie z elektryka popierniczyło w aucie...
podłanczałes pod niego w ogole jakis komp.diagnostyczny??
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Manfred » 1 sty 2011, o 16:04

Mam go od października i gdy mrozów jeszcze takich nie było temperaturę łapał już po 5 km lecz z mrozami wskazówka zaczęła leżeć a może wiesz jakie są koszty za podpięcie pod kompa ? i ile kosztował by ten czujnik co wyjdzie taniej :looka:
Manfred
Czytacz
 
Posty: 23
Dołączył(a): 22 paź 2010, o 18:40
Lokalizacja: Podlasie

Postprzez mani51 » 1 sty 2011, o 22:06

jeśli temperaturę łapie że załącza sie wentylator a mimo to wskazówka leży albo podnosi się tylko trochę to albo czujnik temperatury albo wskaźnik

[ Dodano: 2011-01-01, 21:13 ]
najtaniej to wyjdzie podmienić czujnik od kogoś na próbę albo zmierzyć temperaturę w zbiorniczku wyrównawczym i jednocześnie pomierzyć opór czujnika.

a jak Ci chodzi dmuchawa na 4tym biegu to nic dziwnego że leci chłodne powietrze i że silnik ma niską temperaturę - przecież nagrzewnica to tak jak chłodnica odbiera ciepło z silnika i przy takim podmuchu i niskich temperaturach na zewnątrz może go porządnie wychłodzić.
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez Manfred » 1 sty 2011, o 23:10

Wiem ze zabieram w ten sposób ciepło silnika ale musowo raz na jakiś czas włączyć nawiew bo szyby parują i jechać się nie da nie mowie ze dmuchawa chodzi cały czas.Na dniach powinien zapukać już listonosz z opornikiem to włączę na 2 i szyby już nie będą parować i zostanie więcej ciepła dla silnika.
Manfred
Czytacz
 
Posty: 23
Dołączył(a): 22 paź 2010, o 18:40
Lokalizacja: Podlasie

Postprzez din » 2 sty 2011, o 00:30

SotoM napisał(a):ten twój dogrzewacz o którym myslisz to chyba mówisz o króccu wodnym z 3ma swiecemi zarowymi - myslisz ze to działa w takcie jazdy - to musze cie zmartwic niestety nie. w momencie właczenia świateł grzałka przestaje działac. układ elektryczny tego urzadzonaka jest tak skonstruowany ze działa to w momencie gdy temp silnika jest mniejsza +3stC. jakbys jezdził bez swiateł owszem - dzialało by to ale w momencie właczenia swiateł masz grzałke na OFF i silnik grzeje sie od obrotów.
nic dziwnego ze sie słabo nagrzewa jak jezdzicie na 1500rpm. to nie ma sie co dziwic przy takiej tem. na zewnatrz - zapamietajcie sobie te objawy jakie macie teraz na przyszła zime zobaczycie ze sie to powtórzy.
bez przesady jexdzijcie normalnie krecicie ten silnik troszke do tych 2500-3000rpm nic sie nie stanie. przynajmnnije sie szybciej nagrzeje do bezpiecznej temp uzytkowania silnika.- to taka moja sugestia- ja bynajmniej tak uzytkuje i mi sie nic nie dzieje....


Dogrzewacz działa mi cały czas;) zrobiłem sobie sam włącznik tego urządzenia i dzieki temu szybciej mi sie auto zagrzewa;) altek jest ori 120A wiec daje spoko rade;)
din ;))))
din
Badacz tematu
 
Posty: 159
Dołączył(a): 16 paź 2009, o 14:39
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez SotoM » 2 sty 2011, o 12:08

din napisał(a):Dogrzewacz działa mi cały czas;) zrobiłem sobie sam włącznik tego urządzenia i dzieki temu szybciej mi sie auto zagrzewa;) altek jest ori 120A wiec daje spoko rade;)
aaa no to chyba ze tak. no to masz cieplusio w zad... :lol:
Manfred napisał(a): bo szyby parują i jechać się nie
a kiedy zmieniałes filtr przeciw pyłkowy(kabiny-na podwszybiu z prawej strony)??
mówie ja najpierw bym sprawdził czujnik temperatury.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Manfred » 2 sty 2011, o 13:01

Filtr kabinowy na początku 2010 roku zmieniany. Teraz nie będę grzebał pod blokiem bo nawet narzędzi nie mam, ale w poniedziałek z samego rana jadę do garażu szukać awarii mam nadzieje ze przyczyna leży w czujniku.
Manfred
Czytacz
 
Posty: 23
Dołączył(a): 22 paź 2010, o 18:40
Lokalizacja: Podlasie

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości