Problem z temperaturą.

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Postprzez SotoM » 2 sty 2011, o 16:20

Manfred, a termostat sam wymieniałeś czy na warsztacie ci to robiono??
czyli ogolnie auto sie nagrzewa, ciepło w srodku wieje dobrze tylko chodzi ci o samo wskazanie temperatury...??
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

 

Postprzez Manfred » 2 sty 2011, o 17:18

Termostat wymieniałem sam. Dopiero zrobiłem nim 80km i dokładnie obserwowałem wskazówkę temperaturę złapał po jakiś 15km do 80*C i dalej nie chciał włączyłem nawiewy i temperatur spadła. Mam pytanko od czego są te kabelki odchodzące od tego zbiorniczka co się wlewa płyn chłodniczy?

[ Dodano: 2011-01-02, 16:20 ]
A jeśli chodzi o nadmuch to gdy temperatura doszła do 80*C i włączyłem nawiew to leciało gorące powietrze potem im bardziej spadała to nawiew zimniejszym powietrzem dawał.
Manfred
Czytacz
 
Posty: 23
Dołączył(a): 22 paź 2010, o 18:40
Lokalizacja: Podlasie

Postprzez mani51 » 2 sty 2011, o 19:08

Manfred napisał(a):od czego są te kabelki odchodzące od tego zbiorniczka co się wlewa płyn chłodniczy?


czujnik poziomu płynu chłodniczego
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez Manfred » 2 sty 2011, o 19:34

Aha a ten przy wężu górnym przy bloku od temperatury i jest prawdopodobnie do wymiany?
Manfred
Czytacz
 
Posty: 23
Dołączył(a): 22 paź 2010, o 18:40
Lokalizacja: Podlasie

Postprzez mani51 » 2 sty 2011, o 20:24

ja tam nadal obstawiam wskaźnik ale jak chcesz zmieniać czujnik temperatury to ja nie wiem gdzie on dokładnie jest w TDI bo aż tak dokładnie nie miałem okazji oglądać tego silnika :-)
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez Manfred » 2 sty 2011, o 20:35

To chyba najlepszym rozwiązaniem będzie wizyta u elektryka i podpięcie pod kompa jeśli wina czujników to powinno pokazać jeśli nic nie pokaże to licznik do wymiany czego nie chciał bym robić bo siedzi odkąd autko wyszło z produkcji.
Manfred
Czytacz
 
Posty: 23
Dołączył(a): 22 paź 2010, o 18:40
Lokalizacja: Podlasie

Postprzez SotoM » 2 sty 2011, o 22:44

czujnik który jest podejrzany to ten który siedzi w tym króccu wodnym przy głowicy połączony górnym gróbym przewodem z chłodnicą- od dołu pod ukosem - niebieska kostka...lub czarna... :kwasny: nie pamiętam?
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Manfred » 3 sty 2011, o 15:28

No to byłem podpięty pod kompa i sam już zgłupiałem komp potwierdził to co dzieje się na blacie 71*C i na blacie pokazywało coś zbliżone do 80*C będę jeszcze próbował podmienić ten czujnik bo biorąc to na logikę to komputer bierze temperaturę z czujników. Czy do podmiany tego czujnika muszę spuszczać płyn?
Manfred
Czytacz
 
Posty: 23
Dołączył(a): 22 paź 2010, o 18:40
Lokalizacja: Podlasie

Postprzez SotoM » 3 sty 2011, o 20:52

Manfred napisał(a):Czy do podmiany tego czujnika muszę spuszczać płyn?
i tak i nie... niektórzy potrafia to zrobic w parę sekund - max z 0,5L ci uciaknie na podlogę,
Manfred napisał(a):Termostat wymieniałem sam.
a dobrze go włozyles?? spreżyna w kierunku pompy??

[ Dodano: 2011-01-03, 19:57 ]
ciakw jestem jak bedzie ci temp.wskazywało teraz jak bedzie cieplej....
wcale sie nie zdziwie ze wróci wszystko do normy...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Manfred » 3 sty 2011, o 22:53

SotoM napisał(a):spreżyna w kierunku pompy

Dokładnie tak jak napisałeś jutro zrobię jeszcze wizytę w jakimś warsztacie samochodowym i u elektryka może ktoś dojdzie co jest i jeśli dorwę gdzieś termometr to sprawdzę ile stopni ma płyn w zbiorniczku i ile pokazuje na blacie.
Manfred
Czytacz
 
Posty: 23
Dołączył(a): 22 paź 2010, o 18:40
Lokalizacja: Podlasie

Postprzez mani51 » 4 sty 2011, o 11:12

ja nie spuszczałem płynu żeby zmienić czujnik i nie wylało się prawie nic.
tylko że ja najpierw odkręciłem korek żeby nie było ciśnienia, ścisnąłem wąż od chłodnicy i zakręciłem korek. wtedy po puszczeniu węża zrobi sie niewielkie podciśnienie w układzie (na tyle na ile pozwoli zaworek w korku). Też byłem przygotowany na szybką akcję ale po wyjęciu czujnika okazało się, że płyn wcale nie miał ochoty sie wylewać.
ale nie wiem jak będzie w Twoim silniku :->
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez SotoM » 4 sty 2011, o 18:55

taa tylko ze w ABU termostat patrzy do góry i jest do niego dostep... wiec nie ma problemu. w TDI czujnik siedzi gdzie indziej i do tego pod ukosem od dołu...
niech osoba zobaczy
za odma silnika to co jest zaznaczone to num.silnika na bloku
Obrazek
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 19 gości