Problem z temperaturą.

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Problem z temperaturą.

Postprzez Mikolaj211 » 24 paź 2010, o 14:18

Witam. Mam taki problem (?) - no właśnie nie wiem, czy to problem, czy wszystko jest ok. Auto odpala pięknie i nawet jak stał po nocy, bardzo szybko zaczyna działać ogrzewanie - po przejechaniu około 3km muszę zmniejszać, bo już nie da się wytrzymać (nawet, gdy jest lekki mróz na dworze), przypominam auto całkiem zimne po nocy!! Wtedy dalej wskaźnik temperatury nie wchodzi nawet na 70 stopni. Ostatnio zacząłem bliżej przyglądać się temu wskaźnikowi i np. po przejechaniu ponad 50km, silnik miał maksymalnie 80-82 stopnie... Tak samo wczoraj - przejechałem jakieś 5km, ogrzewanie włączone i w aucie jak w piekle, no i korek przed światłami wahadłowymi. Bardzo długi odcinek, czekałem dwie zmiany po około 15 minut i silnik dalej nie osiągnął 90 stopni, w zasadzie nawet całych 80 nie było (77-79).

Czyli silnik nie osiąga tych 90 stopni, właściwie to nigdy nie powinienem przekraczać tych 2,5k obrotów...
Zastanawiam się, czy może tak ma być, czy coś jest uszkodzone (termostat?), a może trzeba wykorzystać stary znany patent z zasłonięciem chłodnicy płytą/styropianem (trochę ciasno tam jest, ale pewnie było by to wykonalne). Czekam na porady... Pozdrawiam!
Mikolaj211
Czytacz
 
Posty: 59
Dołączył(a): 4 wrz 2010, o 20:29
Lokalizacja: Nakło

Problem z temperaturą.

 

Postprzez Bradley » 24 paź 2010, o 18:26

Sprawdzic rano odczyt z czujnika temp, sprawdzic po przejechaniu 20km.
Jak pokrywa sie ze wskazowka - termostat
Jak nie - czujnik.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez Mikolaj211 » 24 paź 2010, o 18:31

Dziękuję za odpowiedź. Nie bardzo jednak rozumiem w jaki sposób "sprawdzić odczyt z czujnika temp", czy chodzi o sprawdzenie po podłączeniu do vaga?
Mikolaj211
Czytacz
 
Posty: 59
Dołączył(a): 4 wrz 2010, o 20:29
Lokalizacja: Nakło

Postprzez Bradley » 24 paź 2010, o 18:46

Tak, grupa silnikowa, 007
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez radek1 » 24 paź 2010, o 19:34

Witam według mnie zaczyna ci szwankowac termostat ogrzewanie bedzie dawac przy takiej temperaturze jeszcze ale silnik zaczyna byc nie dogrzany ale jesli chcesz to mozesz sprawdzic jeszcze czujnik ale ja stawiam na termostat tez tak mialem zeszłej zimy tez tektura na chlodnicy pomogło troche ale juz na te zime wymienilem termostat i spokuj
Avatar użytkownika
radek1
Czytacz
 
Posty: 32
Dołączył(a): 13 sie 2010, o 07:05
Lokalizacja: dabrowa czluchowska

Postprzez czaro » 24 paź 2010, o 19:40

Bankowo termostat się nie domyka i nie daje rady się dogrzać. Ale możesz jeszcze kombinować jak Ci inni radzą, ale według mnie termostat.
Avatar użytkownika
czaro
Members
 
Posty: 2224
Dołączył(a): 17 lis 2009, o 16:37
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez mani51 » 25 paź 2010, o 06:32

jakby był termostat winny to w korku temperatura dobiła by do 90 i wiecej. Moim zdaniem wskaźnik oszukuje ale sprawdź przy jakiej temperaturze załącza się wentylator bo jeśli piszesz że max temperatura to 80st to w ogóle nie powinien sie załaczyć...u mnie wskaźnik stopniowo pokazywał coraz mniej a teraz wskazówka nawet nie drgnie a jak mierzę termometrem to w zbiorniczku prawie 80st

[ Dodano: 2010-10-25, 06:35 ]
ewentualnie czujnik temperatury oszukuje ale to najłatwiej sprawdzić bo wystarczy od kogoś podmienić - ja tak zrobiłem i niestety jednak wsakźnik padł
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez czaro » 25 paź 2010, o 08:17

mani51 napisał(a):jakby był termostat winny to w korku temperatura dobiła by do 90 i wiecej

Jak może dobić temperaturę skoro cały czas jest otwarty i cały czas się studzi? Wentylator wątpię i ja żeby się załączał bo silnik nie ma temperatury odpowiedniej.

[ Dodano: 2010-10-25, 08:22 ]
Poza tym już nie mamy na dworze 25 stopni więc nie ma opcji żeby się zagrzał w korku.
Avatar użytkownika
czaro
Members
 
Posty: 2224
Dołączył(a): 17 lis 2009, o 16:37
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez mani51 » 25 paź 2010, o 14:41

mój jakoś się załącza i wcale dużo na to czasu nie trzeba. dzisiaj dłużej szukałem miejsca na parkingu i jak wysiadłem to wentylator chodził. Przejedź się, zagrzej silnik postaw na kilka minut i wyjdź z samochodu a zobaczysz że wentylator się załączy nawet przy takiej temperaturze jak jest teraz

Poza tym już nie mamy na dworze 25 stopni więc nie ma opcji żeby się zagrzał w korku.


dasz sobie za to choćby najmniejszy palec u nogi obciąć? :mrgreen:
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez Bradley » 25 paź 2010, o 17:48

mani51, autor tematu ma TDI i moze rozbic namiot obok samochodu i wentylator moze mu sie wlaczy ;) W lecie owszem, trzeba bylo postac z 5 min i sie wlaczal ale przy obecnych temperaturach ciezko o to.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez czaro » 25 paź 2010, o 22:19

mani51, czytaj dokładniej posty innych. Ja nie twierdzę że Twój się nie załącza. Podejrzewam nawet że bardzo dużej większości ludzi z forum się załącza bez względu na teraźniejsze temperatury. Cały mój post dotyczy się sytuacji Mikolaj211, a więc jego silnika który nie łapie temperatury i jak ja uważam z powodu nie domykania się termostatu.
mani51 napisał(a):dasz sobie za to choćby najmniejszy palec u nogi obciąć? :mrgreen:

Dam sobie nawet obie ręce i obie nogi obciąć w sytuacji że ktoś ma zrypany termostat i że niby w korku mu się silnik zagrzeje do załączenia wentylatora- chyba że nogi z gazu nie będziesz zdejmował i trzymał 5 tysi obrotów. Chyba nie miałeś jeszcze problemów z termostatem skoro takie bzdury piszesz.
To tyle z mojej strony bo nie ma sensu się wykłócać bo to temat Mikolaj211, i chłopak czeka na pomoc a nie na kłótnie.
Mikolaj211 jak już pisałem według mnie zmień termostat i przejdzie autku.
Avatar użytkownika
czaro
Members
 
Posty: 2224
Dołączył(a): 17 lis 2009, o 16:37
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez pawelek10 » 26 paź 2010, o 00:43

Miałem to samo u siebie, na bank termostat ;)
pawelek10
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 16 lut 2009, o 16:51
Lokalizacja: Wrocław

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości