Problem za zapalniem - dziwne objawy

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Problem za zapalniem - dziwne objawy

Postprzez tom_79 » 23 gru 2008, o 13:19

Przy pierwszych przymrozkach pojawił sie problem z zapalanien.
Sprawdziłem oczywiście świece - są ok., wymieniałem filtr paliwa ponieważ pojawiły się pęcheżyki powietrza w przewodzie, zatankowałem do pełna aby wlać mu płyn do czyszczenia wtryskiwaczy i na kilka dni problem zniknął.

Dzisjaj po przekręceniu kluczyka w stacyjne niby zaskoczył ale chodził na bardzo niskich obrotach - niższych niż powinien na jałowym biegu. Do tego dymił na biało/siwo i dostał dziwnych wibracji. Po kilku sekundach zgasł.

Co to może być?

Dodam, że autko na 220tyś przebiegu - raczej oryginalnego ponieważ sam go sobie kupiłem i przewiozłem z niemiec, przebieg zgadzał się z podanymi w dokumentach TUV.
Na diagnozie silnika jakiś czas temu mechanik stwierdził co prawda niższą kompresję ok.33 ale jak twierdzi to jeszcze norma dla auta z takim przebiegiem.
tom_79
tom_79
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 7 sie 2008, o 11:48
Lokalizacja: Tarnów

Problem za zapalniem - dziwne objawy

 

Postprzez Nowal » 23 gru 2008, o 15:35

Wymeiniałęś rozrząd? Podepnij do pod komputer, moim daniem to kąt wtrysku jezlei mas zwszystko ok
Avatar użytkownika
Nowal
Gaduła
 
Posty: 437
Dołączył(a): 12 sie 2008, o 22:41
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez tom_79 » 23 gru 2008, o 15:39

Nowal napisał(a):Wymeiniałęś rozrząd? Podepnij do pod komputer, moim daniem to kąt wtrysku jezlei mas zwszystko ok


Chyba od tego zacznę,

Pasek był wymieniany jakieś 50tyś km temu,
tom_79
tom_79
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 7 sie 2008, o 11:48
Lokalizacja: Tarnów

Postprzez Nowal » 23 gru 2008, o 17:47

Zacznij od podpiecia na kmputer i wyjdzie ci wszystko jak na tacy :)
Avatar użytkownika
Nowal
Gaduła
 
Posty: 437
Dołączył(a): 12 sie 2008, o 22:41
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez SotoM » 24 gru 2008, o 15:50

a po zmianie paska rozrzadu był sprawdzany lub ustawiany kat wtrysku?? to ważne... a w jaki sposób spr.swiece?? - kabelkiem plusowym dotykałes styku i patrzyłes czy iskrzy??-to jest ch :cenzura:j nie sprawdzanie. moze tez fisiować czujnik temp płynu chłodzacego-systemowy...w momencie wlączenia zapłonu on daje sygnał do ECU o temp.silnika i wtedy silnik odpala ze świecami lub bez jeżeli jest ciepły...wiesz o co mi chodzi??
ale na poczatek podepnij sie pod VAG'a i sprawdź jak wyglada kąt wtrysku
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez DieselPower » 26 gru 2008, o 14:11

Witam mam podobny problem z odpalaniem auta rano ..
na zimnym silniku odpala ale ma niższe obroty buja go i ma ochotę zdechnąć ...
dodaje gazu i kopci po chwili jest już ok ... dziwna sprawa

Był wymieniany rozrząd ale pompa była ustawiona na znaku i zablokowana..
nie ma mowy o przestawieniu kontu wtrysku..
wymieniłem też świece żarowe i filtr paliwa i wydaje mi się że jest zapowietrzony układ paliwowy
bo gdy jest odpalony silnik w przewodach widać pęcherzyki powietrza
... jakie uwagi panowie .. czytałem coś na temat wymiany opasek
zaciskowych przy przewodach filtra paliwowego ..
ale nie mam pojęcia co za oring się tam wymienia ..?


Wesołych Świąt :-)
DieselPower
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 26 gru 2008, o 13:58
Lokalizacja: Trójmisto

Postprzez darkker » 26 gru 2008, o 17:25

Wymiana rozrządu juz nieraz była poruszana ale napisze jeszcze raz najprościej jak można
wał korbowy===> ustawiamy ceche
pompa wtryskowa==> ( nie ma znaku) tylko blokadę chyba fi 16
wałek rozrzadu==> ( po ściągnięciu kapy) wcięcie na wałku po drugiej stronie niż koło pasowe
Koło pasowe z wałka sie zbija

Ustawiasz w ten sposób nastawy fabryczne i musi chodzić dobrze

we filtrze paliwa jest takie plastikowe cos gdzie są podłączone przewody paliwowe. Jak to cos plastikowe wyciągniesz z filtra( zawleczka to coś trzyma) bedą na tym 2 chyba oringi i to je sie wymienia


Odpowietrzanie==> Nagrzej silnik do 90 stopni niech sobie pyrkocze na wolnych obrotach. Jak złapie temperature to stopniowo mu gazuj. Podjedz tak koło 3500 - 4000 obr/min i przetrzymaj go na tych obrotach . Pęcherzyki powinny zniknąć. Jak to nie pomoże to gdzies łapie ci lewe powietrze. Posprawdzaj wszystkie połączenia przewodów paliwowych.
darkker
Badacz tematu
 
Posty: 202
Dołączył(a): 2 gru 2007, o 20:04
Lokalizacja: Inowrocław

Postprzez DieselPower » 26 gru 2008, o 22:45

darkker no i o to mi chodziło, zwięzle opisałeś co do czego .. dziekuje ci koleszko ..
a te oringi pod tzw podgrzewacz .. no właśnie nie wiedziełam
też bym wymienił dla pewności
bo nie lubię jak 2 razy mi grzebią w Aucie .. ehe .. tym samym miejscu.. ;-)
.. co do odpowietrzenia to czytałem coś o poluzowaniu wtryskiwaczy co nie bardzo mi się uśmiechało
.. Bak zalany do pełna i jutro trasa więc przegonie go trochę na szosie...
i powinno być si ...
jednak zastanawiam się jak się ma zapowietrzony układ paliwowy do odpalania z rana ...
pozniej jest już ok kręci bez problemu jak trochę temperatury złapie...

Jeszcze raz dzięki =]



DieselPower
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 26 gru 2008, o 13:58
Lokalizacja: Trójmisto

Postprzez SotoM » 27 gru 2008, o 00:07

DieselPower, to ze blokujesz pompe to nie wazne...kat poczatku wtrysku sie zmienia...nie bede dyskutował juz na ten temat...juz na 4um był o to kłutnia... uwierz kat sie przestawia po zmianie paska... to jest przestawienie koła wzgledem osi pompy...jak chcesz poczytaj sobie...
http://www.golf3.pl/topics10/samodzieln ... t10724.htm
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez marcin2105 » 27 gru 2008, o 02:18

U mnie jest podobny troche problem z odpalaniem z tym ze odpala na normalnych obrotach tylko mam wrazenie jakby nie złapał na wszystkie cylindry. Swiece zmienione.
Byłem na kompie u dwóch mechaników i jeden powiedział ze zapłon jest zapózny a drugi powiedział ze jest ok wiec nie wiem kogo słuchac.
marcin2105
Czytacz
 
Posty: 135
Dołączył(a): 9 cze 2008, o 23:04
Lokalizacja: Potok

Postprzez leopard » 27 gru 2008, o 02:34

marcin2105 napisał(a):jeden powiedział ze zapłon jest zapózny a drugi powiedział ze jest ok wiec nie wiem kogo słuchac.


nikogo - sam sprawdź - podepnij VAG'a i sam zobacz :]
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez tom_79 » 29 gru 2008, o 14:02

Znalazłem przyczynę !!!!!


Jedno z kół zębatych przy rozrządzie przestawiło się o kilka stopni a auto nie miało prawa zapalić !!!!

Wystarczyło wymienić i pali "na dotyk".

Dziękuję za pomoc.
tom_79
tom_79
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 7 sie 2008, o 11:48
Lokalizacja: Tarnów

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości