Problem ze świecami żarowymi

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Problem ze świecami żarowymi

Postprzez dzulek » 29 wrz 2010, o 14:03

Witam, mam problem ze świecami żarowymi, a dokładnie to nie dochodzi do nich napięcie (+), Sprawdziłęm już przekaźnik i jest on sprawny, sprawne też są same świece. Ale nie sprawdziłem jeszcze przekaźnika czasowego, o ile taki istnieje, w każdym razie znajomy mechanik stwierdził że to jest ta część co będzie widoczna na zdjęciach, tylko nie wiem jak się do niej dobrać, czy ktoś ma na to jakiś sposób ?


Obrazek

Obrazek
dzulek
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 29 wrz 2010, o 13:36
Lokalizacja: Toruń

Problem ze świecami żarowymi

 

Postprzez Snejk18 » 29 wrz 2010, o 23:23

Pierwsza rada, zmień mechanika... To co widać na pierwszym zdjęciu to zwykła wtyczka. Wewnątrz nie ma żadnego "przekaźnika". Ona tylko łączy dwie wiązki ze sobą.

A tak ogólnie to skąd pomysł, że coś jest z nimi nie tak ?? Stwierdził to ten sam mechanik ??

Zacznijmy od tego, że napięcie na te świece nie jest podawane cały czas. One dostają prąd tylko podczas odpalania silnika i tylko wtedy, gdy temperatura powietrza jest niższa niż +5'c. Po odopaleniu napięcie z nich znika. Przy wyższych temperaturach napięcie tam pojawia się może na 1-2 sekundy, gdyż nie są one konieczne do normalnej pracy silnika.

A w ogóle to co się dzieje ?? Masz jakieś problemy z odpalaniem, czy coś się dzieje już podczas jazdy ?? Co skłoniło Cię do sprawdzenia świec ??
Avatar użytkownika
Snejk18
Fanatyk
 
Posty: 1105
Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 22:19
Lokalizacja: Nasielsk

Postprzez leopard » 30 wrz 2010, o 01:28

Snejk18 napisał(a):Po odopaleniu napięcie z nich znika.

nie do konca tak jest ... do ~ 35'C swiece dogrzewaja komory (mowa o TDI) do ~ 1200 RPM - powyzej tej predkosci obrotowej sterownik (przekaznik) rozlacza je
co do czasu grzania - o ile dobrze pamietam - grzanie przy 5'C +/-2C
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez dzulek » 30 wrz 2010, o 07:33

dokładnie, mam problem z odpalaniem, a dokłądnie świece mi nie grzeją, sprawdziłem przekaźnik i jest ok a potem sprawdziłem jeszcze napięcie na końcówce która jest ezpośrednio na świecy i się okazało że jest 0V.
Wiem że świece powinny po przekręceniu kluczyka grzać jakoś do 10-30s, bo mniej więcej po takim czasie wyłącza się u mnie przekaźnik (nr 103 u mnie, ten na pozycji R12 w desce z bezpiecznikami), jak podłączyłem na krótka do akumulatora (+) to po ok. 10-15s odpala bez prolemu. Jade dzisiaj do mojego mechanika (on podejrzewa że to jest jeszcze inny przekaźnik), ale jeszcze sprawdze czy może się styki nie poprzepalały pod deską bezpieczników. Co do tego elementu to na moje to też może być tylko wiązka przewodów, podobne VW montuje jak kable w drzwi wchodzą. dzięki za pomoc.
Napisze co było jak się uda ten problem rozwiązać.
dzulek
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 29 wrz 2010, o 13:36
Lokalizacja: Toruń

Postprzez Snejk18 » 30 wrz 2010, o 08:05

leopard napisał(a):nie do konca tak jest ... do ~ 35'C swiece dogrzewaja komory (mowa o TDI) do ~ 1200 RPM - powyzej tej predkosci obrotowej sterownik (przekaznik) rozlacza je


O a tego akurat nie wiedziałem :p Codziennie się człowiek czegoś nowego uczy :D
Avatar użytkownika
Snejk18
Fanatyk
 
Posty: 1105
Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 22:19
Lokalizacja: Nasielsk

Postprzez dzulek » 30 wrz 2010, o 17:56

Problem chyba rozwiązany, padł czujnik temperatury wody. Jak go odłączyliśmy i zmostkowaliśmy dwie pary styków tp świece znowu zaczęły grzać. Idę zaraz zamontować nowy czujnik i zobaczymy jak autko odpali.
dzulek
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 29 wrz 2010, o 13:36
Lokalizacja: Toruń

Postprzez leopard » 30 wrz 2010, o 22:12

dzulek napisał(a):padł czujnik temperatury wody

dobrego mechanika masz ... VAG pokazuje temperaturę płynu chłodzacego - wystarczy po blokach wartości mierzonych przelecieć ... :wstyd:
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez dzulek » 1 paź 2010, o 07:05

mechanika mam dobrego, ale nie mam VAG, a co do temperatury to z którego czujnika VAG zczytuje z tego przy świecach czy w chłodnicy ?
dzulek
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 29 wrz 2010, o 13:36
Lokalizacja: Toruń

Postprzez leopard » 1 paź 2010, o 13:58

dzulek napisał(a):z którego czujnika VAG zczytuje

czujnik masz w kroćcu plastikowym wychodzącym z bloku silnika ...
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez dzulek » 2 paź 2010, o 19:31

to ten czujnik wymieniłem, ma 4 wyjścia. Wymieniłem go ale nadal mam problemy z odpaleniem jak jest zimny. Tylko zwarcie 2 par we wtyczce do tego czujnika powoduje że świece grzeją i mogę bez problemu silnik odpalić. Jutro jadę do kuzyniaka podpiąć się do kompa. Napisze co wyszło. Jestem z lekka już podłamany, ale mam nadzieje że jakoś się go uda go zdiagnozować.

[ Dodano: 2010-10-03, 20:51 ]
podłączyliśmy się dzisiaj na polskiego VAG-a (v.2.5 i 4.5) i wyskoczył błąd 65535 - błąd modułu sterującego, a poza tym program nie mógł zczytać wszystkich informacji. Jak przeglądaliśmy poszczególne bloki to na przejściu do bloku 6 i 13 (nie zależnie od której strony) następowało zerwanie połączenia i dziwne szarpnięcie silnika. Temperatura silnika 35.1'C. Także nie wiem co mam o tym wszystkim myśleć. Pomóźcie :-(

[ Dodano: 2010-10-03, 20:52 ]
do tego nie mogliśmy wcale podłączyć się z modułem ABS
dzulek
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 29 wrz 2010, o 13:36
Lokalizacja: Toruń

Postprzez leopard » 4 paź 2010, o 22:27

dzulek napisał(a):Jak przeglądaliśmy poszczególne bloki to na przejściu do bloku 6 i 13 (nie zależnie od której strony) następowało zerwanie połączenia i dziwne szarpnięcie silnika

zrób logi statyczne z tego co się da - poza tym jaka wersja VAGcoma - jaki lapatop (USB/COM)

sprawdz czy w ECU nie pływa olej ...
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez dzulek » 5 paź 2010, o 08:42

laptop na win xp + polski VAG /ver 2.5 i 4.5/, podłączenie OBDII - USB, próbowaliśmy podłączyć się na VAG-COM ale nie dało rady.

dzisiaj mam nadzieje że będę miał czas i zajrzę do ECU.

:wstyd: logi statyczne to te przy wyłączonym silniku ? :wstyd:
jak się je uda zrobić z polskiego VAG-a to zapodam.

[ Dodano: 2010-10-05, 20:02 ]
wyjąłem ECU, chyba nikt tam nie zaglądał od 1994, śruby są zardzewiałe maksymalnie, jutro kolejne podejście do otwarcia ECU

[ Dodano: 2010-10-06, 19:51 ]
ECU jest czysty w środku, kondziorki wyglądały normalnie. Także jestem w kropce i nie wiem co dalej. Ma ktoś może jakiś pomysł co dalej. Bo nie wiem czy rozejrzeć się za jakimś używanym ECU, bo nowy to pewnie majątek kosztuje. :zalamany:

[ Dodano: 2010-10-06, 22:30 ]
w ECU jest taki wężyk który dochodzi do takiego czarnego plastikowego elementu. po między nim a płytką drukowaną są 3 styki, czy to jakoś powinno być ze sobą połączone :?:

[ Dodano: 2010-10-07, 20:58 ]
Nie wiem czy o to chodziło

Log (0 - 001,002,003)
Log (0 - 001,002,003)

W razie czego to mogę logi jeszcze raz zrobić, tylko podajcie które bloki.

[ Dodano: 2010-10-09, 14:06 ]
samochód u mechanika, rozrząd przeskoczył na pompie o 3 ząbki

[ Dodano: 2010-10-13, 06:45 ]
Golfik znowu odpala.
dzulek
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 29 wrz 2010, o 13:36
Lokalizacja: Toruń


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 55 gości