Problem ze zgaszeniem silnika

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Problem ze zgaszeniem silnika

Postprzez romano » 28 paź 2012, o 15:37

Wczoraj po raz pierwszy przytrafiła mi się ta dziwna sytuacja. Jak nigdy musiałem pokręcić trochę rozrusznikiem, ze 2Xpo 5 sek. wyjechałem z garażu chcę zgasić przekręcam kluczyk a silnik nie gaśnie i znowu na zapłon, migneły świece żarow, dzwięk się zmienił (świece zaczeły grzać) i znowu wyłanczam zapłon, pochodził z minutę i zgasł sam. Potem z uruchamianiem nie było problemów ale z gaszeniem są. Zauważyłem że po zgaszeniu zapłony gdy silnik jeszcze chodzi napięcie wynosi 14,8 i powoli spada do 14,4 i wtedy silnik gaśnie. Czy przyczyną może być słabe aku czy elektrozawór w pompie.
Zauważyłem też cofanie się paliwa (właściwie pęcherzyków powietrza)w pare chwil po wyłączeniu silnika ale to jeszcze było w tamtym tygodniu jak wszystko grało
romano
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 20 mar 2012, o 14:25
Lokalizacja: góry świętokrzyskie

Problem ze zgaszeniem silnika

 

Postprzez slawek5t » 29 paź 2012, o 00:20

Mi przychodzi do głowy tylko stacyjka a dokladnie jej kostka.
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez pietrasiak2 » 29 paź 2012, o 06:28

Sprawdź kostkę i elektrozawór może do końca się nie zamyka :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez romano » 29 paź 2012, o 21:53

Dzisiaj trochę grzebałem.
Na początek napięcie na zaworze paliwa było przy włączonym zapłonie a zanikało po wyłączeniu-czyli elektryka ok.
Potem ściągałem przewód z zasilający elektrozawór na pracującym silniku i zero reakcji ale iskrzyło czyli nie był spalony. Pomyślałem że coś nie tak z tym zaworem. wykręciłem go i podłączyłem pod prostownik i nic. Okazało się że ten elektrozawór działa chyba na zasadzie rozszerzania cieplnego, bo trzpień wychodzi kilkanaście sekund.
romano
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 20 mar 2012, o 14:25
Lokalizacja: góry świętokrzyskie

Postprzez pietrasiak2 » 29 paź 2012, o 22:45

romano napisał(a):Okazało się że ten elektrozawór działa chyba na zasadzie rozszerzania cieplnego, bo trzpień wychodzi kilkanaście sekund.

Raczej nie ma działać jak elektrozawór w rozruszniku przeczyść go lub wymień :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości