Prośba o analizę logów 1,9 tdi, 90km, 1z. Z góry dziekuję.

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator


Prośba o analizę logów 1,9 tdi, 90km, 1z. Z góry dziekuję.

 

Postprzez palio » 13 sty 2014, o 22:01

Termostat - ok
Dawka - duża ale jak kolega lubi ogień :mrgreen: to może być
Korekcje - coś dzieje się na pierwszym cylindrze w granicy jeszcze się mieści
Kąt początku wtrysku delikatnie opóźniony, może być
N108 - działa
Przepływomierz - w miarę ok, ale mógłby dłużej trzymać zadaną wartość. Kiedy był wymieniany filtr powietrza?


Ogólnie jest w miarę dobrze, poza spadkiem doładowania w 5.10 sekundzie. Czym to jest spowodowane ciężko powiedzieć.

Jakieś błędy w sterowniku były zapisane?

Jak nic nie dzieje się z autem to pozostaje lać ropę i cieszyć się z jazdy.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez GetsugaTenshou » 14 sty 2014, o 18:08

Bardzo dziękuje za szybką odpowiedź.
A da się w ogóle zmniejszyć dawkę paliwa Vagiem?
Od pewnego czasu zauważyłem wzrost spalania na poziomie około 1 litra. Palił do 6 przy mojej jeździe a teraz prawie 7 :-/ .
Niestety filtr powietrza wymieniłem po zrobieniu testów. A wcześniej nie wiem kiedy był wymieniany. Ale myślę, że około 20-25 tys. temu. :-( (mój błąd)
W sterowniku żadnych błędów nie było.
I jeszcze jedno czy ten spadek doładowania może być spowodowany kończącą się turbiną?
W sumie to zrobiłem te testy bo odczuwam szarpnięcia przy zmianie biegów (takie jednorazowe, po prostu mało płynnie się to dzieje), szczególe na zimnym motorze i przy nagłym dodawaniu gazu też często. Ale to już chyba wypierdzielona poducha pod skrzynią albo kończące się sprzęgło. :cry:
GetsugaTenshou
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 1 paź 2012, o 10:18
Lokalizacja: Tychy

Postprzez palio » 14 sty 2014, o 21:57

Vagiem da radę, ale jest mały zakres regulacji. Jak zmieniać to nastawnikiem.

Obrazek


GetsugaTenshou napisał(a):spadek doładowania może być spowodowany kończącą się turbiną?

Nie.

Jak robimy logi to nie zmieniamy biegów. Logi wykonujemy na 3 lub 4 biegu od 1400 - 4000 obr/min.

Zimnego auta nigdy nie butujemy za ostro. Należy poczekać aż olej osiągnie swoją temperaturę.

Na wolnych obrotach nie szarpie?
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez GetsugaTenshou » 14 sty 2014, o 23:44

Na wolnych obrotach nie szarpie, raczej bardzo drga. :P Logi zrobiłem prawidłowo na 3 biegu, 1400-4500, silnik 90 stopni. I zapomniałem dodać jeszcze jednego objawu. Gdy wyjeżdżam pod górę albo auto załadowane na full to strasznie budą trzepie przy przyspieszeniu aż kierownica drga. Tak samo, gdy spadają obroty np. na 5 poniżej 80 muszę redukować do 4 bo zaczyna się robić jak w czołgu. Myślę, że to jest powiązane z tą zmianą biegów. To musi być strona mechaniczna. To mogą być poduchy?
GetsugaTenshou
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 1 paź 2012, o 10:18
Lokalizacja: Tychy

Postprzez palio » 15 sty 2014, o 21:43

Możesz je sprawdzić.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości

cron