Prośba o analizę logów

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Prośba o analizę logów

Postprzez roziwelet » 29 cze 2013, o 21:59

Witam, proszę o analizę logów statycznych, zapomniałem zrobić 007, ale jutro go dodam. Auto po wymianie pompy wtryskowej, założony inny wtrysk sterujący. Ogólnie chodzi normalnie, tylko słychać takie równomierne stukanie jakby z okolic tego wałka, który jest pod górną pokrywą silnika, wcześniej tego nie było. Aha, jak sprawdzić kąt wtrysku na polskim vagu?
http://vaglog.rtnet.pl/fryderyks15_132877.html 001
http://vaglog.rtnet.pl/fryderyks15_132878.html 004
http://vaglog.rtnet.pl/fryderyks15_132879.html 013

[ Dodano: 2013-06-29, 21:16 ]
Dodam, że rozrząd jest ustawiony idealnie, wszystkie znaki sie zgadzają
roziwelet
Czytacz
 
Posty: 40
Dołączył(a): 1 cze 2013, o 12:36
Lokalizacja: Zabrze

Prośba o analizę logów

 

Postprzez palio » 30 cze 2013, o 07:24

Wszystko byłoby ok gdyby nie tak wysokie korekcje wtrysków. Auto czasami nie kopci podczas odpalania i jazdy?

Czy wszystkie wtryski dobrze dokręcone? Uszczelka pod wtryskiem sterującym nowa?

Możliwe, że cykanie dochodzi od wtrysków.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez roziwelet » 30 cze 2013, o 08:19

Auto nie puści nawet małego dymka, wtryski sprawdzę, jutro założę mój.stary sterujący, może to pomoże :)

[ Dodano: 2013-06-30, 07:54 ]
Aha , jak sprawdzić kąt wtrysku na polskim vagu? ;)
roziwelet
Czytacz
 
Posty: 40
Dołączył(a): 1 cze 2013, o 12:36
Lokalizacja: Zabrze

Postprzez palio » 30 cze 2013, o 08:59

Aha , jak sprawdzić kąt wtrysku na polskim vagu?


A tego to nie wiem. Nie używam tego programu.

I jeszcze jedno jak dasz radę to zrób logi dynamiczne.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez roziwelet » 30 cze 2013, o 12:33

Wtryski wyglądają na dokręcone. Wrzucam statyczne 007 i jeszcze raz 013, bo na 1 cyl jest jakby trochę lepiej, ale co, samo od siebie się poprawiło?

007 http://vaglog.rtnet.pl/fryderyks15_132927.html
013 - na dole jest dzisiejszy pomiar a najpierw ten ostatni http://vaglog.rtnet.pl/fryderyks15_132928.html

i dynamiczne:

003 http://vaglog.rtnet.pl/fryderyks15_132922.html
004 - najpierw stat. potem dynamiczny, na dole strony http://vaglog.rtnet.pl/fryderyks15_132923.html
008 http://vaglog.rtnet.pl/fryderyks15_132924.html
010 http://vaglog.rtnet.pl/fryderyks15_132925.html
011 http://vaglog.rtnet.pl/fryderyks15_132926.html

A to cykanie nadal nie ustało, jutro zamienię wtrysk sterujący z powrotem na ten, który miałem, może to coś zmieni.
roziwelet
Czytacz
 
Posty: 40
Dołączył(a): 1 cze 2013, o 12:36
Lokalizacja: Zabrze

Postprzez palio » 30 cze 2013, o 12:42

Jaka jest przepływka (Bosch czy Pierburg) ? Kiedy był wymieniany filtr powietrza?

Kąt wyprzedzenia wtrysku ok.


Posprawdzaj wszystkie wężyki idące od N75 oraz wężyk idący do ECU. posprawdzaj czy są szczelne i nie mają dziur.

Korekcje nadal wysokie.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez roziwelet » 30 cze 2013, o 12:53

Przepływka Bosh, była już myta 2 razy, a filtr powietrza jest już mocno zużyty. Myślisz, że pomogłaby jego wymiana? W końcu to nic drogiego i robota żadna. Co można zrobić żeby poprawić te korekcje?

[ Dodano: 2013-06-30, 11:54 ]
Aha, N75 i wszystkie wężyki były już 2 razy sprawdzane, są na pewno ok
roziwelet
Czytacz
 
Posty: 40
Dołączył(a): 1 cze 2013, o 12:36
Lokalizacja: Zabrze

Postprzez palio » 30 cze 2013, o 13:09

Jak filtr mocno zużyty to czas najwyższy go wymienić. Wtedy powinny poprawić się parametry przepływki.

Wtryski mogą już być mocno zużyte (mogą lać). Należy je wyjąć i oddać do zakładu specjalistyczne aby sprawdzić je na maszynie jak rozpylają.
Być może czeka Cię ich wymiana.

Chodzi mi o to, że turbo późno budzi się do życia. Auto zaczyna jechać od około 2200 obr/min a powinno już osiągać zadane ciśnienie przy około 1800 obr/min.
Spróbuj odpiąć wężyk od N75 idący do turbo i zrób loga dynamicznego 011.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez roziwelet » 30 cze 2013, o 13:18

Filtr powietrza jutro wymienię. Ale to by było dziwne, że wtryski zużyte, a auto ani trochę nie kopci... Myślisz, że jest sens zamienić wtrysk sterujący z powrotem na ten co miałem? No i martwi mnie to cykanie, bo auto niby chodzi dobrze, silnik równo pracuje, przyspiesza, tylko cały czas to cykanie... A przed wymianą pompy tego cykania nie było. Ale tak w praktyce, wymienię filtr powietrza i chyba póki co będzie się dało jeździć, co? Bo jak na razie to z kasą ciężko, a czeka mnie w najbliższym czasie 1500km do pokonania...
roziwelet
Czytacz
 
Posty: 40
Dołączył(a): 1 cze 2013, o 12:36
Lokalizacja: Zabrze

Postprzez palio » 30 cze 2013, o 14:31

Wydaje mi się, że nie ma co wymieniać wtrysku. Co do cykania to nie wiem. Łatwiej by było może odgadnąć przyczynę jakby był jakiś filmik.

Jeździć tak można, tylko to cykanie.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez roziwelet » 30 cze 2013, o 15:28

Wrzucam filmik, na którym słychać cykanie, silnik ogólnie pracuje dobrze, równo, tylko cały czas to cykanie, jak się doda gazu to cyka szybciej, wraz ze wzrostem obrotów, tylko nie miałem jak naciskać gazu i filmować silnika ;p
http://www.youtube.com/watch?v=T-iJfs9V ... ata_player

A i jeszcze jedno co do tych korekcji wtrysku, otóż 04.06.2013r. robiłem logi i wtedy 013 wyszedł niemalże idealny, potem było robione z pompą itd., więc dlaczego nagle teraz to się tak pogorszyło? Od czego to zależy i jak można to naprawić?
http://vaglog.rtnet.pl/fryderyks15_129640.html 013

[ Dodano: 2013-06-30, 14:48 ]
A, jeszcze jedna sprawa, zupełnie nie w temacie: godzina na forum jest ustawiona na stary czas, czyli wszystkie "zegarki" na forum spóźniają się o godzinę ;p
roziwelet
Czytacz
 
Posty: 40
Dołączył(a): 1 cze 2013, o 12:36
Lokalizacja: Zabrze

Postprzez palio » 30 cze 2013, o 15:50

Cykanie ewidentnie pochodzi z któregoś wtrysku. Musi gdzieś uszczelka miedziana nie trzymać.
Czy podczas wymiany wtrysku była wymieniana uszczelka miedziana?

[ Dodano: 2013-06-30, 14:52 ]
Co do korekcji wtrysków sprawdź czy przewody wychodzące z pompy do wtrysków (te takie metalowe) są dobrze dokręcone. Nie cieknie z nich paliwo? Możliwe, że gdzieś lewego powietrza łapią. Posprawdzaj również przewody przelewowe między wtryskami.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 19 gości