Proszę o ocenę logów 1.9tdi 1z (szarpie)

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Proszę o ocenę logów 1.9tdi 1z (szarpie)

Postprzez gacekx1 » 4 wrz 2013, o 15:10

Witam. Proszę o ocenę logów:

bs:
000- Log (7 - 000)
003- Log (8 - 003)
004- Log (9 - 004)


statyczne:
001 - Log (2 - 001)
013 - Log (6 - 013,013)



dynamiczne:

003 - Log (3 - 003)
010 - Log (4 - 010)
011 - Log (5 - 011)

Niby z silnikiem wszystko ok, palił w największe mrozy w zimie, jednak ma jeden problem, czasami, z tego co zauważyłem częściej w chłodniejsze dni (ale w ciepłe również) silnikowi zdarza się szarpać gdy przyspieszam ( różnie w przedziale od 2000 do 3000) jak również gdy ma stałą prędkość. Zdarza mu się to na 3, 4 i 5 biegu.
Gdy było już tragicznie to przeczyściłem przepływomierz i wszystko było ok dłuższy czas, teraz coś znowu zaczyna.
Dodam że to raczej nie n75 (mam nowy) ani nie nastawnik bo gdy odpinałem wtyczkę ze skrzyni też mu się to zdarzało.
Zawór EGR też odpada, mam zaślepiony, ale przed zaślepieniem też szarpało.
Bąbelków w przewodach paliwowych brak.
Podczas robienia logów jednak nic takiego nie wystąpiło;/
Avatar użytkownika
gacekx1
Czytacz
 
Posty: 33
Dołączył(a): 3 wrz 2012, o 13:50
Lokalizacja: Tomaszów lubelski

Proszę o ocenę logów 1.9tdi 1z (szarpie)

 

Postprzez krzyś » 4 wrz 2013, o 20:36

zmniejsz dawkę paliwa, w logu 004 bs nie przestawia kata wtrysku. daj loga dynamicznego 004 oraz statycznego 004 w MB i jeszcze raz 004 BS
Vag diagnostyka,czyszczenie nastawników, uszczelnianie pomp wtryskowych Vp37, naprawa skrzyń biegów. Wszelkie info PW..
Avatar użytkownika
krzyś
Members
 
Posty: 888
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 18:58
Lokalizacja: Krosino
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez gacekx1 » 4 wrz 2013, o 20:48

Oki jutro dam komplet logów 004, dawka wiem trochę za duża, w sumie była taka od kiedy zakupiłem golfa, nic nie grzebałem przy nastawniku, spróbuje ją trochę jednak zmniejszyć.

Jaka może być wina tego że nie zmienia kąta wtyrysku w grupie 004??
Avatar użytkownika
gacekx1
Czytacz
 
Posty: 33
Dołączył(a): 3 wrz 2012, o 13:50
Lokalizacja: Tomaszów lubelski

Postprzez krzyś » 4 wrz 2013, o 20:57

zmierz opór na wtrysku sterującym we wtyczce 90-120ohm powinno być i przejrzyj dokładnie te kable czy gdzieś się nie przetarły czasem zmierz także zawór n108 na dole pompy kostka 3 pinowa przy pompie zmierz miedzy tymi dwoma kablami dolnymi powinno być 10-20ohm
Vag diagnostyka,czyszczenie nastawników, uszczelnianie pomp wtryskowych Vp37, naprawa skrzyń biegów. Wszelkie info PW..
Avatar użytkownika
krzyś
Members
 
Posty: 888
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 18:58
Lokalizacja: Krosino
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez gacekx1 » 4 wrz 2013, o 21:13

Byłem pomierzyć w garażu, na sterującym jest 95ohm, natomiast na n108 15,5ohm, czyli wszystko w normie.
Avatar użytkownika
gacekx1
Czytacz
 
Posty: 33
Dołączył(a): 3 wrz 2012, o 13:50
Lokalizacja: Tomaszów lubelski

Postprzez krzyś » 4 wrz 2013, o 21:23

teoretycznie tak a przewody całe? zrób jeszcze te logi może coś więcej będzie widać. sprawdź też bezpieczniki
Vag diagnostyka,czyszczenie nastawników, uszczelnianie pomp wtryskowych Vp37, naprawa skrzyń biegów. Wszelkie info PW..
Avatar użytkownika
krzyś
Members
 
Posty: 888
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 18:58
Lokalizacja: Krosino
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez gacekx1 » 5 wrz 2013, o 12:05

Witam. Popukałem, posprawdzałem wtyczki, zrobiłem trase z 50km i oto moje logi:

Statyczne
001- Log (13 - 001)
004 - Log (14 - 004)
0013 - Log (12 - 013)

dynamiczne
004 - Log (11 - 004)

bs
004 - Log (10 - 004)

Nie wiem co jest, dawki na korekcjach spadły, dawka paliwa również, jedynie na niskich obrotach coś nie domaga. Czy mogło się tak poprawić po przeczyszczeniu styków i dobrym "przepaleniu" silnika? :-o Dziś mi niby nie szarpało, raz jak jechałem 110 na 5 to troszkę delikatniusio poszarpywało przez dosłownie sekundę, ledwo wyczuwalnie.

Martwi mnie kąt, gdyż actual jest BTDC a specified ATDC...
Avatar użytkownika
gacekx1
Czytacz
 
Posty: 33
Dołączył(a): 3 wrz 2012, o 13:50
Lokalizacja: Tomaszów lubelski

Postprzez krzyś » 5 wrz 2013, o 22:04

zmniejsz dawkę jeszcze na 3.5 chociaż ,kat wtrysku przestawia ok.
Vag diagnostyka,czyszczenie nastawników, uszczelnianie pomp wtryskowych Vp37, naprawa skrzyń biegów. Wszelkie info PW..
Avatar użytkownika
krzyś
Members
 
Posty: 888
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 18:58
Lokalizacja: Krosino
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Snejk18 » 6 wrz 2013, o 16:05

A ja tak zapytam z czystej ciekawości. Wymieniałeś może filtr paliwa ?? A jak nie, to kiedy ostatni był wymieniany??
Możliwe, że filtr jest po prostu już przypchany i pompa przy większych obciążeniach nie może pobrać odpowiedniej ilości paliwa. Filtr powietrza, też warto wymienić.
Avatar użytkownika
Snejk18
Fanatyk
 
Posty: 1105
Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 22:19
Lokalizacja: Nasielsk

Postprzez leopard » 7 wrz 2013, o 02:46

dawka max 3.5 i zagladnij w 004 - jesli nadal bedzie lipa - w 010 skorygujesz ustawienie VAG'iem - jesli po korekcji wszystko bedzie OK - wartosci adaptacyjne na ori - i synchro rozrzadu do zrobienia
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez palio » 7 wrz 2013, o 07:08

Na początek proponuję sprawdzić ustawienie rozrządu.

A i przyśpiesz początek kata wtrysku, bo jest opóźniony.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez gacekx1 » 7 wrz 2013, o 20:06

Jestem jestem po krótkiej przerwie :-P A więc rozrząd jest bdb sprawdzałem dziś, przynajmniej wałek rozrządu i znak na kole zamachowym bo dokładnego walca do zblokowania pompy nie miałem (sam wymieniałem) ale po kącie widać że najgorzej nie jest. Przed zmianą rozrządu też siepał czasami, ma tak prawie że od momentu zakupu, jednak kupiłem go latem jak było gorąco naprawdę i wtedy oznak nie miał.

Filtra paliwa nie zmieniałem, może to i jego wina, niby taka drobnostka a jakoś zabrakło chęci i czasu. Jak zmienię filtr dam znać. Dodam jeszcze że miałem bąbelki powietrza na powrocie ale uszczelniłem wężyki nowymi opaskami i od tej pory ich nie ma.

Ropę leje zawsze Orlenie więc raczej to też nie wina paliwa.
Avatar użytkownika
gacekx1
Czytacz
 
Posty: 33
Dołączył(a): 3 wrz 2012, o 13:50
Lokalizacja: Tomaszów lubelski

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 14 gości

cron