Przepływomierz-Po odłączeniu lepsze osiągi

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Przepływomierz-Po odłączeniu lepsze osiągi

Postprzez Jake88 » 8 lis 2009, o 09:39

Witam

Dziś rano już podczas wyjazdu z garażu poczułem bardzo duży spadek mocy tak duży że
na trasie z trudem mogłem rozpędzić się do 90km/h,pomyślałem że to przepływomierz
pnieważ od dwóch miesięcy,od czasu do czasu miał takie "wahania mocy"które po chwili
znikały,ale teraz to tragedia.
Gdy odłączyłem przepływke odczuwalna jest baaaaardzo duuuuuża różnica w osiągach.
Waszym zdaniem to przepływka?A może coś innego?

Pzdr.
Avatar użytkownika
Jake88
Czytacz
 
Posty: 139
Dołączył(a): 13 kwi 2009, o 10:07
Lokalizacja: GRD

Przepływomierz-Po odłączeniu lepsze osiągi

 

Postprzez Bradley » 8 lis 2009, o 11:05

A jakbys wpial diode w kostke przeplywomierza to dopiero bys poczul moc :D

Ciezko powiedziec czy to przeplywomierz bo po zdjeciu wtyczki auto i tak chodzi na "bezpiecznych nastawach" i jest mulem jak SDI. Co to za TDI?
Wahania mocy mozesz miec rownie dobrze od wariujacego n75.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez Jake88 » 8 lis 2009, o 18:26

Bradley napisał(a):Ciezko powiedziec czy to przeplywomierz bo po zdjeciu wtyczki auto i tak chodzi na "bezpiecznych nastawach" i jest mulem jak SDI


Tylko że jak wtyczka jest wpięta to z SDI nie mam żadnych szans :dobani: .Po odpięciu "niebo a ziemia".

Bradley napisał(a):Wahania mocy mozesz miec rownie dobrze od wariujacego n75.


N75 podciąga sztange przy rozruchu i opuszcza przy gaszeniu więc chyba jest ok .A pozatym N75 aż tak mocy chyba nie obcina,z tego co wiem to są przez niego raczej notlaufy w AFN-ie.
Avatar użytkownika
Jake88
Czytacz
 
Posty: 139
Dołączył(a): 13 kwi 2009, o 10:07
Lokalizacja: GRD

Postprzez Bradley » 8 lis 2009, o 19:34

Notlauf moze byc i od przeladowania jak i od niedoladowania ;)
Wepnij sobie diode 1n4148 we wtyczke od przeplywomierza w zaleznosci czy masz pierburga czy boscha pod rozne piny, kierunek wpiecia diody tez jest istotny. Informacje do znalezienia w google. Jak bedzie rakieta to kup nowy przeplywomierz.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez leopard » 9 lis 2009, o 00:04

podepnij VAG'a i sprawdź auto pod obciążeniem - jeśli jeździ lepiej na wypiętym przepływomierzu - oznacza to że przepływomierz wpiety liczy poniżej 550 mg - 550 mg to wartośc stała przy odłączonym przepływomierzu ...
VAG na kolana 01->08->003 2gie i 3cie okienko od lewej to wartości wymagana i osiągane przez auto - pełne obciążenie = 3ci bieg z pedałem gazu w podłodze i temp płynu chłodzącego ~ 90'C między 2900 a 3100 obr/min przepływomierz powinien pokazać ~ 850/890 mg

przy okazji sprawdź kody błędów - będa bardzo pomocne - GTI-TDI to 110 KM - faktycznie możesz miec też problem z kierownicami spalin
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Jake88 » 9 lis 2009, o 16:42

Właśnie wróciłem z diagnostyki i okazało się że wartości przepływki są o połowę niższe od prawidłowych,po dodpięciu przepływki wartości były większe a co za tym idzie żwawsze,mechanik powiedział że przepływka do
wymiany ew.Przeczyścić bo i tak nie mam nic do stracenia.

Próbować czyścić czy lepiej od razu nową a jeśli nową to zamiennik czy
oryginał,z tego co wiem oryginał cholernie drogi :-(
Avatar użytkownika
Jake88
Czytacz
 
Posty: 139
Dołączył(a): 13 kwi 2009, o 10:07
Lokalizacja: GRD

Postprzez Procent » 9 lis 2009, o 21:03

Ori używka ewentualnie. Podpiąć, sprawdzić jak auto reaguje. A przeczyścić też możesz bo faktycznie nic nie masz do stracenia. Może to pomoże na stałe. Jeżeli będzie ok to można tak jeździć, jeżeli problem się powtórzy to tak jak napisałem wyżej
Weźmiesz mnie na prostej?? A ja Cię zniszczę na zakręcie!!

Mój Goferek
Avatar użytkownika
Procent
Members
 
Posty: 1771
Dołączył(a): 1 lut 2009, o 19:06
Lokalizacja: (TLW) Włoszczowa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez leopard » 9 lis 2009, o 23:19

Jake88 napisał(a):Próbować czyścić czy lepiej od razu nową

izopropanol - duża ilość - wydmuchaj go z przepływki spręzonym powietrzem tak żebyś był w 100% pewny że jest już sucho wewnątrz i ... testuj
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Jake88 » 11 lis 2009, o 12:21

Niestety przepływomierz po 282tys.(tak sądze)nie nadaje się do "reanimacji".Po rozebraniu siateczki od strony filtra ten drugi drucik pomiarowy był jakoś tak dziwnie wykrzywiony jakby naderwany,po delikatnej próbie naprostowania poprostu odpadł,po tym druciku było widać czas i przebieg,poprostu przepływka została wyeksploatowana,pozostaje kupno nowej przepływki.

Mam jeszcze pytanko jaką kupić Bosch czy Pierburg obecna to pierburg
Avatar użytkownika
Jake88
Czytacz
 
Posty: 139
Dołączył(a): 13 kwi 2009, o 10:07
Lokalizacja: GRD

Postprzez leopard » 11 lis 2009, o 12:29

Jake88 napisał(a):kupić Bosch czy Pierburg obecna to pierburg

pierburg
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Procent » 11 lis 2009, o 13:09

Zgadzam się z moim przedmówcą. Pierburg
Weźmiesz mnie na prostej?? A ja Cię zniszczę na zakręcie!!

Mój Goferek
Avatar użytkownika
Procent
Members
 
Posty: 1771
Dołączył(a): 1 lut 2009, o 19:06
Lokalizacja: (TLW) Włoszczowa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Jake88 » 13 lis 2009, o 13:14

Jestem po wymianie przepływki,kupiłem nową ori VW OOOO :-D ,
do tego nowiutki filterek powietrza.Efekt PORAŻAJĄCY auto ciągnie
równiutko do 4500obr/min,wyprzedzanie do bajka.

Aha poprawiły się osiągi na 4 i 5 biegu w przedziale obr. 2500-4000obr.
w porównaniu z poprzednią jeszcze działającą przepływką.
Więc jeśli komuś po odłączeniu przepływki golfer lepiej ciągnie,
w pierwszej kolejności trzeba się jej przyjrzeć.

pzdr.
Avatar użytkownika
Jake88
Czytacz
 
Posty: 139
Dołączył(a): 13 kwi 2009, o 10:07
Lokalizacja: GRD

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości