Przerobienie tdi 90KM na 110 KM

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Postprzez Piaggio » 15 lis 2012, o 17:58

Ale robiąc program z 90 na 110- az nadto nei nadwyręża sie silnika i jeżeli nie pałujesz go non stop to jest to bezpieczny zapas mocy!
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1893
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

 

Postprzez lisek » 16 lis 2012, o 05:08

Krystian 1986x jesli pytasz czemu inna turbina to juz ci mowie dlatego ze czasy sie zmienialy 110 to troche nowsza konstrukcja i byla wkladana do wiekszych aut a zastosowanie zmiennej geometrii lopatek ma na celu wyeliminowac turbo dziure,auto ciagnie troche wczesniej i praktycznie ciagle tak samo wydajnosc tez lepsza.
Wtryski AFN,ecu 16bit z passat b4,najdluzsza skrzynia ASD,wolna odma,egr off,kat wybity.
lisek
Czytacz
 
Posty: 47
Dołączył(a): 15 lis 2012, o 09:09
Lokalizacja: strzegowo

Postprzez leopard » 16 lis 2012, o 14:34

Krystian1986x napisał(a):hehe niby tak, wiec po co Ci co produkowali golfy 3 to do 110 robili inne turbiny, wtryski itd, skoro mozna było tylko soft przeprogramowac...jakis powod musialbyc..tylko jaki?!

bo w tak odleglych czasach nie decydowali ksiegowi ... w obecnych czasach decyduje soft - patrz transportery gdzie graty pod maska sa te same a moce ograniczaja komputery

roznice to sterowanie turbina bypass vs kierownice spalin (N75) - czyli sterowanie nadcisnieniem w 90HP vs podcisnieniem w 110HP - turbina - wtryskiwacze - pompa od biedy moze zostac ori z 90HP - do tego ECU z softem pod 110HP i zeby bylo ori 110 HP - kolo zamachowe 2 masowe oraz blok silnika z symbolem AFN zamiast 1Z :lol:

alternatywa do tego jest chiptuning na oryginalnych gratach ktore teraz masz pod maska - koszt ~ 1000-1500,- - 110HP osiagniesz nawet na starym 8 bitowym ECU
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Mikolaj211 » 17 lis 2012, o 22:16

Dokładny opis masz na innym forum, pozwolę sobie podać link:
http://forum.vw-passat.pl/threads/90003 ... %28Opis%29

Osobiście nie polecam się tak bawić, te silniki były produkowane z dużym zapasem mocy. Dlaczego zaczęli produkować AFN? Normalna kolej rzeczy, zamontowali VNT i dwumas, niby lepsze, mniejsze drgania itp, no ale już mniejsza trwałość niż w przypadku zwykłego koła.
Jakby teraz w nowych autach dalej tłukli 1z/AFN zamiast np 2.0TDI, to by połowę serwisów musieli pewnie zamknąć, niestety tak to wygląda.

Ja dzisiaj właśnie odebrałem auto od kolegi, który mi ogarniam wszystko, też mam 1z, wstawione zostały wtryski od AFN, sterownik zmieniony na 16 bit, program od KOSTRZA (jak ktoś będzie chciał, to poszuka w internecie). Zmieściłem się w 700zł ze wszystkim (pomijam robotę, wtryski można zmienić samemu jak ktoś trochę ogarnia, sterownik tym bardziej). Auto po prostu urywa dupę, nie potrafię tego opisać :).
Jeden user innego forum z identycznym silnikiem w B4, te same wtryski, ten sam program na hamowni otrzymał wynik 130km 300nm (czyli u mnie będą podobne wartości, ciężko ocenić na oko, czy więcej czy mniej).

Co do wytrzymałości - turbo dostanie wiadomo po dupie bardziej, bo dmucha 1,2 (przy gwałtownym dodaniu gazu nawet 1,4 wbije na pół sekundy, zanim komp zdąży zbić, mam wskaźnik), no ale o ile spadnie jej wytrzymałość - choćby zamiast 150 000 przejedziesz 120 000, to co, planujesz więcej przejechać tym autem? Poza tym zostanie Ci w kieszeni kasa, którą byś władował w turbinę i całe sterowanie, możesz sobie za nią założyć wtedy inną turbinę. Pompa raczej różnicy nie odczuje jakiejś znaczącej.

Lepiej za tą kasę, którą byś włożył w zmianę turbiny, pompy, sterowania pod vnt ogarnij sobie (tak jak ja to zrobiłem) zawieszenie (wszystko co było niepewne out, ustawiona zbieżność i geometria), hamulce i miej pewny samochód.

Jedyną rzeczą, o którą ja się martwię, to sprzęgło, ale nawet na seryjnym osprzęcie już było po prostu zużyte.

Pozdrawiam.
Mikolaj211
Czytacz
 
Posty: 59
Dołączył(a): 4 wrz 2010, o 20:29
Lokalizacja: Nakło

Postprzez lisek » 20 lis 2012, o 08:40

mikolaj211 jak wyglada sprawa wymiany kompa? poprosu wymiana czy jakies lutowanie?
Wtryski AFN,ecu 16bit z passat b4,najdluzsza skrzynia ASD,wolna odma,egr off,kat wybity.
lisek
Czytacz
 
Posty: 47
Dołączył(a): 15 lis 2012, o 09:09
Lokalizacja: strzegowo

Postprzez Mikolaj211 » 20 lis 2012, o 19:57

Trzeba wymienić po prostu, jedynie czasami zdarzą się, że nie działa kontrolka świec żarowych (tak było u mnie), wtedy trzeba zamienić dwa piny ze sobą miejscami i problem znika.
Mikolaj211
Czytacz
 
Posty: 59
Dołączył(a): 4 wrz 2010, o 20:29
Lokalizacja: Nakło

Postprzez lisek » 21 lis 2012, o 09:14

Mikolaj211 a od jakiego auta i silnika dokladnie ty zalozyles kompa?
Wtryski AFN,ecu 16bit z passat b4,najdluzsza skrzynia ASD,wolna odma,egr off,kat wybity.
lisek
Czytacz
 
Posty: 47
Dołączył(a): 15 lis 2012, o 09:09
Lokalizacja: strzegowo

Postprzez Mikolaj211 » 22 lis 2012, o 20:52

Szczerze mówiąc nie wiem od czego jest, osoba, która pisała mi program załatwiała sterownik, wlutowana podstawka, program wrzucony pod 1z.
Mikolaj211
Czytacz
 
Posty: 59
Dołączył(a): 4 wrz 2010, o 20:29
Lokalizacja: Nakło

Postprzez lisek » 25 sty 2013, o 19:38

Mikolaj111 opanowalem juz temat ze zmiana kompa na 16bit mam od passata b4 021at(kupilem z tablica.pl za 57zl z przesylka) trzeba zamienic jak mowiles kabelek od swiec i jak sie ma podgrzewacz plynu to tez od niego,narazie mam bez softu ale roznica jest spora bo plynniejsza praca silnika lepsza czyli szybsza reakcja na gaz i jakos tak inaczej silnik chodzi na tym 16bit a mowia ze roznic niema ja je widze.Pozdro.
Wtryski AFN,ecu 16bit z passat b4,najdluzsza skrzynia ASD,wolna odma,egr off,kat wybity.
lisek
Czytacz
 
Posty: 47
Dołączył(a): 15 lis 2012, o 09:09
Lokalizacja: strzegowo

Poprzednia strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 40 gości