Dokładny opis masz na innym forum, pozwolę sobie podać link:
http://forum.vw-passat.pl/threads/90003 ... %28Opis%29
Osobiście nie polecam się tak bawić, te silniki były produkowane z dużym zapasem mocy. Dlaczego zaczęli produkować AFN? Normalna kolej rzeczy, zamontowali VNT i dwumas, niby lepsze, mniejsze drgania itp, no ale już mniejsza trwałość niż w przypadku zwykłego koła.
Jakby teraz w nowych autach dalej tłukli 1z/AFN zamiast np 2.0TDI, to by połowę serwisów musieli pewnie zamknąć, niestety tak to wygląda.
Ja dzisiaj właśnie odebrałem auto od kolegi, który mi ogarniam wszystko, też mam 1z, wstawione zostały wtryski od AFN, sterownik zmieniony na 16 bit, program od KOSTRZA (jak ktoś będzie chciał, to poszuka w internecie). Zmieściłem się w 700zł ze wszystkim (pomijam robotę, wtryski można zmienić samemu jak ktoś trochę ogarnia, sterownik tym bardziej). Auto po prostu urywa dupę, nie potrafię tego opisać
.
Jeden user innego forum z identycznym silnikiem w B4, te same wtryski, ten sam program na hamowni otrzymał wynik 130km 300nm (czyli u mnie będą podobne wartości, ciężko ocenić na oko, czy więcej czy mniej).
Co do wytrzymałości - turbo dostanie wiadomo po dupie bardziej, bo dmucha 1,2 (przy gwałtownym dodaniu gazu nawet 1,4 wbije na pół sekundy, zanim komp zdąży zbić, mam wskaźnik), no ale o ile spadnie jej wytrzymałość - choćby zamiast 150 000 przejedziesz 120 000, to co, planujesz więcej przejechać tym autem? Poza tym zostanie Ci w kieszeni kasa, którą byś władował w turbinę i całe sterowanie, możesz sobie za nią założyć wtedy inną turbinę. Pompa raczej różnicy nie odczuje jakiejś znaczącej.
Lepiej za tą kasę, którą byś włożył w zmianę turbiny, pompy, sterowania pod vnt ogarnij sobie (tak jak ja to zrobiłem) zawieszenie (wszystko co było niepewne out, ustawiona zbieżność i geometria), hamulce i miej pewny samochód.
Jedyną rzeczą, o którą ja się martwię, to sprzęgło, ale nawet na seryjnym osprzęcie już było po prostu zużyte.
Pozdrawiam.