Przestawia się na rozrządzie

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Przestawia się na rozrządzie

Postprzez tokarszczak » 19 sie 2010, o 07:21

Witam,
Od jakiegoś czasu mam problem ze swoim golfem otóż polega on na tym, że średnio co 2-3tys. km przestawia się on na rozrządzie o jakieś 2 ząbki.
Objawia się to tym, że po dłuższym nie jeżdżeniu czyli tak min. 8h są kłopoty z odpaleniem. Dziwne jest to, że gdy już odpalę i przejadę się kawałek autko pali na dotyk. Dopiero po dłuższym kilkugodzinnym postoju znów pojawia się problem odpalenia. Wczoraj sprawdzałem i rozrząd przestawiony jest o 2ząbki, nie miałem jednak czasu go przestawić. Wcześniej już 3 razy miałem ten sam problem ostatnim jednak razem po zdjęciu małego koła okazało się, że ścięło klin, koło zostało wymienione i myślałem, że problem zniknie jednak on znowu się pojawił. Dzisiaj wieczorem zdejmę koło i sprawdzę czy klin znów się nie ściął. Jeżeli tak to co może być przyczyną?
Zauważyłem jeszcze, że coś także ścinami pasek klinowy jest przecięty w jednym miejscu tak 2mm od krawędzi a wymieniany był jakieś 5tys. km temu.
Jakby tego było mało od czasu do czasu odcina się turbina czyli totalny muł, po restarcie silnika jest ok. Ale to już znalazłem na naszym forum i podejrzewam, że jest to zawór N75.
Jeżeli ma ktoś jakieś pomysły to bardzo proszę o pomoc bo nie wiem już co może być przyczyną tego przestawiania :zalamany:
Silnik 1,9 tdi 1z 90km
Avatar użytkownika
tokarszczak
Czytacz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 6 sie 2009, o 20:45
Lokalizacja: Legionowo

Przestawia się na rozrządzie

 

Postprzez PabloSBT » 19 sie 2010, o 09:43

według mnie to wina za słabo napiętego paska rozrządu, jak wymieniałeś rozrząd to wymieniłeś też rolki ??
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Postprzez SotoM » 19 sie 2010, o 09:49

jak kupiłem moją A4 to zaczęły się herezje - ciężko palił na zimno i na ciepło,brak mocy.
Powód - przestawiony rozrząd
Do sprawdzenia - przyczyny:
1. Słabo napięty pasek rozrządu

2. odpowiednio przykręcona śruba koła rozrządu wałka rozrządu - 45Nm

3. do sprawdzenia klin koła rozrządu na ośce pompy wtryskowej- nakrętka
55Nm.

4. śruba centralna wału korbowego:- moment dokrecania-90Nm+90stp
(etap 90stp może odbywać sie etapami) - Gwint i powierzchnia czołowa
powinna byc wolna od oleju i smaru.
Przyczyny
-zbyt słabo dokręcona co spowodowało poluzowanie się.
-urwanie w połowie.

Jedna z tych trzech opcji dotyczących śruby centralnej spowodowała wybicie się"klina-ścięcia" na kole jak i na wale korbowym. do zdjęcia rozrząd - na to stawiam -100% ze to może być to, bo tak miałem u siebie.- nie przykręcona śruba centralna wału korbowego.
Mi okrutnie wału nie wybiło. nowe koło zakładając sprawdziłem jaki będzie miało skok na podjechanym wale.- luz był ledwo wyczuwalny.
oczyściłem wszystko dokładnie szczotą na wiertarce, przy okazji zmieniłem uszczelniacz przedni wału , klejem do śrub posmarowałem gwint oraz koło rozrządu na przylgni do wału korbowego i skręciłem z momentem takim jak wyżej napisałem + oczywiście nowa śruba centralna.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez tokarszczak » 28 paź 2010, o 07:20

Wracając do tematu, wymieniłem koło (klin nie był ścięty) na nowe bo miało trochę zjechane zęby, dokręcone z odpowiednią siłą. Pasek napięty odpowiednio i było ok.
Po kolejnych 2500 km znów to samo z dnia na dzień coraz gorzej pali, wiem już, że przestawił się na rozrządzie po raz kolejny.
W sobotę planuję wymienić pasek rozrządu i napinacze bo i tak brakuje mi tylko 8tys. oraz koło wału korbowego. A może coś przeskakuje na tym kole od pompy wtryskowej? Miał ktoś coś takiego żeby co parę tysięcy kilometrów przeskakiwał rozrząd?
Avatar użytkownika
tokarszczak
Czytacz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 6 sie 2009, o 20:45
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez SotoM » 28 paź 2010, o 08:35

może być wyślizgane również koło wałka rozrządu najczęstsza przyczyną jest szybsze wycieranie się koła(ząbków)koła napędowego pompę wtryskową.
a pasek napinasz w która stronę - w prawo czy w lewo??
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez tokarszczak » 29 paź 2010, o 07:14

Chyba raczej w prawo ale dokładniej to musiałbym się zapytać swoich mechaników. A to robi jakąś różnicę?
Co do koła tego przy pompie to ma ono jakąś nazwę bo w intercarsie jak chciałem kupić to nie mieli nic takiego albo typek nie wiedział o, które chodzi. Koło wałka korbowego będę jutro zmieniał wraz z paskiem i od razu zmieniłbym te przy pompie tylko nie mogę go dostać :-/
Avatar użytkownika
tokarszczak
Czytacz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 6 sie 2009, o 20:45
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez SotoM » 29 paź 2010, o 08:33

koło pompy wtryskowej jest niedostepne z zamiennika - tylko ASO natomiast koło wałka rozrzadu jest dostepne z zamiennika - FEBI- FE25260 num.oryginalu - 068 109 111
dolne koło ja kupiłem i zalozyłem firmy Topran jest wszystko GIT od 3 miesiecy. num - HP100 296 lub FEBI-FE24672(w komplecie śruba cantralna) - ori 028 105 263 D
napinacz dobrze napinałeś- w prawo.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez tokarszczak » 3 lis 2010, o 08:13

Ok dzięki koło dokupione, czekam tylko na wymianę wszystkiego i zobaczymy jakie będą rezultaty, z kołem od pompy na razie się wstrzymam, jakby dalej było nie tak to wtedy pojadę do ASO.

[ Dodano: 2010-11-15, 19:47 ]
Od wymiany zdążyłem przejechać niewiele ponad 1000km czyli mniej niż zwykle i znów zaczęło się przestawiać z tego co pisaliście to zostało mi jeszcze tylko do wymiany koło przy pompie wtryskowej i będę miał praktycznie nowy rozrząd. Czy może być coś jeszcze przyczyną, nie wiem już sam może wał albo coś w tym stylu?

[ Dodano: 2011-04-11, 18:31 ]
Odświeżę temat ponieważ zrobiłem już ponad 5tys. od tamtej pory i wszystko jest ok.

Pomogła wymiana wału korbowego, ponieważ ciągłe jego bicie luzowało małe koło co później doprowadzało do przestawienia się rozrządu, Także jakby ktoś miał podobny problem to czytać uważnie cały temat.
Avatar użytkownika
tokarszczak
Czytacz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 6 sie 2009, o 20:45
Lokalizacja: Legionowo


- - - https://airmax.pl/airmax-internet-opinie



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości