Przygotowania do zimy ! Wymiana AKU i Oleju

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Przygotowania do zimy ! Wymiana AKU i Oleju

Postprzez tofik90 » 19 paź 2011, o 13:27

Witam ! Jako, że zbliża się zima, a mój akumulator w TDiku jest w stanie agonalnym, jestem zmuszony poszukać czegoś nowego. Niestety mój budżet nie jest za wysoki i chciałbym się poradzić co za markę i model nowego aku kupić. Co polecacie ? Auto sprzedaje za rok i szukam czegoś co będzie bezproblemowo działać (również w wiekszych mrozach) przez ten okres czasu.

Jako, że minął również rok od ostatniej wymiany oleju to chciałbym sięgnąć Was po poradę. Wcześniej lałem olej Valvoline max life 10W30 (mineralny) ale auto ma już przejechane ponad 240 tys, czas zmienić na coś innego ? Słyszałem, że mogę mieć za gęsty ten olej z uwagi na to, że przy mocnym dodaniu gazu (na ciepłym silniku oczywiście) w okolicach 4000 tys obr silnik zaczyna pracować na 3 cylindrach, bardzo nieregularnie oraz strasznie kopci (podwieszanie się zaworów ) ? słyszałem, że to moze być przyczyną lania złego oleju. :wstyd:
tofik90
Czytacz
 
Posty: 103
Dołączył(a): 4 mar 2011, o 21:05
Lokalizacja: Gdańsk

Przygotowania do zimy ! Wymiana AKU i Oleju

 

Postprzez star1466 » 19 paź 2011, o 14:37

ja leje castrol 10w40
a co do akumulatora to mam 2:
varta dynamic 74ah 680a
i orginalny vw 70ah 560a
i zdecydowanie na zime polecam varte ma potężnego kopa ;-)
star1466
Czytacz
 
Posty: 69
Dołączył(a): 2 kwi 2011, o 19:12
Lokalizacja: Tychowo

Postprzez tofik90 » 19 paź 2011, o 14:45

Warta troche droga, chodziło mi o akumulator w cenie tak do 300 zł
tofik90
Czytacz
 
Posty: 103
Dołączył(a): 4 mar 2011, o 21:05
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez star1466 » 19 paź 2011, o 22:54

http://allegro.pl/akumulator-bergen-74a ... 91633.html kolega ma taki w audi 80 2.0 i daje rade

[ Dodano: 2011-10-19, 22:58 ]
a tu masz varte jak moja za niewiele wiecej niz 300zl http://allegro.pl/akumulator-varta-blue ... 31177.html
:-D
star1466
Czytacz
 
Posty: 69
Dołączył(a): 2 kwi 2011, o 19:12
Lokalizacja: Tychowo

Postprzez leopard » 20 paź 2011, o 02:19

moll lub centra ... moll to ori to co jest wsadzane do V.A.G. w fabryce - a centra - jedne z lepszych AQ dostepnych na naszym rynku
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez tofik90 » 20 paź 2011, o 12:10

Jaki amperaż wystarczy? 70 AH czy mogę coś mniejszego kupic do diesla ?
tofik90
Czytacz
 
Posty: 103
Dołączył(a): 4 mar 2011, o 21:05
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez star1466 » 20 paź 2011, o 13:25

70ah powinno wystarczyć
star1466
Czytacz
 
Posty: 69
Dołączył(a): 2 kwi 2011, o 19:12
Lokalizacja: Tychowo

Postprzez leopard » 21 paź 2011, o 07:53

do 1Z - ~ 72AH ... prad rozruchowy w zaleznosci od producenta
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez SotoM » 21 paź 2011, o 09:05

jesli lejesz valvoline 10w40 to go lej. nie zmieniaj, co chcesz wlac 15w40?? zeby turbo bo dupie dostawało...olej zmaruje i chłodzi turbine.
ja w swojej a4 mam silnik AFN(po sporym wirusie) 230kkm i leje do niego valvoline 5w40.
to ze hydrosztosy ci sie podwieszaja juz na valvoline to inny polej tego nie naprawi... pomoże tylko wymiana hydro na nowe...
zamontuj nowe AQ, wymiewni olej. filtry przede wszystkim paliwa(chyba ze niedawno go wymieniałeś). sprawdx glikomierzem płyn chłodzacy przy ilu stp krzepnie, spr stan poziom płynu wspomagania kierownicy,hamulcowego.
zimowki ubieraj. nasmaruj sobie zawiasy w drzwiach smarem nie WD40
mozna popsikac uszczelki tzw silikon spray
podłacz auto pod kompa, spr. kat wtrysku,dawke paliwa ewentualnie regulacja i zime przelatasz bez problemu pod warunkiem równiez ze bedziesz lał paliwo z normalnej stacji. to jest moje przygotowanie auta do zimy i auto zadne mnie nie zawiodło nigdy.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez maciej78 » 21 paź 2011, o 16:48

Co do aku to rozkoduj wlepe w bagarku i będziesz wiedział jaki miałeś ori aku. U mnie w 1Z był 64 AH. Teraz mam 72 AH, dodam że mam mocniejszy alternator 120AH.
A co do zakupu aku na 1 rok to idż do tesco i kup najtańszy. Co do oleju wlej z takimi samymi parametrami jak do tej pory.
Avatar użytkownika
maciej78
Gaduła
 
Posty: 624
Dołączył(a): 17 lut 2011, o 00:40
Lokalizacja: Poznan

Postprzez trojeczkaGT » 21 paź 2011, o 16:52

w tesco ten najtanszy aku jest tak drogi jak normalny aku boscha z allegro ;p
Aktualnie posiadam golfa III 1.9 TD umierajacego na ruda ospe i to >>> pozostale/chrysler-voyager-jaszczur-t77315.html a miałem tez audi 80 b4, byl tez golf III 1.8 GT i golf III kombi i vento.
Avatar użytkownika
trojeczkaGT
Members
 
Posty: 1745
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 21:36
Lokalizacja: DDZ i DSW
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez maciej78 » 21 paź 2011, o 17:12

trojeczkaGT tesco to był przykład. Chodzi o najtańszy.
Avatar użytkownika
maciej78
Gaduła
 
Posty: 624
Dołączył(a): 17 lut 2011, o 00:40
Lokalizacja: Poznan

Następna strona

- - - solution for cleaning dpf



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości