Pytania do silnika AAZ

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Pytania do silnika AAZ

Postprzez LeszekGT » 12 cze 2009, o 01:08

Witam, mój kolega kupił dziś mk3 z silnikiem 1.9TD AAZ 75KM
Mam w związku z tym parę pytanek, jako że w ogóle nie znam się na dieslach :(

1. Jego licznik nie ma obrotomierza. Czy nie wystarczy po prostu znaleźć licznik od diesla z obrotkiem i wstawić?

2. Zauważyłem, że w silniku brak jednej zaślepki - chodzi o taki korek (u mnie ma kolor zielony), który wbity/wkręcony jest w blok, zaraz przy styku ze skrzynią biegów. Czy jej brak bardzo utrudni koledze życie? (zakładam, że może) Gdzie dostać takie małe gówno??

3. Przy przyspieszaniu autko kopci na ciemno. W zbiorniczku wyrównawczym chyba zmyka płyn. Czy to już uszczelka pod głowicą? :zdegustowany:

4. Autko ma końcowy tłumik z jedną rurką. Czy przypadkiem nie powinna być dwururka?

Wielkie dzięki za odpowiedź, jestem zbyt zielony w tej tematyce :P
LeszekGT
VIP

Pytania do silnika AAZ

Postprzez opolanin » 12 cze 2009, o 02:01

LeszekGT, w silniczkach TD były obrotki, wydaje mi się że wystarczy tylko wstawić licznik od diesla, jeśli chodzi o zaślepkę to proszę o foto, natomiast kopcenie to moze byc dużo przyczyn od zle ustawionej pompy wtryskowej, same wtryski a nawet zepsuty ERG( zawieszający się). Jeśli płyn znika to niekoniecznie głowica(uszczelka) a czy po odpaleniu kopci na biało??? natomiast jeśli chodzi o tłumik to widziałem Td z jedną rurką ale wygięta do dołu jak to w dieslach , natomiast już TDI na pewno ma 2 rurki ale zaczekamy na Leoparda i SotoMa co powiedzą
opolanin

Postprzez leopard » 12 cze 2009, o 02:34

1- można z tym że byc może trzeba będzie podac sygnał z alternatora
2- zdjęcie będzie bardzo pomocne -może korek przy skrzyni zaślepiający koło zamachowe tzw "0" wału - z tym że on nie jest zazwyczaj zielony a czarny ...