Pytania do silnika AAZ

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Pytania do silnika AAZ

Postprzez LeszekGT » 12 cze 2009, o 01:08

Witam, mój kolega kupił dziś mk3 z silnikiem 1.9TD AAZ 75KM
Mam w związku z tym parę pytanek, jako że w ogóle nie znam się na dieslach :(

1. Jego licznik nie ma obrotomierza. Czy nie wystarczy po prostu znaleźć licznik od diesla z obrotkiem i wstawić?

2. Zauważyłem, że w silniku brak jednej zaślepki - chodzi o taki korek (u mnie ma kolor zielony), który wbity/wkręcony jest w blok, zaraz przy styku ze skrzynią biegów. Czy jej brak bardzo utrudni koledze życie? (zakładam, że może) Gdzie dostać takie małe gówno??

3. Przy przyspieszaniu autko kopci na ciemno. W zbiorniczku wyrównawczym chyba zmyka płyn. Czy to już uszczelka pod głowicą? :zdegustowany:


4. Autko ma końcowy tłumik z jedną rurką. Czy przypadkiem nie powinna być dwururka?

Wielkie dzięki za odpowiedź, jestem zbyt zielony w tej tematyce :P
Avatar użytkownika
LeszekGT
VIP
 
Posty: 1399
Dołączył(a): 11 lut 2009, o 17:59
Lokalizacja: WZ

Pytania do silnika AAZ

 

Postprzez opolanin » 12 cze 2009, o 02:01

LeszekGT, w silniczkach TD były obrotki, wydaje mi się że wystarczy tylko wstawić licznik od diesla, jeśli chodzi o zaślepkę to proszę o foto, natomiast kopcenie to moze byc dużo przyczyn od zle ustawionej pompy wtryskowej, same wtryski a nawet zepsuty ERG( zawieszający się). Jeśli płyn znika to niekoniecznie głowica(uszczelka) a czy po odpaleniu kopci na biało??? natomiast jeśli chodzi o tłumik to widziałem Td z jedną rurką ale wygięta do dołu jak to w dieslach , natomiast już TDI na pewno ma 2 rurki ale zaczekamy na Leoparda i SotoMa co powiedzą
opolanin
 

Postprzez leopard » 12 cze 2009, o 02:34

1- można z tym że byc może trzeba będzie podac sygnał z alternatora
2- zdjęcie będzie bardzo pomocne -może korek przy skrzyni zaślepiający koło zamachowe tzw "0" wału - z tym że on nie jest zazwyczaj zielony a czarny ...
3- sprawdź - ciśnienie robocze turbiny (manometrem podczas jazdy z pełnym obciążeniem) - wtryskiwacze czopikowe - ciśnienie otwarcia/pylenie - kąt wtrysku - na zegar - niestety to TD wszystko trzeba robić na piechotę - co do płynu - króćce często pękaja - szukaj wycieków - zrób test chemiczny na zawartość spalin w płynie chłodzącym - tu będziesz miał pewność że to nie uszczelka pod głowica
4- chyba wszystkie AAZ'y ma 2 rury - zwykłe D mają jedną ... niech ktoś to jeszcze potwierdzi/zaprzeczy
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez LeszekGT » 12 cze 2009, o 08:55

Dzięki za szybką i fachową odpowiedź :ok:
Avatar użytkownika
LeszekGT
VIP
 
Posty: 1399
Dołączył(a): 11 lut 2009, o 17:59
Lokalizacja: WZ

Postprzez Matiuas » 12 cze 2009, o 09:07

Seryjny wydech końcowy ma jedną rurkę
Matiuas
Badacz tematu
 
Posty: 204
Dołączył(a): 17 sty 2009, o 00:29
Lokalizacja: Jarosław

Postprzez Bradley » 12 cze 2009, o 11:07

Wejdz w tryb serwisowy licznika, jesli na pozycji 7 po odpaleniu silnika beda obroty to znaczy, ze musisz szukac tylko i wylacznie licznika z obrotomierzem i bedzie plug and play pod warunkiem, ze nowy licznik bedzie mial to samo WGSZ(Wegstreckenzahl), ktore widoczne jest na pozycji 1 w trybie serwisowym licznika. Sadze, ze dla tego AAZ bedzie to 3838. Zakres predkosci czy to od 0-200 czy 20-220, 0-220 nie ma znaczenia jesli WGSZ jest takie samo. Z reguly jesli znajdziesz licznik ktory ma ten sam zakres predkosci i obrotow powinien miec tez to samo WGSZ.
Wszystko rozchodzi sie o prawidlowe wskazania predkosci.
Jesli obrotomierz nie bedzie dzialal pod pozycja nr7 to musisz zmienic alternator na taki z wyjsciem na obrotomierz, dodatkowo pociagnac kabel do wtyczki od licznika no i kupic licznik z obrotomierzem :)


AAZ ma jedna rurke
SDI,TDI ma dwie rurki

O zaslepke to nie wiem jaka chodzi.
A podczas przyspieszania to kazdy diesel kopci, co innego jesli kopci przy jezdzie ze stala predkoscia.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez LeszekGT » 12 cze 2009, o 11:36

leopard napisał(a):może korek przy skrzyni zaślepiający koło zamachowe tzw "0" wału
Myślę że dokładnie o to chodzi (u mnie w ABS jest zielony :P)

Matiuas napisał(a):Seryjny wydech końcowy ma jedną rurkę
No to się wyjaśniło :)

Bradley, Dzięki za info, potrzebna mi tylko jedna informacja - niech ktoś z silnikiem AAZ posiadającym obrotomierz poda mi jak jest wyskalowany km/h oraz obr/min
Avatar użytkownika
LeszekGT
VIP
 
Posty: 1399
Dołączył(a): 11 lut 2009, o 17:59
Lokalizacja: WZ

Postprzez pawelpool » 22 lip 2009, o 21:18

U mnie w TD też oryginalnie jedna rurka wydechu:)
Avatar użytkownika
pawelpool
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 22 kwi 2009, o 19:20
Lokalizacja: Słubice


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości