Pytanie o swapa?

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Pytanie o swapa?

Postprzez krootki » 15 maja 2008, o 11:39

Mam pewne, jak na razie teoretyczne pytanie:
Ile kosztowałaby zmiana mojego 1,9D (64ps) na 1,9TDi(90ps)?
I co mniej więcej trzeba by było zmienić? Opłaca się coś takiego robić?
Jak na razie nie mam na taki interes funduszy ale może kiedyś, zamiast rozglądać się za nowym golfem to może opłacałoby się zmienić sam silnik (o połowę więcej mocy a przy tym trochę mniejsze spalanie:)) Co sądzicie?
Life's simple.
Make your choice - and don't look back.
Avatar użytkownika
krootki
Czytacz
 
Posty: 36
Dołączył(a): 24 mar 2008, o 22:26
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Pytanie o swapa?

 

Postprzez Hansss » 15 maja 2008, o 13:15

moim zdaniem z 3tys musiasz szykować..... ja bym na Twoim miejscu sprzedał obecne autko i dołożył i zakuipił TDI
pozdraVWiam Hansss ( ŻAQ )

Firma AUTO-ŻAKERO
oferuje praktycznie wszystkie części do MK3 głównie GTI, ale i zwykłe Golfiki też, używane i nowe

Mój kom: 502-312-363 dzwonić w sprawie części

Moja maszyna:
P.S. Nowy Project zaczęty 2012 :)
http://www.golf3.pl/topics2/golf-mk3-gt ... .htm#27676
Avatar użytkownika
Hansss
Badacz tematu
 
Posty: 174
Dołączył(a): 26 lut 2008, o 19:00
Lokalizacja: on tu ??

Postprzez scols11 » 15 maja 2008, o 21:09

Hansss napisał(a):moim zdaniem z 3tys musiasz szykować..... ja bym na Twoim miejscu sprzedał obecne autko i dołożył i zakuipił TDI


3 tys :lol: chyba 5tys albo wiecej !! Silnik, skrzynia(bo od 1Y ma inne przelozenie) komp i napewno jeszcze cos by sie znalazło + robocizna tak wiec doradzam kupno nowego TDI
scols11
Badacz tematu
 
Posty: 161
Dołączył(a): 24 gru 2007, o 15:11
Lokalizacja: Jasło

Postprzez opolanin » 16 maja 2008, o 09:37

Dj krOOtki, to są masakryczne koszta oprócz tego co koledzy pisali to musisz wymienić układ chłodzenia, układ dolotowy powietrza, nie wiem jak układ wydechowy ale się nie pyli, no chyba ze masz dostęp do tanich części i sam to sobie zrobisz. A propo spalania tdi będzie więcej palił ale to juz inny temat więc nie rozpisuję się, sprzedaj i kup TDI to jedyne sensowne rozwiązanie
opolanin
 

Postprzez krootki » 19 maja 2008, o 17:24

Ok, dzięki za opinie, wymazuję zatem swapa z listy pomysłów :-)
Btw, w tabelce ze spalaniem poszczególnych wersji (tu na forum, a jakże) wyczytałem że 90konny tdi pali nieco mniej niż zwykły 64konny diesel ;-)
Life's simple.
Make your choice - and don't look back.
Avatar użytkownika
krootki
Czytacz
 
Posty: 36
Dołączył(a): 24 mar 2008, o 22:26
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Postprzez opolanin » 19 maja 2008, o 17:36

Dj krOOtki, jeśli wierzysz w te tabelki które tyczą nowych silników to oki, bo wiekszosc tdi to zajechane silniki , no chyba ze ktos ma w dobrym stanie to nawet jak wiecej pali ale jaka ma moc, wiec po czesci masz racje, na wszystko trzeba brac poprawki, pozdrawiam, mój pali mniej niz 5 a w miescie do 6 :-D
opolanin
 

Postprzez brusiaki » 26 maja 2008, o 12:47

Kolega ma racje mój przy przebiegu ponad 400 tyś. km. pali w mieście do 6,5l
brusiaki
Czytacz
 
Posty: 46
Dołączył(a): 31 sty 2008, o 21:59
Lokalizacja: Swarzędz

Postprzez Zico63 » 26 maja 2008, o 23:00

Odpisywałem już na podobne pytanie: "TDI-ka nie da się tak poprostu wstawić, jest to zupelnie inny RODZAJ silnika, mianowicie sterowany elektronicznie diesel o wtrysku bezpośrednim. By go wstawić, wmontować należy też CAŁY osprzęt sterujący, dalej tzw. ECU czyli komputer, chłodnice, wentylatory, dalej oczywiście wiązki kabli do tych sprzętów itd. Robota wykonalna ale czy opłacalna? Chyba że do dyspozycji jest rozbity "dawca" (ale nie bity od przodu!)."

To tyle dodatkowo co do zmian, a co do spalania 1Z TDI 90KM 180 000= 4,1 trasa, max. 5.4 miasto bez cudów ale za to z klimatyzacją :lol:
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

Postprzez arh » 1 sie 2008, o 12:11

Co do takiego swapa ...
Właśnie jestem w trakcie prac i kompletowania elementów posiadam golfika 1,9D z rozp.. silnikiem i zakamieniona chłodnica.
Kupiem silniczek 1Z 90km z osprzetem (pompa, turbina, wiekszosc przewodow powietrza) i komputerem.
Do skompletowania wiazka, chlodnica, intercooler, pedal gazu. (jesli ktos ma pomysl co jeszcze prosze o sugestie)
I tu mam pytanie jakie roznice są w skrzyniach biegow miedzy 1Z a 1Y.

Pozdrawiam
arh
arh
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 4 sty 2008, o 14:05
Lokalizacja: Kraków

Postprzez SotoM » 1 sie 2008, o 12:49

no raczej sie różnią. ja np u siebie mam skrzynie o symbolu ASD.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez opolanin » 3 sie 2008, o 02:13

arh, ja w silniczku 1Y mam skrzynkę CHC
opolanin
 

Postprzez leopard » 3 sie 2008, o 22:35

arh napisał(a):I tu mam pytanie jakie roznice są w skrzyniach biegow miedzy 1Z a 1Y.


przede wszystkim - STEROWNIE SKRZYNIĄ - szukaj pedałów kompletnych z TDI - z tego co pamiętam sieczkarnia ma linke - TDI hydraulikę ...
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 39 gości