Regulacja TD zapraszam do dyskusji

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Regulacja TD zapraszam do dyskusji

Postprzez mihmih » 8 lis 2008, o 22:11

Witam,
niedawno kupiłem mk3 TD i borykam się z brakiem mocy i chyba lekko zawyżonym spalaniem.
Autko reagowało z 1s opóźnieniem na wciśnięcie gazu i było ogólnie słabiutkie w porównaniu z innym TD którym wcześniej miałem okazję jeździć.
Dodam że miałem zerwaną linkę regulującą kąt wtrysku i "zapadka" była cały czas w minimalnym położeniu.
Dziś postanowiłem zabrać się za regulację. Podkręciłem śrubę na pompie regulującą kąt wtrysku. Dzięki temu zaczął reagować troszkę lepiej i przestał się "trząść" gdy puszczam sprzęgło bez dodawania gazu. Dodatkowo zwiększyłem dawkę paliwa o jeden pełny obrót. Autko zaczęło zbierać się od niskich obrotów (wcześniej musiałem je wkręcać prawie jak benzynowca żeby zaczęło przyśpieszać). Uważam że regulację jako udaną i chyba tak zostawię.
Mam pytanie czy to co zrobiłem może mieć jakieś skutki uboczne ? Czy to auto ma być troszkę zmulone i może za dużo podniosłem kąt wtrysku lub dawkę paliwa ? W najbliższych dniach będę chciał podpiąć interfejs jednak mam tutaj OBD1 (92r) i nie wiem czy dostanę jakieś konkretne wyniki. Jestem laikiem ale lubię pomajstrować przy autku ;) Jeśli robię coś źle to chętnie zbiorę baty :)
Pozdrawiam

[ Dodano: 2008-11-08, 21:14 ]
Dodatkowo interesowała mnie grucha pod turbiną, jednak nie chciałem jej demontować. Zauważyłem że po odkręceniu nakrętki kontrującej można wkręcać lub wykręcać sróbę wewnątrz gruchy. Lekko ją wykręciłem żeby zobaczyć efekty jednak był to jakiś 1-2mm i zmian nie zauważyłem.
Artystyczne lakierowanie motocykli i samochodów
mihmih
Czytacz
 
Posty: 88
Dołączył(a): 6 paź 2008, o 14:50
Lokalizacja: Warszawa

Regulacja TD zapraszam do dyskusji

 

Postprzez malzyk » 9 lis 2008, o 01:30

jak mozesz to wklej zdjęcia z tym co zrobiłeś, mam podobne kłopoty ze swoim td. dzisiaj wymieniłem przewody i filtry ale nic to nie dało, mam zamiar jeszcze sprawic sobie troche grubsze wezyki od paliwa bo te co sa zamontowane sa na poczatku grube, a potem sa wsadzone w nie takie cieniutie i boje sie ze moga nie dostarczac wystarczajacej ilosci paliwa do silnika co tez moze sie przyczyniac do slabej mocy mojego goferka.
malzyk
Czytacz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 7 wrz 2008, o 10:34
Lokalizacja: Głubczyce

Postprzez Reiven » 9 lis 2008, o 12:06

nie ma śruby do regulacji konta wtrysku, kont reguluj się przysuwając bądź odsuwając pompę od silnika. Co do gruchy jak ją nazwałeś to zawór sterujący sprężarką a tą śrubą reguluje się ciśnienie doładowania. Skutki uboczne tego co zrobiłeś to rozregulowanie pompy a w szczególności dawkowania i (jeśli udało ci się trafić we właściwą śrubę) wydatku resztkowego. Efekty np. podwyższone spalanie i inne dziwne zachowania silnika.
VW Power
Avatar użytkownika
Reiven
Gaduła
 
Posty: 462
Dołączył(a): 26 wrz 2008, o 10:48
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez mihmih » 9 lis 2008, o 12:40

Jeśli chodzi o dawkę paliwa to zrobiłem jeden pełny obrót więc zawszę mogę wrócić do poprzedniego ustawienia. Wolałbym nie bo autko nie dymi a w końcu dobrze jeździ. Zabrałem się za to tylko dlatego że był mułowaty a po kontrze widać że ktoś już próbował kręcić.
Zdjęcie wykorzystane z innego postu:
Obrazek
Z tyłu widać sprężynę na śrubie o której pisałem. Myślałem że to do regulacji kąta. W każdym razie napewno ma wpływ na obroty silnika. Teraz planuję ją lekko wykręcić żeby zmniejszyć obroty na biegu jałowym.
Dzisiaj zamówiłem manometr więc w najbliższym tygodniu sprawdzę co tam zmajstrowałem z regulacją doładowania. Raz przejechałem się dynamicznie żeby sprawdzić czy nie będzie dziwnych zachowań.
Temperatura trzymała się w okolicach ~83 stopni. Autko zbierało się od niskich obrotow i ładnie przyśpieszało w jeździe miejskiej tak to 80km/h później już troszkę słabiej ale wystarczająco.
Czy jest coś co jeszcze powinienem zrobić, sprawdzić ?
Pozdrawiam
Artystyczne lakierowanie motocykli i samochodów
mihmih
Czytacz
 
Posty: 88
Dołączył(a): 6 paź 2008, o 14:50
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Reiven » 9 lis 2008, o 13:18

Sprawdź ciśnienie doładowania. Być może ktoś kręcił śrubą dawki, musisz pojeździć i popatrzeć ile będzie palił a ta śruba ze sprężynką służy właśnie do regulacji obrotów.
VW Power
Avatar użytkownika
Reiven
Gaduła
 
Posty: 462
Dołączył(a): 26 wrz 2008, o 10:48
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez mihmih » 9 lis 2008, o 14:01

Do tej pory palił dużo bo koło 6,5L w trasie... ale żeby jechać dynamicznie musiałem kręcić go jak benzyniaka. Teraz zdecydowanie wystarczają niskie obroty. Sprawdze efekty po regulacji obrotow. Ważne ze wszystko na dobrej drodze. Nie chce tylko go za bardzo nadwyrężyc bo jak by nie było ma już prawie 300tys. przejechane.
Artystyczne lakierowanie motocykli i samochodów
mihmih
Czytacz
 
Posty: 88
Dołączył(a): 6 paź 2008, o 14:50
Lokalizacja: Warszawa


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 45 gości