Remont silnika?

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Remont silnika?

Postprzez jacekb » 27 sty 2009, o 15:14

Witam

Mam pytanie bo jak narazie nie znalazłem takiego postu. Czy ktoś wymieniał silnik? Mechanik po sprawdzeniu cisnienia (dzisiaj będę miał szczegółowe dane na papierze) powiedział że ma małe ciśnienie i ogólnie silnik nadaje się do wymiany. Co się wymienia? Cały silnik czy jakieś konkretne części?
Jacek
jacekb
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 3 gru 2008, o 13:17
Lokalizacja: Częstochowa

Remont silnika?

 

Postprzez virus_wrona » 27 sty 2009, o 15:18

Jeśli zdobędziesz identyczny silnik jak miałeś, to osprzęt pozostanie ten sam.
Wtedy wyjmie stary silnik i włoży nowy.
"Some things are best left alone
VW Golf"
Avatar użytkownika
virus_wrona
Badacz tematu
 
Posty: 232
Dołączył(a): 28 gru 2007, o 02:06
Lokalizacja: Niepołomice

Postprzez jacekb » 27 sty 2009, o 15:19

A drogo takie cuś kosztuje?
Jacek
jacekb
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 3 gru 2008, o 13:17
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez leopard » 27 sty 2009, o 15:48

jacekb napisał(a):A drogo takie cuś kosztuje

taniej niż remont ...
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Suchy87 » 27 sty 2009, o 17:04

myśle że ok. 400-500 PLN taka przyjemność kosztuje :-) bynajmniej u mnie. Pozdro
Avatar użytkownika
Suchy87
Czytacz
 
Posty: 38
Dołączył(a): 27 lut 2008, o 01:03
Lokalizacja: Bielsko-B.

Postprzez Fasol » 27 sty 2009, o 17:06

Suchy87 napisał(a):myśle że ok. 400-500 PLN taka przyjemność kosztuje :-) bynajmniej u mnie. Pozdro


chyba robocizna ;) Trzeba jeszcze doliczyć koszt silnika. Ale tak jak wyżej opisali chłopaki to taniej niż remont. Poszukaj na allegro identycznego silnika z tym samym oznaczeniem co miałeś i zrób zamiankę. Osprzęt pozostanie ten sam
Fasol
 

Postprzez Shmatan » 27 sty 2009, o 17:33

albo lepiej - zainwestuj odrazu w lepszy motor i przełóż reszte potrzebnych rzeczy. Jest na forum temat w którym jest opisane co mniejwięcej potrzeba żeby zrobić swapa. Mógłbyś wbić sobie tdi
Avatar użytkownika
Shmatan
Czytacz
 
Posty: 58
Dołączył(a): 11 sty 2009, o 20:12
Lokalizacja: Rzeszów

Postprzez Fasol » 27 sty 2009, o 17:38

Shmatan, SWAP jest kosztowną sprawą i tak na prawdę często rzucamy się "na głęboką wodę" wybierając tą opcję. Bez pojęcia w mechanice radziłbym do tego nie podchodzić,bo oddając sprawę w ręce mechaników koszty będą diametralnie wzrastać. W tym przypadku nie jest to tylko sprawa wymiany samego silnika,ale trzeba też i osprzęt,sterownik,jak z tyłu bębny to i całą tylną belkę itp. itd. Jednym słowem trzeba "chcieć" zrobić swapa i mieć do tego predyspozycje


Pozdrawiam
Fasol
 

Postprzez jacekb » 27 sty 2009, o 18:11

Witam jeszcze raz.
Właśnie przyjechałem z tej diagnostyki. Facet powiedział że za dobrze nie jest.
A więc: 1 - szczelność cylindrów. Wprowadzają ciśnienie wypompowując olej czy jakoś tak :)
1 cylinder - 25%
2 - 40%
3 - 45
4 - 50%
Powiedział że główny przedmuch jest przez pierścienie.

i JESZCZE DAŁ MI taki wynik:
Obrazek

No i teraz problem :( bo już nie wiem czy go sprzedać czy jeździć. Facet powiedział że moc ma tylko jedyny problem będzie z odpalaniem przy niskich temperaturach. Więc może wymienić rozrząd i jeździć. Ile może jeszcze pojeździć taki dziadek? Bo jeśli parę lat to może nie ma sensu sprzedawać ? A samochodu mi szkoda bo wizualnie w środku i na zewnątrz jest super!

Wyraźcie swoją opinię
Pozdrawiam
Jacek
jacekb
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 3 gru 2008, o 13:17
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez leopard » 27 sty 2009, o 23:32

Suchy87 napisał(a):myśle że ok. 400-500 PLN taka przyjemność kosztuje

koszt zamknie się między 4 a 5 tys PLN ... przy opcji remont kapitalny do tego dochodzi obawa o gładzie cylindryczne - 1.9TDI ma za cienkie scianki cylindrów żeby wstrzelic nowe tuleje cylindryczne - i tu zaczynają się schody - z nadwymiarami też kiepsko na rynku ... o wiel tańsza jest przekładka
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Fasol » 27 sty 2009, o 23:34

leopard, dokładnie tak,ściany wewnątrz cylindrów są zbyt mało oporne na przyjęcie nowych tuleji


jacekb, chyba powinieneś rozejrzeć się za nowym silnikiem niestety... :zalamany:
Fasol
 

Postprzez Suchy87 » 28 sty 2009, o 00:49

Panowie ale cena 400-500PLN to tylko przeżucenie nowego silnika,sama robocizna :-) bez żadnych remontów itp.
Avatar użytkownika
Suchy87
Czytacz
 
Posty: 38
Dołączył(a): 27 lut 2008, o 01:03
Lokalizacja: Bielsko-B.

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 44 gości