remont silnika

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

remont silnika

Postprzez lysutki » 3 maja 2009, o 17:26

Moj golfik doczekał sie remontu silnika. Według licznika przejechał 301 000 km. sprezanie mu spadło do 20-21 barow w dwoch garach i 27-28 w pozodtalych dwoch.
Robie remont. mechanik rozkłada silnik i mówi, ze silnik jest w swietnym stanie, nic nie pękło (blok silnika, tłoki, pierscienie sa OK), wszystko miodzio, cylindry wygladają super i nawet nie ma po co robic szlifu, bo nie jest porysowane, nie ma progów. Zawory niepowypalane, tylko do przeszlifowania lekkiego. Tłoki OK, wtryski OK.
Do wymiany na nowe panewki (nie sa bardzo zle, ale lepiej wymienic jak juz wszystko rozebrane jest) i komplet pierscieni (bo sie powycierały).
Powiedział, ze jak mi zrobi, to mam nie sprzedawać bo przejeździ drugie tyle co do tej pory.

I teraz nasuwa sie moje pytanie, jak sie to zrobilo, że silnik sie zuzyl na tyle, by miec za niskie sprezanie, ale jest w o tyle dobrej kondycji, ze prawie nic nie jest do wymiany??

O czym to swiadczy i jak musiał być uzywany silnik, że tak sie to stało?? Jakos nie mam pomysłu...

Prosze o jakies pomysły, ale tylko znajacych sie na rzeczy, bo takie sobie gdybanie, to za bardzo mi nie pomoze :D
Avatar użytkownika
lysutki
Badacz tematu
 
Posty: 294
Dołączył(a): 8 mar 2008, o 23:58
Lokalizacja: Łódź

remont silnika

 

Postprzez leopard » 3 maja 2009, o 17:55

norma w codziennej eksploatacji przez lata - jeśli nie są popękane pierścienie - oznacza to że wytarły się od przebiegu- zrób głowicę - nowe uszczelniacze zaworów - dół tak jak napisałes - dotrzyj auto i ciesz się z jazdy ...
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez SotoM » 4 maja 2009, o 23:26

a mierzenie cisnien robiłeś tylko raz u jednego mechanika?? ja bym np pojechał gdzie indziej jeszcze sprawdzić cisnienia aby mieć do porównania mając zamiar robic silnik...
bo teraz tak - facet mówi ze pierścienie ok a po czym to stwierdził?? patrzył na przerwę zamków pierścienia?? mierzył cylindry...??
co bedzie jeśli zrobisz panewki i głowicę(docieranie zaworów i wymianę uszczelniaczy) a po poskładaniu silnika sprawdziś cisnienia i moze bedą lepsze ale nie za wiele...??
ja osobiscie na twoim miejscu kupił bym pierścienie na nominalny rozmiar i je wymienił skoro facet i tak juz wyjął tłoki... wtedy masz pierścionki nowe , głowice zrobiona wiec cisnienia juz beda bardzo zblizone do takich jakie powinny byc czyli 31bar i masz spokojna czapę - docierasz motor po 1000km zmieniasz olej na swierzy i latasz dalej... takie jest moje zdanie na ten temat. juz dożuc te 200zł wiecej i pakuj nowe pierścienie nie załuj jesli masz zamiar nim jeszcze troche polatać...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez lysutki » 5 maja 2009, o 07:24

pomiary robilem u jednego mechanika a remont u innego robie.
pierscienie oczywiscie napisalem juz w pierwszym poscie ze wymieniam :D no musialbym byc cymbal zeby ich nie wymienic, jak juz wsyztsko rozlozone...
Nie wiem czy mierzyl cylindry, pewnie tak, bo mowil ze nawet rant sie nie zrobil, i ze cylindry sa niepowycierane...

Nie pozaluje mu, bo Golfik ma ze mna byc jeszcze przez dluzszy czas ;)

btw, nominalne cisnienie jest 31 bar w tym silniku??

[ Dodano: 2009-05-05, 07:41 ]
w kazdym razie dzis lub jutro odbieram bryke! az sie boeje tej spokojnej jazdy na poczatku... miesiac meczarni zeby ten 1000km przejechac ;D

[ Dodano: 2009-05-10, 16:56 ]
remont zrobiony, wszystko smiga jak nalezy.

z tego co wiem to jakis 1000 km bardzo delikatnie jezdzic, potem zmiana oleju i teraz pytanie, po tym tysiacu jeszcze jakis czas trzeba go oszczedzac, czy juz normalnie pociskac?
Avatar użytkownika
lysutki
Badacz tematu
 
Posty: 294
Dołączył(a): 8 mar 2008, o 23:58
Lokalizacja: Łódź


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości